Gå til innhold

Tegn om dømmedagen, ifølge muslimene

Anbefalte innlegg

Dommedag har vært spådd så mange ganger, i alle de forskjellige religionene, at det blir som å rope Ulv Ulv i skogen.

8673567[/snapback]

Haha, minner meg om en prest, som ut i fra Bibelen, hadde fått for seg at apokalypsen skulle ta plass i 21 juni, 1849 eller noe sånt. Så de stilte seg opp da, på en bakketopp, med hvit kapper med armene mot himmelen, og venten på "the rupture", men den kom aldri. Så på kvelden bestemte presten seg for å lese litt mer i Bibelen, og da fant han ut at det var dagen etterpå, så han prøvde igjen, neste dag, men nei, det skjedde ikke. Funneh, sikkert litt flause.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ha vært litt flaut for dommedagsfolkene som mente verden gikk under nyttårsaften 1999. De grov seg inn i fjellene med flere års forsyninger, og sikkert massevis av preparasjoner og lederutstikter der de skulle "lede folket i en ny retning" og masse sånt. Også kommer denne dagen, og ikke en drit skjer..snakk om å føle seg tåpelige da.

Lenke til kommentar
Må ha vært litt flaut for dommedagsfolkene som mente verden gikk under nyttårsaften 1999. De grov seg inn i fjellene med flere års forsyninger, og sikkert massevis av preparasjoner og lederutstikter der de skulle "lede folket i en ny retning" og masse sånt. Også kommer denne dagen, og ikke en drit skjer..snakk om å føle seg tåpelige da.

8673858[/snapback]

Neida. Gud har en mening med alt, og hans veier er uransaklige.

Rart hvor enkelt det er å sno seg unna som kristen.

Lenke til kommentar

Kanskje vi skal tillegge vitenskapen de samme egenskapene?

(Nå måtte jeg selvfølgelig hjelpe den kristne siden, siden det ikke finnes noenting i verden som noensinne har blitt dokumentert som kan støtte den, ellers får man ikke byttet helt om på sidene...)

Kristen - "Satan har tilstått å ha plantet alle fossilene!"

"Neida, det er evolusjonens veier som er uransaklige. Satan bare påstår at han har plassert dem der."

"En engel fløy over himmelen i går -- 10 000 000 mennesker så det!"

"Det var bare radioaktivt avfall og en flue"

"Apokalypsens hester fløy over himmelen i går, og kun det norske folk er levende -- og man har alt på til sammen 100000 timers video!"

"Sånn går naturens gang, naturen er god, det er verden som er ond."

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Jada, dette er en helt vanlig unnskyldning, men da er det altså bare å se på hva flere oversettelser beskriver det som, samt å se på muslimske "lærde"s fortolkning.

8666648[/snapback]

Utifra hvor grove feil de "lærde" har gjort når de har oversatt Bibelen(Moses hadde f.eks horn på hodet i flere hundre år på grunn en feiloversettelse), så tror jeg ikke det er lurt å stole på "lærde" i Islam heller.

Men koranen støtter jo 7-dagers myten, så det er nok ikke noe big-bang der uansett.

Lenke til kommentar
Utifra hvor grove feil de "lærde" har gjort når de har oversatt Bibelen(Moses hadde f.eks horn på hodet i flere hundre år på grunn en feiloversettelse), så tror jeg ikke det er lurt å stole på "lærde" i Islam heller.

Det er vanskeligere å tolke Koranen forskjellig enn Bibelen.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skjønner hva du mener. Den norske oversettelsen er så dårlig at det er irriterende. (eller kanskje det er den engelske som er dårlig? Den norske og den engelske sier ofte litt forskjellige ting, men jeg har ikke sett noen seriøse forskjeller.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...