Kramstogen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Har i det siste begynt å trene en del styrke, og har lyst å trene masse. Jeg bor 10 minutter på sykkel fra gymmen, så det er ikke et problem, spiser alltid før og etter trening. Faren min sier at det ikke er så mye vits å trene to dager på rad, at jeg må la koppen gjenoppbygge seg igjen. Stemmer dette? Vil jeg kunne trene oftere ved hjelp av proteintilskudd og inntak av mer karbohydrat(frukt, brød)? Håper på noen gode råd Lenke til kommentar
DNA Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Ja, ha 48 timer imellom nesten hver økt. Prøv å tren 3 ganger i uken. Ja kroppen trenger restutisjon for å kjøre seg like hardt neste gang og gjennoppbygge seg. Spis mat du Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Hm, er jo sånn jeg har gjort det hittill Hva me kosttilskudd? Kan det hjelpe meg å korte ned perioden mellom øktene? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Kreatin kan hjelpe, men er ikke noe vits for en nybegynner. Men 3 ganger i uken er nok for en nybegynner. Ville heller fått meg ett bra kosthold, det er det som øker restutisjonen skikkelig. Endret 14. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Nei kreatin har aldri vært et alternativ, dyrt som faan, pluss at det er, som du sier ikke rett for en som ikke er så seriøs(meg). Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Kreatin, dyrt? Det er vel feil. Jeg hadde et forbruk av kreatin (normalt) som kostet meg ca 200kroner for over et halvt år. Det er ikke dyrt. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Dere sier 3 ganger i uken er passende for en nybegynner. Men hva er passende for de som har trent en stund da? Hvor ofte kan man trene samme muskel (Biceps f.eks.) i uken for å få best resultat? (3,4,5?) Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hvor ofte kan man trene samme muskel (Biceps f.eks.) i uken for å få best resultat?(3,4,5?) 8616090[/snapback] De som har trent en stund kan trene en 4 dager splitt eller 5 dagers splitt. Hvis du trener en splitt med muskelgruppene 1 gang i uken, trener du biceps 1 gang i uken. Hvis du trener en splitt med muskelgruppene trener du biceps 2 ganger i uken. Biceps er en veldig liten muskel og er bare 1/3 av armen og den kan lett overtrenes som kan føre til senebetennelse. Og trenger ikke så mye trening som de andre muskelgruppene. Endret 15. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
Espp Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Så 1-2 ganger i uken på hver muskel holder? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Så 1-2 ganger i uken på hver muskel holder? 8616133[/snapback] Ja, hvis du trener en splitt. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hvile er minst like viktig som treningen... Trener du for ofte får du ikke gjennoppbygd musklene, trener du for skjelden så får du ikke trent nok. Finn din balanse men 48 timer er en fin regel. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hvor mye er en stund egentlig? 4-7 måneder? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hvor mye er en stund egentlig? 4-7 måneder? 8617885[/snapback] Noe sånt ja. Selv begynte jeg å trene 4 ganger i uken etter 2-3 mnd med 3 dagers fullkropps program. . . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå