DanielL Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Heisann. Av de du nevner tror jeg Pioneeren den eneste som kan få pusteproblemer. Dette så klart med en del lydtrøkk over en periode. Første merke jeg tenker på etter punktene dine er Marantz. Skal finne noen linker etterhvert du kan se på. Om man setter en stereoforsterker og en surroundforsterker til samme prisen ved siden av hverandre og spiller en del musikk vil du veldig sannsynlig merke at det høres bedre ut på stereoforsterkeren. Finnes selvfølgelig unntak men er som regel som dette. Samme gjelder forholdet pris/kvalitet. Det finnes hederlige unntak,men til vanlig får du det du betaler for. Cambridge 640A bør også vurderes. Lenke til kommentar
gigity Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Fint ! Tror jeg går for en stereo forsterker, så lenge ikke den 3000kr prisen på Deno AVR 1907 stemmer, noe som jeg ikke finner selv om jeg har registrert meg på hifi-klubben... Men kan en benytte seg av en stereo forsterker når en ser film? Bra jeg nærmer meg et valg Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Du kan fint benytte en stereo forsterker til film, er ingen forskjell mellom surround og stere forsterker bortsett fra at stereo kun er 2 kanaler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 En surround forsterker leverer jo "forskjellige lyder" i alle høyttalerene. Det skjer ikke med stereo. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Men film kan absolutt høres godt ut i stero og,ingen tvil om det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Selfølgelig. Meget bra det også. EDIT: Glemte punktum etter "også". Endret 24. mai 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Fint ! Tror jeg går for en stereo forsterker, så lenge ikke den 3000kr prisen på Deno AVR 1907 stemmer, noe som jeg ikke finner selv om jeg har registrert meg på hifi-klubben... Men kan en benytte seg av en stereo forsterker når en ser film? Bra jeg nærmer meg et valg 8694880[/snapback] Hei, undersøkte dette og det var HiFiklubben i trondheim som sendte dette tilbudet 18. mai. Hvis du ringer dit og sier du er registrert kunde vil de nok gi deg en 1907 til den prisen. Vil tro de sender. Gi meg email-adressen din så kan jeg videresende mailen til deg En stereoforsterker til samme pris er jeg ikke sikker på vil spille stereo noe bedre enn denne forsterkeren, ihvertfall langt fra alle. Som sagt er det ikke kun ren lydkvalitet som teller men den totale opplevelsen.... fordelene du får med Denon 1907 er: - Alle rom har forskjellig akustikk, Denon AVR 1907 har en målemikrofon som tester og stiller inn høyttalerne etter rommets akustikk - I kabelen til høyttalerne skal hele frekvensområde gå, både dypbass, mellombass, mellomtone og diskant. Disse frekvensene kan påvirke hverandre negativt men med 2 ekstra kanaler kan du kjøre en BiAmping, altså to forsterkere til hver høyttaler. Med dette får du både mer kraft og bedre lyd. Uten disse fordelene ville nok en stereoforsterker til samme pris gjort en bedre jobb men med disse fordelene i favør 1907 holder jeg en knapp på den, til og med i stereo. Håper du kjøper denne, du vil ikke angre Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ikke for å undervurdere denne karen,men å nevne bi-amping syns jeg ble litt drøyt da folk som er nybegynnere knapt har hørt fagtermutrykk som det,enda mindre faktisk utføre det som trengs for å sette det opp. Målemikrofonen er veldig grei å ha,da med forbehold om at den plasseres riktig. Har merket selv at det kan gjøre mye for lyden i et vanskelig rom så det har du et godt og saklig argument. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ikke for å undervurdere denne karen,men å nevne bi-amping syns jeg ble litt drøyt da folk som er nybegynnere knapt har hørt fagtermutrykk som det,enda mindre faktisk utføre det som trengs for å sette det opp. 8695751[/snapback] Utførte det som trengst for å sette det opp? En ekstra kabel til hver front + noen ekstra tastetrykk på fjernkontrollen. Ja det er jo vanskelig... kan man koble ett vanlig hjemmekinoanlegg er det ikke noe særlig mer vanskelig å koble opp en bi-amping. Det du heller gjør med ditt innlegg er å skremme nybegynnere fra å prøve slike ting som er meget enkelt slik at de tar en avgjørelse på feil grunnlag. Det synes jeg er litt synd.... Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Er ikke ment sånn på noen måte,om flere tilegner seg kunnskapene til å gjøre ting som dette og bi-wiring på en god måte så er det kjempebra. Jeg bare forholder meg til realitetene og den er at folk flest syns det er nok med å få inn kablene og sette det på. