Gå til innhold

Lut lei sure kunder


Anbefalte innlegg

Det stemmer kanskje i småbutikker, men jobber man på Rimi, Kiwi etc., så er èn kunde ikke verdt noe som helst for de som er butikkmedarbeidere etc. De har ingen egeninteresse av å gjøre en ekstra innsats for å "selge".

 

For en stor butikk så er profitten per kunde vanligvis svært lav. Enkeltkunden står med andre ord ikke akkurat i forhandlingsposisjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det værste er når ting er inne på reperasjon.

Folk har de utroligste tanker om dette...

 

Sånn i gjennomsnitt vil jeg påstå at de eldre er de værste når det gjelder å kjefte. (fra 40 og oppover) De unge jeg snakker med er stort sett hyggelig og ofte har et litt mer virkeligshetsaspekt på ting.

Lenke til kommentar
Én enkeltkunde er lite verdt. Hundre enkeltkunder er mye mer verdt.

8622114[/snapback]

Nettopp. Om den ansatte ber èn innbilsk bedreviter å drite å dra, spiller det ingen rolle. Folk har sjelden lojale i forhold til butikken sin. Andre faktorer som pris og beliggenhet veier med all sannsynlighet mye tyngre.

 

Unntaken er den "kresne" kundegruppen. Men disse betaler ekstra for å handle samme, men ikke nødvendigvis bedre, varer i delikatessebutikker.

Lenke til kommentar
Det stemmer kanskje i småbutikker, men jobber man på Rimi, Kiwi etc., så er èn kunde ikke verdt noe som helst for de som er butikkmedarbeidere etc. De har ingen egeninteresse av å gjøre en ekstra innsats for å "selge".

 

For en stor butikk så er profitten per kunde vanligvis svært lav. Enkeltkunden står med andre ord ikke akkurat i forhandlingsposisjon.

8622099[/snapback]

 

da kan du se for deg denne ene unødvendige sure kunden når det er 6 kasser som går som bare det og det fortsatt er lang kø. stressende for ansatte? hmm, si det :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg blir så forbanna når det kommer kunder å klager på at jeg ikke har kunnskap om det jeg selger.

 

Det er ofte hvilken olje som passer til hva og slikt (Ja jeg jobber på bensinstasjon)

 

Jeg er 16 år, å så kommer det en kar på 45 å kjefter meg huden full fordi jeg ikke vet hvilken olje han skal ha på bilen sin som koster godt over 400.000.

 

De tror da faen meg at vi skal være mekanikere, oljeborere, kokker, og matvaretilsynsmedlem!

 

Enkelte skulle hatt seg et kraftig spark bak ass!

Lenke til kommentar
Jeg blir så forbanna når det kommer kunder å klager på at jeg ikke har kunnskap om det jeg selger.

 

Det er ofte hvilken olje som passer til hva og slikt (Ja jeg jobber på bensinstasjon)

 

Jeg er 16 år, å så kommer det en kar på 45 å kjefter meg huden full fordi jeg ikke vet hvilken olje han skal ha på bilen sin som koster godt over 400.000.

 

De tror da faen meg at vi skal være mekanikere, oljeborere, kokker, og matvaretilsynsmedlem!

 

Enkelte skulle hatt seg et kraftig spark bak ass!

8622401[/snapback]

 

haha, før sist jul kom det en person og lurte på hvor et stykke kjøtt hadde beitet hen.

Lenke til kommentar
Enig der.

 

Etter hva jeg har opplevd er det mest de eldre som er frekkest. De er som oftest mer utålmodige og forventer at alt skal gå slik som dem vil..

8619253[/snapback]

Jeg opplever at de aller eldste er de koseligste. De rundt 30-45 er ofte grinete, med vanskeligheter for å si "takk" etc. Noen ganger får jeg lyst til å tre en plastpose ned hodet på de. :hrm:

 

Virker som noen ikke skjønner at det ikke hjelper å stresse folk ved å være utålmodige. Og blir man stressa tar det ofte lengere tid å gjøre jobben sin, som f.eks å sitte i kassa.

Endret av Aidskake
Lenke til kommentar
haha, før sist jul kom det en person og lurte på hvor et stykke kjøtt hadde beitet hen.

