Gå til innhold

Hvordan lade et Casio Lithium ION batteri?

Anbefalte innlegg

Docingstasjonen min til kompaktkameraet mitt har desverre blitt ødelagt. Eneste muligheten til å få ladet opp batteriet er å stappe den ned i docking stasjonen. En ny docking koster 500 spenn og kan da like greit kjøpe et nytt kamera. :(

Spm: Hvordan kan jeg lade opp et Lithium ION batteri(3,7V \ 700Mah)

Tilkoblinger: + \ - og ground.

Hvor høy spenning kan jeg lade dette med? kan jeg kjøre spenning direkte fra en ekstern spenningsforsyning for å få ladet det opp ?

+3,7V?

+\- 3,7v?`Må jeg lade batteriet med dobbel strømforsyning dvs: fra -3,7V--)+3,7V?

Vennlig hilsen

Sverre :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rent kjemisk er det bare å smikke på noe i overkant av 3.7V, og da vil batteriet lades (slike batterier er laget såpass bra at det ikke er noen andre stoffer som reagerer først)

Problemet er vel å finne ut hvor lenge du skal lade det, og det er også noen batterier som har hurtiglader der batteriet får en del mer spenning og dermed lader fortere enn del lader seg ut.

Lenke til kommentar
Lithium batterier er veldig vaskelig å lade riktig. Hvis det ikke blir gjort riktig kan de gå i lufta. Ville ikke satset på annet en en ordentlig lader til de.

space

8614282[/snapback]

Ok, men er det noen som vet hvordan man kan lage en ladekrets til et slikt batteri, Kobl.skjema f.eks.. kan jo etse et kort med komponenter som trengs for å få til en stabil og bra lading..

Lenke til kommentar

ville starta med å skru opp docingstasjonen og sett om den inneholder en ladekrets. kan jo hende den står i kameraet også...

men som sagt; Li-Ion batterier kan gå i lufta med samme kraft som TNT i vekt ved feil bruk, så ikke gjør noe med mindre du er sikker på at det er rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...