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Er ikke ment sånn på noen måte,om flere tilegner seg kunnskapene til å gjøre ting som dette og bi-wiring på en god måte så er det kjempebra. Jeg bare forholder meg til realitetene og den er at folk flest syns det er nok med å få inn kablene og sette det på. 8696924[/snapback] Realiteten er at folk frykter enkle ting fordi det høres komplisert og vanskelig ut og innlegget ditt forsterker dette. Sannheten er at bi-amping er meget enkelt, og de fleste som kjøper seg komponent surround ikke har noe imot å benytte seg av de forsterkerutgangene som er. Enten de kjører i 7 kanaler eller 5 kanaler med en bi-amping på front. Så det du sier er en realitet er nok ikke det likevel, desverre Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Mye bastante meninger du kommer med,men ser ingen vits i å diskutere dette videre. Sier meg enig i at det ikke er mye komplisert å sette opp bi-amping men at den gjennomsnittlige anleggskunde ikke benytter seg av det. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Mye bastante meninger du kommer med,men ser ingen vits i å diskutere dette videre. Sier meg enig i at det ikke er mye komplisert å sette opp bi-amping men at den gjennomsnittlige anleggskunde ikke benytter seg av det. 8697487[/snapback] En gjennomsnittlig anleggskunde kjøper ikke løskomponenter heller Edit: Vi er jo enige om at det ikke er så komplisert, da må jo grunnen til at mange ikke benytter seg av dette være at de tror det er komplisert blant annet på grunn av bekreftelse av myten. For hvis du mener at bi-amping er lett så hvorfor tar du det bort som ett argument på å kjøpe en surroundforsterker i ett av dine forrige innlegg som startet denne diskusjonen? Du snakker litt rundt deg selv nå.... skjønner godt at en som roter så mye ikke ser noe vits i å diskutere videre. Endret 25. mai 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Visste ikke at vi skulle gå så langt i kveruleringen Mente det som underforstått at jeg snakket om kunder av løskomponent. Men greit,du er en del eldre enn meg og har andre erfaringer angående ting som dette. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Visste ikke at vi skulle gå så langt i kveruleringen Mente det som underforstått at jeg snakket om kunder av løskomponent. Men greit,du er en del eldre enn meg og har andre erfaringer angående ting som dette. 8697565[/snapback] Synes bare det er rart.... Først så tar du bort argument for bi-ampingen fordi det ikke er mange som benytter seg av det.... Deretter er du enig i hvor enkelt det er å benytte seg av det. Da oppmuntrer du ikke akkurat folk til å ta i bruk de funksjonene de kan! Edit: PS: Så du mener at de fleste kunder av løskomponenter ikke benytter seg av 7.1 lyd eller bi-amping hvis de har muligheten? Snakk om bastante meninger Endret 25. mai 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Jeg sier jeg tar selvkritikk på det jeg sa om at det var vanskelig. Så å innrømme feil vil si å snakke rundt seg selv? Jeg er ingen guru som tror jeg har rett i alle tilfeller,bare sa at sånn jeg har oppfattet det føler folk flest at de ikke har eller ikke ser behovet for bi-amping. Men så klart dette er en bra mulighet å ha om du har flere utganger enn det du bruker i utgangspunktet. Og ja,jeg føler bi-amping ikke blir brukt av alle. Ikke alle mulighetene i 7.1 heller. Mange som holder seg til 5.1 og i noen tilfeller 5.0 fordi noe mer krever mer tid enn de vil bruke. Men jeg snakker jo ikke om alle her,men noen tilfeller. Endret 25. mai 2007 av DanielL Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Saken er jo den... gigity vil ha best mulig lyd innenfor rammen på 3000 kr i en forsterker. Kan man kombinere bi-amping med romkorreksjon i Denon AVR 1907 så vil nok det toalt sett gi en mer helhetlig opplevelse en de fleste stereoforsterkerne til 3000 kr. Mulighetene ligger i forsterkeren, uansett om funksjonen er lett eller vanskelig å bruke. Det kan jo være forskjellig fra forsterker til forsterker hvor vanskelig denne funksjonen er. Da må egentlig min anbefaling gå ut i fra hvor bra lyd forsterkeren kan gi på det beste med alle funksjoner (som forbedrer lyden) tatt i bruk, for det er det du får for pengene uansett om hva du velger å bruke. Ikke sant Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Greit,da sier jeg meg enig med deg. Om han føler at han kan få disse funksjonene til å fungere optimalt vil det være det beste kjøpet mulig,om ikke så vil jeg si HK er å foretrekke. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Greit,da sier jeg meg enig med deg. Om han føler at han kan få disse funksjonene til å fungere optimalt vil det være det beste kjøpet mulig,om ikke så vil jeg si HK er å foretrekke. 8698080[/snapback] Lenke til kommentar
aldreyer Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 bedre får du ikke til under 3 lapper! 8678061[/snapback] H/K AVR132? 8680122[/snapback] fått meg en H/K AVR135 for 2500,- ubrukt. kun stått med strømmen på.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå