Gå til innhold

skal inn i militæret, hva skjer med mine utrgifter

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har nå blitt inkalt til militæret og jeg lurer på hva som skjer med alle mine løpende utgifter som jeg ikke kommer til å ha råd til når jeg er i militæret.

Jeg har hørt at militæret dekker noe, men jeg er usikker på hva.

Noen som har vært i samme situasjon?

jeg har kjøpt meg leilighet og har lån på denna pluss husleia, noe som tilsammen blir ca

4500 kroner i måneden

pluss nrk lisens ca 2000

pluss veiavgift ca 2500 eller noe

bilforsikring 6000 kroner

telefonregning, bredbånd og mobilregning. min 500 kroner i måneden

pluss en liten strømregning, så ikke leiligheten fryser istykker.

jeg trur det var det. :)

ja.. pluss det uendelig ergelige tapet av 300.000 kroner og et år av livet mitt. :hrm:

faen å jeg hater militæret...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelt svar:

Lei ut Leiliheten, Nrk lisensen betaler de som i tillfelle bor i leiligheten, skilt av bilen eller sett millitær skilter på den, og til slutt, de som bor der vil ha bruk for internett og telefon så de betaler det, det eneste du trenger og betale er mobil og det tror jeg forsvaret dekker

Lenke til kommentar

jeg blir i den samme situasjonen om 2 år.

er ikke helt sikker men leter du litt på www.mil.no så finner du nok det ut.

edit:

fant kanskje noe:

Særskilt økonomisk hjelp

Hvis du og din husstand kommer i en urimelig økonomisk situasjon på grunn av tjeneste, kan du søke særskilt økonomisk hjelp. Ekstra utgifter til barnepass dekkes ved særskilt økonomisk hjelp.

råder deg til å sende mail\ringe til han her:

Presse og informasjonsoffiser

Kaptein Jarle O. Mauritzen

Telefon: 23 09 26 03

Mobiltelefon: 48 89 07 53

E-post: [email protected]

Endret av froZZo
Lenke til kommentar

Så lenge du har samboer (og dere har vært sammen i mer enn 6 mnd) betaler forsvaret hele boutgiften din, tror de dekker strømregningen også + at hun/han får litt "ukepenger" av forsvaret for å dekke opp at dere ikke har muligheten til å gjesidig hjelpe hverandre med penger.

Bilutgifter dekkes IKKE.

Mobilregning dekkes IKKE.

Tv-lisens kan søkes om, men dekkes normalt sett ikke den heller...

Ellers kan du søke om sæskilt økonomisk hjelp, men dette er en omstendelig prosess som tar tid, og hvis du dokumenterer godt nok at du vil havne i økonomisk uføre av førstegangstjenesten slipper du mest sannsynlig hele greia.

Lenke til kommentar

ser litt på utgiftene dine...

lån/husleie: 4500 kroner i måneden - du kan fryse lånet, og de betaler 50% eller 100% av leien

pluss nrk lisens ca 2000 - ukjent

pluss veiavgift ca 2500 eller noe - du trenger ikke bil

bilforsikring 6000 kroner - du trenger ikke bil

telefonregning, bredbånd og mobilregning. min 500 kroner i måneden - du trenger ikke telefon og bredbånd

pluss en liten strømregning, så ikke leiligheten fryser istykker - trolig ikke dekket, men det er en mulighet

er mange som klagde på hvordan det var når jeg var inne, var slik vi fikk beskjed om at det skulle være.

anyway, ta kontakt med tropp-sjefen om å få særskilt støtte, så kan dette gå gjennom.

Var også en som fikk dimme hos oss pga økonomiske forhold(1 av 200, så sjansen er liten).

Lenke til kommentar

Du skal ikke betale lisens når du ikke bruker TV, altså i det tilfelle du skulle leie ut leiligheten din, med tv, kan du sende en mail til NRK og forklare dette, du skal da ikke lenger trenge å betale lisens. Lisenspliktig er den som bruker et apparat, ikke eier...

Lenke til kommentar

pluss veiavgift ca 2500 eller noe - du trenger ikke bil

bilforsikring 6000 kroner - du trenger ikke bil

8616854[/snapback]

Vel så må du tenke på at, når du har hatt bilen over nyttår, så må du betale vei avgifta uansett om du avskilter den eller ikkje. Visst forsikringa has er delt opp, så må han like vel betale ut perioden. Å avskilte bilen løser ikkje alle problemer som endel trur når det kjem til veiavgift, forsikring etc.. enkelte lån krever full kasko på bil.

Lenke til kommentar

Mye av problemet her er at i det jeg går inn i militæret så har jeg plutselig ingenting i inntekt, men jeg vil fortsatt få en haug med regninger fra diverse hold. så hvis jeg ikke har noen penger spart opp, så sitter jeg plutselig med regninger som bare hoper seg opp.

greit at man ikke trenger bil mens man er inne, men forsikringa på bilen betales en gang i året (på høsten en gang)

hustelefonen har jeg bindingstid på, og da koster det penger å avslutte. bredbåndet er jeg usikker på om jeg har bindingstid på. Så det kan jeg jo avslutte for å spare noen kroner.

Strømmen i leiligheten må stå på hele tia, selv om det ikke bor noen her, for å unngå frostskader på leiligheten. da kommer jo selvfølgelig nettleia i samme slengen.

Lenke til kommentar

du kjem til å få det hardt. du kan jo få dekka regninger, men det blir trekt fra Dimmepengane..heh..tragisk system.. burde vere viktigere for militæret å få inn små ungane på 18, som ikkje har begynt med hus, familie og sånt. dei som ikkje har gjeld. En lever etter kva lønn en har. å plutslig gå til 3900 i mnd er hardt da uansett. eg gikk fra 35000. og eg har misligholdt lån + betalings anmerkninger etter eg kom i militæret. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...