Gå til innhold

Flere måkebilder til kritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem som helst kunne tatt disse bildene.... Finn noe originalt.

8638735[/snapback]

 

Dette er et kroneksempel på saklig og god bildekritikk. Andy-P klarer med få ord å gi fotografen konstruktiv kritikk samtidig som han gir fotografen noen oppmuntrende ord. Fantastisk.

Lenke til kommentar

Har aldri tatt bilder av fugler, så jeg er imponert over at du har klart å plassere fuglen "riktig" i forhold til bildet. Jeg er enig i at det blir litt for "gult", men det gir også bildet noe .. ekstra.

 

Dessverre er fuglene litt for uskarpe og "kjedelige" - fordi de er så mørke.

 

Bilde nummer to derimot, var fett. Ser ut som en engel :)

Lenke til kommentar

Bildene er ordinære, rett og slett.

 

MEN, ser at du tar mye bilder for tiden, og det er bra :) På denne måten får du det fototekniske i fingertuppene og det er jo et must for å ta gode bilder.

 

Veien videre er å finne den gode komposisjonen og de spennende motivene og der har de fleste av oss en utfordring..

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Ble litt tamme bilder, likte heller ikke fargene, det ble litt for grått og trist. For ensartede farger, fuglene har nesten den samme fargen som skyene. Selve komposisjonene er også ikke velykket etter min mening. Fuglebilder er ikke av det enkleste. Sikkert lettere å ta bedre bilder når fuglene er i ro.

Lenke til kommentar
Bildene er ordinære, rett og slett.

 

MEN, ser at du tar mye bilder for tiden, og det er bra :) På denne måten får du det fototekniske i fingertuppene og det er jo et must for å ta gode bilder.

 

Veien videre er å finne den gode komposisjonen og de spennende motivene og der har de fleste av oss en utfordring..

8642298[/snapback]

 

Etter min mening er komposisjon viktigere enn teknikk. En kan til en viss grad lese seg til bedre komposisjon, men det viktigste veien til glimrende komposisjon er talent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...