Gå til innhold

Defekt skjermkort etter kabinettskifte?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bruker ett Radeon x700Pro skjermkort. Etter at jeg skiftet kabinett har jeg slitt med det. Det aller første bildet man ser er delt loddrett av flere "streker". Ikoner på skrivebordet ser ut som enkle pixler, og tittelen øverst på menyene er uleselige. I tillegg er noen sider misfargede. Lurer på om noen har hatt lignende problemer, og om hva evt løsningen på disse var.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, det er jo en veldig sannsynlig mulighet. men var veldig forsiktig. Velvel kortet var vel utdatert allikevel,

Noen som synes Sapphire Radeon X1950PRO er en fin erstatning for en 16 åring med middels økonomi, og spillavhengighet?

Lenke til kommentar
åssen spill spiller du? 

(går nesten utifra det er wow..)  :p

8612589[/snapback]

Ikke gå ut fra det.. Jeg er 16 og har ALDRI prøvd WoW.. CS:S derimot ;)

(+HL2, Far Cry, Oblivion, COD2, NFS MW+Carbon, S.T.A.L.K.E.R., Generals, Dungeon Siege 2, Div GTA OSV!)

Lenke til kommentar
Har han AGP så forstår jeg hvorfor han kanskje lurer litt på X1950Pro...

8614068[/snapback]

Tror det ville vært det beste inne AGP

PRISER

Kanskje enn oppgradering av systemet hadde vært på sin plass da... men vi vet jo faktisk ikke åssen system han har enda... :roll:

Lenke til kommentar

hehe, mange ivrige :thumbup: Spiller en del CS:S/BF2 kan tenkes jeg vil prøve AoC

Har:

Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB (2x512mb)

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939

takk for mange svar

Lenke til kommentar
hehe, mange ivrige :thumbup:  Spiller en del CS:S/BF2 kan tenkes jeg vil prøve AoC

Har:

Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB (2x512mb)

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939

takk for mange svar

8614553[/snapback]

Vel, du har litt lite RAM. Hadde vært en fordel med 2GB, men du har jo bare en single Core CPU også. Så da bør du egentlig ikke bruke så veldig mye mer penger på det oppsettet. Da foreslår jeg enten at du kjøper et dyrt grafikkort som du kan bruke i senere maskiner. F.eks 8800GTS 320MB eller 640MB. Selv om ikke maskinen din vil utnytte det maks så har du muligheten til å ta det med deg videre når du oppgraderer. Dessuten bør du klokke CPU.

Eller du kan kjøpe noe veldig billig. Slik som et demo-brukt 6800GS fra komplett.no http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317719 695,- Kroner og omtrent samme ytelse som 6800GT.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett tester av de nye 8600 korta enda men det ville jo vert et ypperlig alternativ hvis du synes det blir for dyrt med 8800GTS 320mb. Jeg har sett på tester at med mindre du bruker oppløsninger i 1600X1200 og oppover og masse AA og slikt at du får bruk for de ekstra 320mb'ne med ram. Ellers er faktisk 320'n like rask.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...