Gå til innhold

Den lille skytetråden!


Opelmekk

Anbefalte innlegg

ja, den ligger vel 3-4 kr skuddet lavere enn grov kalibere som 9mm, .40 og .45.

 

kuler blir jo også billigere om man kjøper de i bulk, kjøper man 50 og 50 skudd på banen er det rå priser, men det billigste er å lade selv, og alle som driver skyting serøst driver å lader skudd selv, så de får den ladinga som passer dem best,

8804741[/snapback]

 

 

Husker jeg fikk en boks a 50 skudd for 20 kroner når jeg gikk og skjøt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

strider91. aktiv DFS skyter skal i ilden i helga. Karen er tittelforsvarer som fylkesmester i finfelt. (ønsk han lykke til)

 

@Painapple

 

Det er når du kommer opp i kne og stå det virkeleg blir artig å skyte! :)

Endret av konfirmant
Lenke til kommentar

Ingen lader .22LR skudd selv! Det koster liksom 15kr for en 50pakning. Er ikke dyrt det!

 

Billig 9mm kommer fort opp i 75kr pakken, så her er det helt andre boller!

 

Jeg skaut skikkelig godt på pistolskytingen på Tirsdag, og skyter jeg bra der går det dårlig på leirduebanen :cool: (og omvendt)

Lenke til kommentar
Sliter du med at etter leirduetrening så napper du på pistol?

8809740[/snapback]

Nei, jeg er en skytter som HELDIGVIS klarer å drive med begge deler. Det andre var bare fysisk at jeg ikke var så god på leirduebanen på Onsdag :cool:

Når jeg skal begynne med benkskyting tror jeg at jeg takler dette også, selv om jeg driver å napper som F*** på haglebanen!

 

Men i begynnelsen av min leirdue "karriere" var det slik at jeg siktet veldig mye og skulle begynne å ta avtrekk, funket ikke så bra

Lenke til kommentar

Onkelen min skyter, så er med han et par ganger, avogtil på bane, og noen ganger friskyting på bane.

Mitt beste treff må være en 8'er med Mauser fra 1942, tyskprodusert fra 100meter:)

Ellers går det i 9mm og 45, og litt i hagle. Har serier fra 6-10p med rifle på skiveblinket.

Lenke til kommentar
Er så heldig at eg har ei pumphagle med justerbar choke; Skrur eg den heilt opp, er det berre å peike og trekke av.

8813544[/snapback]

Hvilken sort hagle er det da?

8815945[/snapback]

Er en Mossberg 200 K-A, merkelig kreasjon. Pumpehagle med boksmagasin. Bestefaren min snubla over den i amerika en gong på 50- talet, då dei brukte plastikk overalt; Undertreet og avtrekkarbøyel er av plast. Choken går an å skru opp og ned v.h.a. ei innretning som trykker fremste del av løpet saman/opp

Lenke til kommentar

Denne helga arangerte vi i Hyen skytarlag stevne i samarbeid med nokre andre lag.

Strider91 fortjener litt skryt. Tirsdag skaut han 349 poeng på heimebane, Lørdag blei det 348 på bortebane, og på Søndag slo han til med 349 poeng igjen på heimebane. Det var også ein kar i klasse rekrutt som skaut 350 med 33(!) innertiere. Pers på begge GRATTIS.

Personleg blei det ikkje so bra. Kunn 343 poeng på tre stevner. Syns eg fortener litt meir :)

For spesielt intreserte kan hele resultatlisten fra vårt stevne ses her: (PDF) http://www.skyting.net/Resultat/2007B/hyen170607.pdf

 

Flere som har skote i det siste?

Lenke til kommentar

da vet du hvertfall at du får samme lading hver gang...

 

hvis du drar på butikken, og skal kjøpe deg en type amunisjon som du pleier å bruke, men så har de ikke denne type ammo, vil du måtte skyte med en type ammo som kanskje har mindre eller mer lading, og du vil da skyte litt anderledes...

 

hvis du tenker økonomisk, tviler jeg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Høryt om Krag J? Den forandrer treffpunkt når patronene blir fuktige. Delvis derfor Forsvaret og en masse DFS- folk bytta den ut. Bruker du våte patroner, kastar den opp til venstre, heilt opp i 7- aren. Dette pga. låsemekanismen ( berre 1 låseklakk )

8971463[/snapback]

 

 

ikke meningen å være pirkete eller noe, men er det ikke dette vi har den store våpentråden til?

Meningen å fokusere på selve hobbyen "å skyte" i denne tråden...

 

ellers prøver jeg meg litt på pistolskyting .22 (skutt 1 gang før), men har tidligere skutt med krag og mauser...

Lenke til kommentar
Høryt om Krag J? Den forandrer treffpunkt når patronene blir fuktige. Delvis derfor Forsvaret og en masse DFS- folk bytta den ut. Bruker du våte patroner, kastar den opp til venstre, heilt opp i 7- aren. Dette pga. låsemekanismen ( berre 1 låseklakk )

8971463[/snapback]

 

 

ikke meningen å være pirkete eller noe, men er det ikke dette vi har den store våpentråden til?

Meningen å fokusere på selve hobbyen "å skyte" i denne tråden...

 

ellers prøver jeg meg litt på pistolskyting .22 (skutt 1 gang før), men har tidligere skutt med krag og mauser...

8990181[/snapback]

Er det ikke VÅPEN man skyter med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...