KiRil Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei. Har et spørsmål... Sitter med tele2 adsl og har følgende utstyr: Modem: Speedtouch 516i Wireless: D-Link DIR-635 DHCP er aktivert i D-linken. Men er modemet satt opp med dhcp server som standard fra tele2? Grunnen til at jeg spør uten å sjekke dette selv er at utstyret står for langt unna og har ingen lang kabel. (Ingen bærbare her). Men hvis noen kan bekrefte at modemet også kjører DHCP server, så ville det vært fint. Alt fungerer på nettverket, men kom på dette idag. Men noe annet sier meg også: If it works, don't fix it...... Lenke til kommentar
notorled Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Tipper på at modemet ditt kjører på auto DHCP, dvs finner den en annen DHCP server brukes ikke Speedtouch sitt. Slik er det iallefall på mitt 510i, men "just a guess". Lenke til kommentar
KiRil Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 I konfig til D-link på WAN star det DHCP server, men er temmelig sikker på at det er tele2 sin dhcp server.... Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Fikk nettopp nytt modem fra tele2. Min router får vertfall IP fra tele2 sin DHCP.. Gidder ikke stikke å se hva det heter, men det er en liten boks... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er nok aktivert ja, siden du trenger det hvis du kjører kabel rett fra modemet uten noen router Lenke til kommentar
KiRil Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 KJører med router, så oppsettet er vel sånn: WWW -> Modem -> Router -> PC Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Du kjører akkurat slik som oppsettet mitt er. Hvis du er i tvil trenger du bare sette netverket opp slik det er nevnt i tråden "Sette opp nettverket perfekt" eller noe i den dure. Ligger på første eller andre side i nettverkskatekorgien. Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Dersom modemet er levert av Tele2, så er det satt i Bridge modus som standard. Det enkleste er å sjekke hvilken IP adresse du får i Routeren. Får du en ip adresse som er 193.*.*.* eller 90.*.*.* så er det IP adresser fra Tele2. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Får du derimot adresser på WAN på ruteren din som starter på 192.168.... 172.... 10..... Så er de NATet inn, da trenger du ikke å kjøre DHCP på ruter. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 går internetten treigare med dhcp på modem og router? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå