Gå til innhold

Forsterker/receivere til 2000-2500

Anbefalte innlegg

GnoMiz, han sier at han ikke har de samme men noen lignende ;) Men er nok noe ganske likt.

Og det er da også måte på hva du kan kreve av elementer på 10" når hele pakka kommer på ca 1500?

8616027[/snapback]

merket heter Tangent? om dere har hørt om det... er noen billig-høytalere, men når jeg blir litt mer "våksen" som dere snakker om blir vell det mer ekslusivt hjemmekinoannlegg:) men no holder det slikt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørt om Tangent ja,er den samme billiggreia som Eltax.

Men man kunne da startet dårligere så klager ikke. Hvor mye betalte du for dem?

Flott at du viser du har ambisjoner om mer senere ;)

8621596[/snapback]

hvor mye jeg betalte er jeg ikke sikker på, fikk dem i bursdags-gave. for nesten akuratt et år siden. lr så er det 2 år siden:P

men kostet 2000 for et par, tror jeg:) her søren med ikke sikker:S

men vet at det ikke er noe bra høytalere;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

8621697[/snapback]

Så lenge du er fornøyd er det ingen som kan si at de "ikke er gode". Det er du selv som bestemmer om lyden er "god" eller "dårlig".

Lenke til kommentar

8621697[/snapback]

Så lenge du er fornøyd er det ingen som kan si at de "ikke er gode". Det er du selv som bestemmer om lyden er "god" eller "dårlig".

8621784[/snapback]

ja du er inne på noe;D men alle vet at det ikke er noen "brae" høytalera da...;) hehe :)

Lenke til kommentar

Så klart det er du som bestemmer om det er godt nok for deg eller ikke. De som elsker 2.0 anleggene sine som skrangler som søren men likevel er fornøyde må gjerne bare fortsette med det.

Men blir jeg spurt om hva jeg selv syns om den slags og hva som skal brukes vil jeg være helt ærlig og si min mening. Om man velger å høre på den er en annen sak.

2000 syns jeg forøvrig var en noe høy pris, men ikke noe som kan gjøres med det når kjøpet allerede er gjort.

Lenke til kommentar

Har du handlet forsterker!

Det absolutt beste kjøpet for deg nå tror jeg er Denon AVR 1907!!

Den koster 4000,- men er satt ned til 3000,- for de som er registrert på HiFiklubbens nettsider, registrering er gratis.

Dette er en rågod forsterker til en kjempepris, bedre får du ikke til under 3 lapper!

Lenke til kommentar
Får se hva han sier når han logger på da :p

Personlig har jeg mer sansen for H/K enn Denon. Bedre design og mer kraft.

8680988[/snapback]

Bedre design..... smak og behag!

Mer kraft..... Uten tvil

Dårligere på muikk (rolig)..... helt klart

Dårligere lydkvalitet..... Ingen tvil

Dårligere sammenheng i lydbildet i surround.... kan ikke diskuteres engang

Man kan ikke bare ta med fordelene men man må også ta med ulempene :thumbup:

Lenke til kommentar

Unnskyld,men dette ble alt for mye Denon-fanboyprat for min del ;)

Er det noe H/K virkelig er bedre enn Denon på så er det den musikalske delen. Bedre design vil jeg også mene, Denon har litt for mye av det samme preget som billigere produkter som Keenwood,Eltax og alt i den gata(Men som sagt,smak og behag).

At Denon i visse sammenhenger kan være bedre i surround enn H/K skal jeg gå med på,men noe mer er tull.

Lenke til kommentar
Har du handlet forsterker!

Det absolutt beste kjøpet for deg nå tror jeg er Denon AVR 1907!!

Den koster 4000,- men er satt ned til 3000,- for de som er registrert på HiFiklubbens nettsider, registrering er gratis.

Dette er en rågod forsterker til en kjempepris, bedre får du ikke til under 3 lapper!

8678061[/snapback]

Har du kilde på det der? Tenkte kanskje å kjøpe en selv.

Lenke til kommentar
Unnskyld,men dette ble alt for mye Denon-fanboyprat for min del ;)

Er det noe H/K virkelig er bedre enn Denon på så er det den musikalske delen. Bedre design vil jeg også mene, Denon har litt for mye av det samme preget som billigere produkter som Keenwood,Eltax og alt i den gata(Men som sagt,smak og behag).

At Denon i visse sammenhenger kan være bedre i surround enn H/K skal jeg gå med på,men noe mer er tull.

