Gå til innhold

Bekymret - bror botter

Anbefalte innlegg

Det er mye rart man kan tolke seg til hvis man bare legger sjela i det ...

CD- key har ingen sammenheng med kontoen mener du da ?

Jeg driter i om folk selger og kjøper kontoer; jeg har selv solgt en konto. Men å tolke dithen at det er lovlig iflg Blizzard syntes jeg er dradd litt vel langt.

Heller innrømme at man driter i den regelen enn å drive å tolke som de beste 9/11- konspiratørene :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens!

Har en bror som har fått en account av meg, i hans navn, men jeg betaler, jeg har selv en egen konto på en annen server.

Men han har begynt med en sånn fiske bot, og jeg er litt redd for at det kan gå utover min konto også hvis han blir tatt.

Noen som vet noe om det?

8612603[/snapback]

Nei, kontoene står i forskjellig navn, så jeg tviler på at det vil ramme deg. Dere bruker samme ip hvis dere bor sammen, men det spørs om de banner deg bare pga det. Jeg ville allikevel pratet med han, for det ville være utrolig surt å miste alle characterne han har...

Lenke til kommentar

Hele den remsa der dreier seg om "Accounten" og "Virtual items". Du kan ikke selge det du ikke eier, og iføle EULA så eier blizz accounten din. Det det derimot ikke står noe om er at du kan selge CD-key, CD'er esken, og den tiden du har investert i kontoen.

DVS du selger retten til å distribuere kontoen (CD-key)

8613973[/snapback]

Ja, det kan du. Ingen kan nekte deg å selge det fysiske produktet. Men du kan ikke selge det som er på kontoen, for det tilhører Blizzard. Du kan altså ikke selge en konto som har noe som helst på seg.

Dette svadaet som jeg har hørt flere ganger om at "joda jeg selger tiden jeg har brukt på det". NEI, du kan ikke selge en character, og du kan ikke selge kjøpe/gull. Unnskyldningen med at du egentlig selger tid, er bare tull, og jeg kommer til å le av de fjottene den dagen Blizzard banner dem for å ha solgt "tid".

Lenke til kommentar

Er vel de som har "kjøpt" tid du må le av.

vell du har missforstått Torinogut..Det er ulovlig å selge en allerede aktivert acc.

8612856[/snapback]

Og det har trådstarter uttrykt at han gjorde?

8612869[/snapback]

JA

8615748[/snapback]

Han kjøpte spillet nytt til broren sin. Er like lovlig som å gi bort en Michael Jackson CD i gave...

Lenke til kommentar
Hvis han bruker sin egen konto til å "botte" så går ikke det utover din konto. Hvorfor i alle dager skulle det gjøre det?

8612906[/snapback]

Fordi Blizzard kan sjekke Visa-nr., og da ser de at begge accounter står på samme Visa.

Men har ikke hørt om mange som har fått kontoen sin sperret pga. det.

8612931[/snapback]

Faktisk endel som blir det... Hvis du ser på wowglider forumene, så er det mange der som har biltt bannet pga samme IP og samme navn/adresse/visa etc. Så det er stor sjanse for at du også blir bannet hvis han først blir bannet.

Lenke til kommentar

herregud folk. Det er ingenting som nekter deg i å selge en WoW-kopi som ikke engang er registrert ennå (aka cd-keyen er ikke engang tastet inn på websida.. som igjen betyr at den ikke eksisterer ennå)

Og det å gi bort WoW til noen i bursdagsgave er hvertfall ikke ulovlig. Hvis det var ulovlig så ville ikke Blizzard hatt 8 millioner brukere for å si det sånn. Tipper det er en veldig stor % av WoW-spillerne som spiller nettopp fordi de fikk WoW i gave.

Trådstarter uttrykker også at accounten ble registrert i brorens navn. Ergo er broren rettmessig eier av accounten. Man kan nemlig ikke forandre navn på en account som allerede er opprettet :p

Blizzard bryr seg ikke om hvem som betaler accounten, men hvem som faktisk bruker den. Brukeren skal være den personen som kontoen er registrert under. (I dette tilfellet; trådstarters bror.)

Endret av zbegra
Lenke til kommentar
Hvis han bruker sin egen konto til å "botte" så går ikke det utover din konto. Hvorfor i alle dager skulle det gjøre det?

8612906[/snapback]

Fordi Blizzard kan sjekke Visa-nr., og da ser de at begge accounter står på samme Visa.

8612931[/snapback]

Det er ikke bare sånn at en GM går i arkivet og finner visanummeret ditt. Isåfall hadde det nok blitt høy omsetning på diverse nettporrforetak..

