Gå til innhold

Søker access GURU i akershus området

Anbefalte innlegg

hei

jeg jobber for et firma som heter Byggtakst og som bruker en access database som er utviklet for en god del år siden. og ettersom årene har gått og microsoft sine versjoner har blitt nyere har problemene kommet. mannen som har utviklet dette møtte den velkjente "veggen" og har sunket i jorden for oss.

så nå søker vi en som kan oppgradere systemet vårt...

eventuelt noen som vet om firmaer eller guruer i akershus om kan access.

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

jeg jobber for et firma som heter Byggtakst og som bruker en access database som er utviklet for en god del år siden. og ettersom årene har gått og microsoft sine versjoner har blitt  nyere har problemene kommet. mannen som har utviklet dette møtte den velkjente "veggen" og har sunket i jorden for oss.

så nå søker vi en som kan oppgradere systemet vårt...

eventuelt noen som vet om firmaer eller guruer i akershus om kan access.

[email protected]

8613255[/snapback]

Heisann.

Jeg tror kanskje muligheten er større for "napp" om dere henvender dere til universitets miljøet. F.eks Universitetet i Oslo. Er nok mange "guruer" der som er villig til å gjøre dette for en ikke så alt for høy pris for å spe på studielån litt.

Da får dere jo trolig ganske kompetente folk også.

Skulle gjerne ha hjulpet selv, men er ikke i Akershus. :)

Lenke til kommentar

okay... høres ikke så dumt ut. har du noen tips om hvordan jeg finner de rette folkene... et forum eller hvilken studie de tar..

eller så er det jo ikke et must at de bor i akershus. internett og postvesen gjør jo at ting kan gjøres på avstand om du er flink med access'en!?

Lenke til kommentar
okay... høres ikke så dumt ut. har du noen tips om hvordan jeg finner de rette folkene... et forum eller hvilken studie de tar..

eller så er det jo ikke et must at de bor i akershus. internett og postvesen gjør jo at ting kan gjøres på avstand om du er flink med access'en!?

8616791[/snapback]

Hei igjen.

Jeg mener du kan ta kontakt med studenter som går systemutvikling.

denne studierettningen gir innsikt i både programmering og databaser, og studenter som har denne kompetansen vil rimelig enkelt kunne sette seg inn i deres situasjon og trolig kunne bygge om Access basen dere til ønsket formål.

Ta en titt på System utvikling

Da særlig studenter som følger kursene INF3100 - Databasesystemer eller INF4100 - Databasesystemer.

Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Access har jeg ikke hatt noe av siden VGS :D Tviler nok på at UiO utdanner noen i access, ja. Har ikke hørt noen andre universitet / høgskole som gjør dette.

Edit: En annen ting er hvorfor man bruker access-systemer i første omgang, men...

Endret av Manfred
Lenke til kommentar
Tviler på at de lærer noe om Access.

8623966[/snapback]

Jeg gikk systemutvikling selv på Høgskole/Uiniversitet, og vi hadde en god del om access på første året. Startet med litt enkle databaser, og access har en lav brukerterskel for å komme inn i hva det er snakk om.

2,3 og 4 år er det ingen access, men man lærer en masse som hjelper på.

Mitt tips om denne studierettningen, er at min egen erfaring av de jeg gikk på studiet sammen med, så var det 95% av oss som kunne ganske mye i access fra før. Jeg tror derfor det er stor mulighet for å finne en access "guru" der.

Grunnen til at access brukes i bedrifter er veldig enkel.

Det er billig. Det er 100% integrert mot andre office produkter. Det er ingen egen installasjon og krever ingen egen server. Det har et appelerende grensesnitt som brukerne lett finner seg til rette i.

Jeg har brukt mye access på min arbeidsplass, og brukerne er kjempe fornøyde med det. Er det litt mer heftige ting som skal gjøres, eller det er permanent lagring av data det er snakk om, så lages det ting i Oracle også tilgjengelig gjøres dette for Access via View eller tabeller, slik at visningen av det og brukergrensesnittet med koblinger mot blandt annet excel ivaretas av Access.

Å si at access er noe dritt er å skyte seg selv i foten. Til sin bruk er det et svært hendig verktøy. :)

Lenke til kommentar

Da særlig studenter som følger kursene INF3100 - Databasesystemer eller INF4100 - Databasesystemer.

8617190[/snapback]

Dette er bare skivebom. Etter det jeg har sett av INF3100 får du knapt kontakt med noe som helst databaseprodukt, men man lærer teorien bak databasesystemer. Hvis det er noen studiemuljøer du skal lete etter så er det HiO, der vet jeg at de har undervist i Access, noe som etter mitt syn er noe i retning av hårreisende. Selv i NITH bruker de en god databaseserver, Oracle. Uten at undervisningenn der blir noe bedre av den grunn da...

Lenke til kommentar

8617190[/snapback]

Dette er bare skivebom. Etter det jeg har sett av INF3100 får du knapt kontakt med noe som helst databaseprodukt, men man lærer teorien bak databasesystemer. Hvis det er noen studiemuljøer du skal lete etter så er det HiO, der vet jeg at de har undervist i Access, noe som etter mitt syn er noe i retning av hårreisende. Selv i NITH bruker de en god databaseserver, Oracle. Uten at undervisningenn der blir noe bedre av den grunn da...

8639178[/snapback]

Okei. Nå hadde jeg ikke forventet at noen skoler på det nivået faktisk underviste i Access fremdeles, så som jeg har sagt mange ganger tidligere i denne tråden, så anbefalte jeg det miljøet og de fagene fordi jeg forventet at mange av studentene der trolig kunne en del access fra FØR de startet på Uiniversitets utdannelsen sin.

Da jeg gikk på høgskolen var det access på første året på det første database kurset, så man fikk en forståelse av hva en database var. Min erfaring var at 95% av kullet allerede kunne Access fra før av. Selv fikk jeg mye access utdannelse på Videregående, og jeg lar tilegnet meg ytterligere kunnskap om det gjennom bøker om temaet.

Er utrolig fiendlig innstilling til Access på forumet her. Til sitt bruk forstår jeg ikke at det skal være så mye å "hisse" seg opp for... men det er bare en mening blandt 100 som mener noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...