 

Lol-- På en skikkelig butikk, ja du kan stille det spørsmålet, på Rema, hehehe, nei.

 

 

Jeg er 16 år, å så kommer det en kar på 45 å kjefter meg huden full fordi jeg ikke vet hvilken olje han skal ha på bilen sin som koster godt over 400.000.
Det er jo enkelt, det er den dyreste, i tillegg, på statoil.no kan du lese deg til hvilken statoilolje som går til hvilken bil. Det har en statoilansatt lært meg.

 

 

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke kassedama på Rema for lengst er byttet ut med en maskin, makan til fremmedgjørende og bortkastet stilling.

Endret av gorber
Lenke til kommentar
Nja. Å handle er et privilegium for begge parter. På den eneste siden er det butikken som gir deg rett til å handle der, det er ingen menneskerett og de kan hive deg ut om du ikke oppfører deg. På den annen side er det ingen menneskerett å bli handlet av heller, det er kunden som står for pengene og velger om den vil bruke dem i butikken eller ikke. Så handel forutsetter et visst nivå av saklighet av begge parter.

8622031[/snapback]

Veldig bra sagt. Jeg skulle til å tilføye at uttrykket "kunden har alltid rett" kommer nettopp av at det er kundene butikkene lever av. At mange har den snerpete, hovne holdninga antar jeg kommer av nettopp en slik tankegang. Her kommer jeg og legger igjen pengene mine, tilbe meg!

 

Én enkeltkunde er lite verdt. Hundre enkeltkunder er mye mer verdt.

8622114[/snapback]

Tillat meg å legge til noe: En fornøyd kunde sier det til èn person. En misfornøyd kunde sier det til ti. Du verden så skremmende mye sant det ligger i det uttrykket.

Lenke til kommentar

Det er av og til litt frustrerende å være kunde også. Vi hadde akutt behov for en viftereim, så vi kjørte rundt på alle mulige bensinstasjoner, særlig de med tilhørende verksted. På en stasjon spurte vi etter viftereim, da fikk vi til svar "Vet ikke, men dere kan sjekke på rimi eller rema". Folk som jobber på bensinstasjon må da kunne liiitt om bil .

Lenke til kommentar
Det er av og til litt frustrerende å være kunde også. Vi hadde akutt behov for en viftereim, så vi kjørte rundt på alle mulige bensinstasjoner, særlig de med tilhørende verksted. På en stasjon spurte vi etter viftereim, da fikk vi til svar "Vet ikke, men dere kan sjekke på rimi eller rema". Folk som jobber på bensinstasjon må da kunne liiitt om bil .

8625542[/snapback]

 

Du har rett i det at folk som jobber på bensinstasjon må kunne litt mer enn hvilken type pølser som er best.

Jeg og en kamerat kjørte rundt til mange forskjellige bensinstasjoner og spørte etter tennplugg.

De fleste så på oss med et stort spørsmålstegn over hode...

Lenke til kommentar
Det er av og til litt frustrerende å være kunde også. Vi hadde akutt behov for en viftereim, så vi kjørte rundt på alle mulige bensinstasjoner, særlig de med tilhørende verksted. På en stasjon spurte vi etter viftereim, da fikk vi til svar "Vet ikke, men dere kan sjekke på rimi eller rema". Folk som jobber på bensinstasjon må da kunne liiitt om bil .

8625542[/snapback]

 

Du har rett i det at folk som jobber på bensinstasjon må kunne litt mer enn hvilken type pølser som er best.

Jeg og en kamerat kjørte rundt til mange forskjellige bensinstasjoner og spørte etter tennplugg.

De fleste så på oss med et stort spørsmålstegn over hode...

8625603[/snapback]

 

Tennplugger har vi ikke på Shell Tiller, og det er så mange som klager på det, hver dag! Hvordan kan dere kreve at en 16 år gammel gutt skal kunne mer om bil enn dere som kjører en, selv om vi jobber der?

 

Om dere ikke vet hva dere skal ha, så ikke gå ut ifra at vi vet det.

Lenke til kommentar
Det er av og til litt frustrerende å være kunde også. Vi hadde akutt behov for en viftereim, så vi kjørte rundt på alle mulige bensinstasjoner, særlig de med tilhørende verksted. På en stasjon spurte vi etter viftereim, da fikk vi til svar "Vet ikke, men dere kan sjekke på rimi eller rema". Folk som jobber på bensinstasjon må da kunne liiitt om bil .