Lenke til kommentar

8612906[/snapback]

8612931[/snapback]

Faktisk endel som blir det... Hvis du ser på wowglider forumene, så er det mange der som har biltt bannet pga samme IP og samme navn/adresse/visa etc. Så det er stor sjanse for at du også blir bannet hvis han først blir bannet.

8616083[/snapback]

Samme IP adresse? ja. Samme visanummer? nei. Det er _veldig_ strenge regler på lagring av visanummer etc.

Lenke til kommentar

når gikk og det og ha samma ip addresse? anyways, blizzard kommer ikke til og banne deg fordi broren din bruker bot, bror din kommer nok til og bli banna. bare be han og slette bot programmet når det er patch day, er da blizzard sjekker rammen din eller noe sånt etter third party programmer.

Lenke til kommentar

Blizzard banner ikke på IP, hvem gjør det nå lengre? Er ofte store antall mennesker deler en ekstern IP og det å banne 10 lovlydige spillere fordi en botter er en dårlig løsning. De kan banne VISA derimot, usikker på navn men tviler sterkt på det.

Det er lov å selge en konto, altså CD-Key, hvis den er tom. Da selger du ingenting blizzard eier, altså character, gold og gear. Blizzard eier ikke CD-Key'n du har betalt for, for da blir det litt diffust å forstå hva du faktisk har betalt for i det hele tatt.

Det er en fare for at dette kan gå ut over deg, pga samme visa. Men i verste fall vil det innebære å sende mail/ringe de og forklare situasjonen.

Lenke til kommentar
når gikk og det og ha samma ip addresse? anyways, blizzard kommer ikke til og banne deg fordi broren din bruker bot, bror din kommer nok til og bli banna. bare be han og slette bot programmet når det er patch day, er da blizzard sjekker rammen din eller noe sånt etter third party programmer.

8616448[/snapback]

De sjekker dette hele tiden, ikke bare på patch dagen...

Lenke til kommentar

8616448[/snapback]

Den dagen netverket ble oppfunnet..ala, samme netverk

Lenke til kommentar
Er vel de som har "kjøpt" tid du må le av.

vell du har missforstått Torinogut..Det er ulovlig å selge en allerede aktivert acc.

8612856[/snapback]

Og det har trådstarter uttrykt at han gjorde?

8612869[/snapback]

JA

8615748[/snapback]

Han kjøpte spillet nytt til broren sin. Er like lovlig som å gi bort en Michael Jackson CD i gave...

8615835[/snapback]

Jeg tar tankegangen, men juridisk sett fra blizzards synspunkt så har de at:

1. han kjøpte spillet.

2. han aktiverte spillet i sitt navn.

3. han betaler for det.

Hardt å komme over den kneiken

mitt tips til deg: Få han til å gå over på gamecards, det koster han maks 10kr ekstra i måneden.

Lenke til kommentar

Kanskje litt OT, men en annen ting hadde vært hvis de var i samme navn. Da kan du bli vannet for det. Hørt eom en som skaffa seg ny account i sitt eget navn og botta opp til lvl 70. GMs fant det ut lenge før lvl 70, men lot han lvle til 70 sa "gratz with 70" og banna accountene.

Lenke til kommentar
Kanskje litt OT, men en annen ting hadde vært hvis de var i samme navn. Da kan du bli vannet for det. Hørt eom en som skaffa seg ny account i sitt eget navn og botta opp til lvl 70. GMs fant det ut lenge før lvl 70, men lot han lvle til 70 sa "gratz with 70" og banna accountene.

8618294[/snapback]

Hahaha så genialt

Lenke til kommentar
vel, eneste jeg kan si er:

1) I europa er det ulovlig å selge accounter

2) Blizz har akkurat suspenda/banna over 15000 accounter pga bot

disse kan lett slå seg sammen om blizz finner ut at accounten er solgt via banning av bruken med bot.

Ta en prat med broren din du =)

8612782[/snapback]

Kremt, punkt nummer to vil eg gå så langt som å si er bullshit...

Tipper det er bare kinesiske gull farmere som er blitt banna, har ikkje hørt om så spessielt mykje banns i april. Tipper det bare er skremselspropaganda frå blizz sin side

Lenke til kommentar
vel, eneste jeg kan si er:

1) I europa er det ulovlig å selge accounter

2) Blizz har akkurat suspenda/banna over 15000 accounter pga bot

disse kan lett slå seg sammen om blizz finner ut at accounten er solgt via banning av bruken med bot.

Ta en prat med broren din du =)

8612782[/snapback]

Kremt, punkt nummer to vil eg gå så langt som å si er bullshit...

Tipper det er bare kinesiske gull farmere som er blitt banna, har ikkje hørt om så spessielt mykje banns i april. Tipper det bare er skremselspropaganda frå blizz sin side

8621137[/snapback]

Dette er riktig. Ta en titt på WoWglider forums og ingen av EU er blitt banna pga det.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...