terflate Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hjelp med nettverk trådløst! Har en htc tytn og prøver hjemme å koble til min laptop med WIFI og bruker kommandoen "åpne bane" i filutforsker. Taster inn IP nummer - men feilmelding sier "the network path was not found". Etter dette sier den "finner ikke nettverksressursen eller du har ikke tilgang til nettet" og så er det slutt. Jeg kan sende PING fra min laptop til min tytn og den svarer som bare det. Jeg har sjekket at det "share" jeg laget eksisterer og at alle har de rettigheter som er mulig å dele ut. Mitt lille nett er en trådløs ruter fra 3com - helt standard. Har ingen kryptering men kun tilgangskontroll med MAC adresse. Min laptop er også koblet trådløst. Fint om noen kan hjelpe - prøvde smartmobil nettsider men der virka ikke registreringen av nye brukere Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hvis du istedenfor å taste inn IP-adressen, taster inn maskinnavnet? Eller om du prøver med Total Commander? http://www.ghisler.com/pocketpc.htm Lenke til kommentar
terflate Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Hei og takk for svar! Ja FLOTT dette med "navn" virket av en eller annen grunn. Det rare her at dette før i verden mellom pc'er ikke hadde funket men IP nummer hadde alltid virket. Jeg trudde selvsagt at her må vi nok inn med IP nummer siden jeg ikke har noen DNS gående på mitt lille nett. Takk igjen. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg tror det har noe med at Exploreren på telefonen ikke er glad i IP-adresser som til verten. Såre enkelt når man er klar over det, men verre når man ikke vet det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå