Gå til innhold

Veldig høy temp med p4 og swiftech


drbass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres sikkert dumt ut men...

 

- Sitter ribba ordentlig?

- Bruker du kjølepasta?

- Har du fjerna all gammel pasta/kjøleteip?

- Har du rensa med ren sprit/isopropanol, og ikke white spirit?

 

Og ikke minst: Har du vifter i kabinettet?

 

Det er forresten Max-temperaturene du bør sammenligne.

Lenke til kommentar

jeg har skrudd skruene helt ned, har prøvd å gjøre det flere ganger uten hell. Jeg har artic silver 3, hadde ikke noe form for rensemiddel. Har mange kabvifter oxo. Skjønner ikke helt hva som er feil. Jeg kan jo prøve å rense core med rød sprit, men tror ikke det hjelper noe særlig, med tanke på at jeg har renset den sist gang jeg tok på artic silver og nå tørket jeg bare bort det gamle og tok på ny. Load er den oppimot 60grader.

Lenke til kommentar

Du må være forsiktig med hva du bruker til å rense cpu core og kjøler. Jeg byttet fra en Glacialtech Iglo 2310 til Swiftech 462+ og tempen ble den samme den første dagen, men nå er tempen 3c lavere ved Idle og 5c lavere ved Load. (før kunne jeg ikke klokke lengre enn 144FSB nå kjører jeg 151FSB uten problemer). Artic Silver har 72-100timer innkjøringstid.

Lenke til kommentar

Har du huska og stramme skruene gradvis, og i 'kryss'? For å ikke få skjevt trykk på core? gammel pasta tror jeg ikke er særlig lurt å la ligge når en monterer ribber på nytt.

 

På min ribbe må jeg trykke ribba kraftig ned og vrikke littegrann på den for å få max varmeoverføring. (hjalp ca. 3-5grader load).

 

Husk også at det er et ekstremt tynt lag med pasta som skal til!

Lenke til kommentar

hey, jeg ser på siggen din at du kjører din 2.53@3 og da er den temp. du nevner helt normal. Har selv en [email protected] ( vcore 1.650 ) og temp. med min swiftec 4000b og enermax vifte på 28db ligger på 51 grader etter 24 timer med Prime 95. Jeg har 4 kab. vifter og blåser ut og inn. Og da synes jeg ikke at 60 grader etter fulload hos deg er så veldig galt.

 

Du burde kanskje nevnt at du hadde overklokket!

Lenke til kommentar

Det som var meget rart var at tempen er så og si den samme overklokket som ikke overklokket. Når jeg har skrudd skruene helt i bunn, så burde den sitte rett på cora i allefall. Vifta som jeg bruker er en enermax som blåser 67m3/time. Nå har jeg brukt pcen i over 100timer også, så den burde være rimelig innkjørt. KAmeraten min, har samme ribbe, men med en papst som blåser 2m3/time mer enn meg, og han har rundt 38c load. Det er med en 1,8@2,4 med 1,75vcore, så den burde bli rimlig varm den også. Forresten så ligger romtempraturen min på rundt 20c

Lenke til kommentar

har du sjekket ribba di om den blir noe varm ved 60 grader? Når jeg tar på ribba under 50 grader brenner jeg meg nesten. Dette betyr at kjøleren avleder godt varmen.

 

En annen ting som kan være, er at bios gir deg feil temp. Det er flere på hw.no som har hatt litt problemer med tempen på pe kortene. Du burde kanskje sjekke dette og evt. flashe bios til nyeste oppdatering. Men først sjekk ut om ribba di er varm. Jeg tror egentlig biosen din kødder litt med deg! :p

Lenke til kommentar
Ja men mye vil ha mer vet du :p

 

Jeg får bare leve med det da :(

 

Jeg vet hva som er galt hos deg. Når du hadde boxed kjøleren, da kjente du ikke på ribba om den var varm eller ikke. deretter monterte du på din swiftec ribbe og du sier her at den ikke er varm. Da antyder til bare en ting, og det er at boxed var i virkeligheten skikkelig varm, mens nå med din nye ribbe får du bedre temp, siden du sier at den ikke er varm.

 

Kanskje litt rotete satt opp, men jeg har dårlig tid.

 

anyway, tror jeg at biosen kødda med deg, da du hadde boxed, og deretter med flash osv.. får du opp nå riktig temp.

Lenke til kommentar

hmm, knotete innlegg da, masse svar og fortvilelse.

 

Det man kan si er at du som la inn innlegget er litt "paranoid" tror jeg, ikke vondt ment seff. BIOS messa nok litt med deg med boxed kjølern, sånn at du trodde at det var kjøligere enn det egentlig var. Derfor, la oss si at idle/load med boxed var på 50/58 da, og BIOS viste at det var 45/51, så sier det seg selv at når da Swiftech'en senka til f eks 42/48 så virker ikke dette så mye mer "tjent". -3/-3 grader er ikke mye for en sånn kjøler av den klassen, men det var da egentlig -8/-10, noe som ikke er så verst! Og som divxdude eller.no sa, så hvis du har overklokket og systemet er stabilt, så er det jo bare å slappe av! Blir det komplikasjoner så seff er det litt sleppt, men until det skjer, bare tajk it isi man...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...