8625542[/snapback]

 

Du har rett i det at folk som jobber på bensinstasjon må kunne litt mer enn hvilken type pølser som er best.

Jeg og en kamerat kjørte rundt til mange forskjellige bensinstasjoner og spørte etter tennplugg.

De fleste så på oss med et stort spørsmålstegn over hode...

8625603[/snapback]

 

Tennplugger har vi ikke på Shell Tiller, og det er så mange som klager på det, hver dag! Hvordan kan dere kreve at en 16 år gammel gutt skal kunne mer om bil enn dere som kjører en, selv om vi jobber der?

 

Om dere ikke vet hva dere skal ha, så ikke gå ut ifra at vi vet det.

8626403[/snapback]

Der må jeg si jeg er litt uenig... Shell har jo sin egen butikk der.

Skal de ha et rent gatekjøkken burde de droppe alt som er med bil.

Tar de inn tilbehør til bil og slikt må man kjenne til produktene man selger.

(det burde hvertfall være minst en der hele tiden som kan dette)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at metapausale kvinnfolk er de kjipeste kundene verden har å by på. De kan være så selvrettferdige at det knapt er til å tro. Har jobbet med mye rart, bl.a. billettsalg, og opptil flere ganger har jeg fått huden full fordi det er utsolgt. Hver gang det skjer er det en ("kulturell") dame på førti pluss. Skulle jeg liksom luktet at hun var på vei for å handle, og selv om jeg kunne, hvorfor skulle jeg da holdt av billettene?

 

 

Elektroforbrukere med over gjennomsnittet i lommeboka og under gjennomsnittet mellom ørene er også en gammel favoritt, men der er det mest etablerte menn som utmerker seg. Skulle tro at mange blir drittsekker i det de har klart å formere seg.

 

 

Problemet er at norske normer tilsier at dritten bare kan gå en vei. Forhandlere skal helst slikke møkka av skoene til kundene, og når holdningene er slik blir det tidvis ganske kjipt å stå bak disken. I andre kulturer får man så ørene flagrer hvis man prøver seg på en "jeg skal ha", men her er det ingen som tør å være førstemann til å si fra og miste en kunde. Det hadde vært digg med en bølge innen selgerbransjen, hvor kundene fikk den behandlingen de fortjente.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet med å si "jeg skal ha". Hvorfor er det et problem?

 

Selv pleier jeg likevel å si "kan jeg få" eller "jeg skulle hatt", og legger vekt på å oppføre meg skikkelig. Jeg har selv jobbet mot kunder/sluttbrukere, og vet hvor forferdelige folk kan være.

 

Her om dagen skulle jeg betale i kassen på butikken, og da var det et kvinnfolk som klaget til mannen som satt i kassen. Hun virket som hun angrep ham, og han prøvde å forklare henne diverse. Jeg var likevel ikke helt sikker på hva det handlet om da jeg ikke hørt alt, men jeg vurderte å gå tilbake for å be kunden om å holde kjeft.

 

En gang på bussen var det en person som begynte å kjefte på bussjåføren fordi han ikke hadde stoppet (selv om vedkommende sto langt unna holdeplassen). Jeg endte opp med å stille meg opp i midtgangen og ropte til drittsekken at han hadde å holde kjeft og sette seg ned. Han gjorde det også, med en sur mine. Det føltes godt.

Lenke til kommentar
Helt sant.

 

Det er ikke helt greit å være kunde heller dersom de som selger ikke vet hva de har. Tenk deg å skulle kjøpe for eksempel musikk i en stor butikk der de ansatte ikke visste hvor noe var.

8626885[/snapback]

 

Det er ikke snakk om å vite hav vi har eller ikke, men HVA kunden skal ha.

 

Jeg vet om vi har bilolje eller lyspærer, men når kunden kommer å sier:

Jeg skal ha en lyspære til * Insert fuckings langt bilnavn*

 

Assa kommer de inn å sier jeg skal ha en H7 bilpære, så er det greit, men jeg vet ikke hva alle bilder bruker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...