8682433[/snapback]

Sorry men nå er nok du mye mer fanboy enn meg, det er faktisk en grunn til at Denon er en av de aller mest populære forsterkerprodusent i verden til tross for sitt dårlige produktsortement i forhold til for eksempel Pioneer som produserer mye annet også.

H/K har mer kraft og kanskje en anelse bedre dynamikk i musikk som skal spilles høyt (vi snakker her samme prisklasse).

Men snakker vi om musikk der mellomtone og diskant spiller en rolle har ikke H/K en eneste sjanse. Kanskje ikke det er helt din musikksmak men setter du på noen sanger med for eksempel Celin Dion eller annen musikk der vokalisten spiller den største rollen må bare H/K resignere.

Ikke noe fanboypåstand men rett og slett en sannhet, akkurat som om H/K er desidert kraftigere enn Denon.

Hadde H/K vært så mye kraftigere og samtidig nesten vært like gode på de andre områdene hadde de vært de desidert mest solgte hjemmekinoforsterkerne.

Det er de ikke!!

Edit:

Faktisk så er jeg ikke noe Denon fanboy heller, er heller fanboy av Yamaha men siden Hifiklubben har ett slikt tilbud har jeg ikke noe imot å anbefale dem!

YAMAHA :thumbup:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Jeg føler nå at våre meninger er likeverdige og på dette er jeg ikke enig med deg. Jeg føler H/K rett og slett er mer behagelig til musikk enn Denon,uansett om du ser det som en ren sannhet at det er motsatt.

Når det gjelder musikk er absolutt ikke Dion en gjenganger her nei,men hører da på Eva Cassidy,John Mayer og Matisyahu som alle er artister hvor det er viktig at vokalen fremheves på en tilfredstillende måte.

Og rene salgstall syns jeg blir feil å gå utifra om du skal se hvem som er det beste innenfor forskjellige felt. Eltax kjøpes hver dag på Komplett,vil du da si at den er noe av det bedre?

At du liker Yamaha godt er det ikke noe galt med,utrolig hva de lager med tanke på at de også holder på med så mye annet. Skulle ikke tro det ville komme kvalitetsforsterkere fra den kanten for å si det sånn :p

Lenke til kommentar
Jeg mener også Zatuu går alt for hardt ut mot H/K.

8686441[/snapback]

Det jeg vil poengere er at forskjellige forsterkere har sine områder de er best på og at H/K er en av de kraftigste merkene, kanskje den kraftigste er det ingen tvil om.

Da er det naivt å tro at de kan måle seg med de aller beste på andre områder som for eksempel oppløsning og detaljer i diskant.

Fint at dere som eier en H/K eller har fått demonstrert en synes det er bra lyd men å begynne å kalle andre fanboys når ett av deres egne argument for en forsterker er utseende, det blir tynt. De som første bruker design som ett argument er nettopp fanboys...

Selv har jeg fått høre på ett utallige forsterkere fra 3-4000 kr opp til ca 10-15000 kr klassen og det er ingen tvil om at Denon serverer god lyd på en mye bedre måte enn H/K.

Det er disse testene som har gjort meg til en tilhenger av Yamaha, altså i hjemmekinosammenheng for selv om jeg liker Yamaha absolutt best i flere kanaler må jeg bare innrømme at de som setter musikk i stereo høyt bør kjøpe en Denon, Marantz (varm og god lyd) eller kanskje prøve en Onkyo. Så jeg legger mye lytting til grunn i mine valg, ikke kun ett bilde på internett som mange tyr til.

H/K er førstevalget for de som verdsetter lydtrykk og god dynamikk i lyden og velges derfor først og fremst av de mer yngre. Er ikke mange på over 30 år som spiller musikken sin på H/K utstyr, noen finnes så klart men andelen i den aldersgruppen er mye mindre. Det er det faktisk en grunn til.....

Jeg føler nå at våre meninger er likeverdige og på dette er jeg ikke enig med deg. Jeg føler H/K rett og slett er mer behagelig til musikk enn Denon,uansett om du ser det som en ren sannhet at det er motsatt.

Når det gjelder musikk er absolutt ikke Dion en gjenganger her nei,men hører da på Eva Cassidy,John Mayer og Matisyahu som alle er artister hvor det er viktig at vokalen fremheves på en tilfredstillende måte.

Og rene salgstall syns jeg blir feil å gå utifra om du skal se hvem som er det beste innenfor forskjellige felt. Eltax kjøpes hver dag på Komplett,vil du da si at den er noe av det bedre?

At du liker Yamaha godt er det ikke noe galt med,utrolig hva de lager med tanke på at de også holder på med så mye annet. Skulle ikke tro det ville komme kvalitetsforsterkere fra den kanten for å si det sånn :p

8686396[/snapback]

Musikken du nevner her er det viktig at vokalen kommer frem ja, med slik musikk skulle jeg uten problem klart å skille H/K og Denon på 20% av volumet i 99 av 100 tilfeller uten problem.

Salgstall sier mye men ikke alt, nå er vel ikke Eltax på folkemunne regnet som verdens beste hjemmekinoforsterkere.... er de vel?

Joda... H/K er regnet som meget gode forsterkere, ingenting å si om det men spør du noen som setter pris på skikkelig god lyd i stereo så er nok H/K langt fra førstevalget.

Lenke til kommentar

Greit,å nevne utseendet ble kanskje noe feil men gjør meg ikke til noe fanboy. Var nok noe overdrevet å kalle deg det og,bare sa det minnet om noe i den gaten.

Tolker det ikke som du tror min eneste erfaring med HK eller Denon er fra bilder på nettet,for det er det så absolutt ikke.

Føler fortsatt du undervurderer HK noe på visse felter men du har din mening og står på den så får la det ligge. De har begge sine fordeler ved seg og godt er det at det finnes mange alternativer og folk kan høre hva de liker. For det er jo det som er viktig med hif,at man finner det som passer deg ;) Og for deg blir det i denne sammenhengen Denon,for meg er det HK.

Enig i at Yamahas styrke ligger i surround, men jeg hadde den samme oppfatningen av Denon. Men så klart,feil kan man ta og normalt er det. Marantz er jeg på den annen side helt enig med deg,de har en varm klang ved seg som ikke er normalt. Liker det godt.

Når det gjelder Eltax tok jeg opp dem av den grunnen at du brukte salgstall som et eksempel på kvalitet. Hadde du som du sier nå sagt at Denon regnes som en av verdens beste hjemmekinoforsterkere ville jeg så klart ikke nevnt dem.

Lenke til kommentar

Hehe, alle har forskjellig smak, er enig i det. Men at Denon har en mer detaljert oppløsning i de øvre frekvensene er ingen hemmelighet.

Om man liker disse detaljene er en annen sak....

Som sagt er det heller ingen hemmelighet at de fleste som kjøper H/K er 25 år eller yngre eller er av dem som liker "funky" musikk.

Det vil vel si at markedet har talt, altså er det en grunn til at de som setter musikk i stereo fremfor lyd i flere kanaler (likeve om de vil ha hjemmekino med på kjøpet) ikke kjøper H/K. Vil man ha opp mot en optimal hjemmekino for pengene derimot så kan H/K gjerne være ett bra valg :hmm:

Lenke til kommentar

Hei !

Skal kjøpe meg et anlegg og tenkte å forhøre meg med folk med litt peiling.

Har de siste dagene heve meg inn i jungelen av forsterkere og høytalere, noe som har resultert i at jeg har valgt meg ut et høytalerpar (Dynavoice m65):

http://www.proson.no/product/6967/8437/424...erry_farve.html

Så er jo spørsmålet hvilken forsterker som passer best for meg?

3 punkt som jeg verdsetter høyt:

- Fin lyd, ikke nødvendigvis så øregrøten tyter ut.

- Må passe best mulig til min musikk (Coldplay, Bigbang, red hot chili peppers osv.

,mulig d blir litt mye å kreve både diskant og bass, men best mulig i sum:))

- NOK :)

Jeg lurer på å satse på stereo (som bare har 2 utganger(?)) istedenfor surround, men kan jeg likevel benytte anlegget til å se film? (mulig d va et dumt spørsmål:)) Siden 90% av tiden kommer til å gå med på å høre på musikk, så er lydkvaliteten viktig.

Jeg vurderer disse forsterkerene:

Denon AVR 1907 (3000kr)

Pioneer VSX-516-S (2100kr)

Harman & Kardon Hk 3380 (2802kr) (eneste stereo forsterker)

Harman & Kardon AVR 145 (4651kr)

Harman & Kardon AVR 245 (5299kr)

Yamaha RX-V659 RDS (4999kr)

---------------------------------------------------------

Samsvarer nødvendigvis prisen med kvaliteten ? :hmm:

List gjerne opp hvilke forsterkere du ville valgt dersom du altså hadde et par Dynavoice m65 hjemme, og et veldig stramt budsjett å leve på :)

Takker og bukker på forhånd !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...