aldreyer Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 jeg skal kjøpe meg en Forsterker/receivere, har 2 front høytallere (lignene på disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327415 ) har også en Proson Blackbird 12" Sub Woofer jamo center. (hent kurant en) jeg har planer om å kjøpe meg noen bakehøytalere etter hvert, men trenger forsterker først. hadde vert takknemlig om dere kunne hjelpe meg med å finne noen allternativer som kan hjelpe meg med valget av forsterker Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Før jeg legger ut noen alternativer må jeg si det er litt lavt budsjett til surroundforsterker og med tanke på at du har 10" fronter. Såpass store elementer krever en kraftig forsterker om du ikke ønsker et veldig forvridd lydbilde. Da det er sagt så finner du på komplett Pioneer VSX-516 og Yamaha RX-V459Yamaha RX-V459 som begge ligger rundt din prisklasse. Ingen av disse vil drive anlegget ditt optimalt,men du vil kunne spille med et greit volum og få et morsomt lydbilde. Med tanke på budsjettet bør du sjekke det som er på bruktmarkedet. Både Finn.no og AV-forum har en del alternativer. Om du absolutt må ha nytt hadde det vært en god ide om du økte busjettet noe og se på Cambridge 540 R. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg antar en Yamaha RX-V459 vil ta et greit grep på Dynavoice M-65 og kunne spille til ørene ikke orker mer? Litt off topic, "men det får gå". Lenke til kommentar
aldreyer Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Før jeg legger ut noen alternativer må jeg si det er litt lavt budsjett til surroundforsterker og med tanke på at du har 10" fronter. Såpass store elementer krever en kraftig forsterker om du ikke ønsker et veldig forvridd lydbilde. Da det er sagt så finner du på komplett Pioneer VSX-516 og Yamaha RX-V459Yamaha RX-V459 som begge ligger rundt din prisklasse. Ingen av disse vil drive anlegget ditt optimalt,men du vil kunne spille med et greit volum og få et morsomt lydbilde. Med tanke på budsjettet bør du sjekke det som er på bruktmarkedet. Både Finn.no og AV-forum har en del alternativer. Om du absolutt må ha nytt hadde det vært en god ide om du økte busjettet noe og se på Cambridge 540 R. 8612195[/snapback] greit nokk at mitt budsjett er litt lavt, men hva med denne da? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329709 er denne noe å satse på? har masse watt på utgangene da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Watt har ikke alt og si. Like viktig er hvor strømsterk selve PSUen er. Hvis den er på 360W er det enkelt å tenke seg at den ikke kan levere 120W på 5 kanaler (for å bare ta et villt eksempel). Endret 14. mai 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg antar en Yamaha RX-V459 vil ta et greit grep på Dynavoice M-65 og kunne spille til ørene ikke orker mer? Litt off topic, "men det får gå". 8612921[/snapback] Ja,høyt nok vil det bli. Men det kan du da få til med et mikroanlegg til 300 kr og. Om man ønsker kontroll må man legge på mer. greit nokk at mitt budsjett er litt lavt, men hva med denne da?http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329709 er denne noe å satse på? har masse watt på utgangene da... 8612973[/snapback] Dette kan ikke sies nok ganger,watt er et veldig relativt begrep siden mange produsenter beregner det på sin måte. Eltax er verstingene innen dette og lyver specsene opp til 10 ganger mot hva de egentlig kan yte. Om du vil ha noe fast å se etter skal du heller se på strømforbruk/strømforsyning. Er denne som avgjør hvor kraftig forsterkeren er. Vekt er også en god pekepinne på kvaliteten. Så om jeg kan gi deg et godt tips vil det være å holde deg langt unna Eltax og satse på en av de andre om du må ha i den prisklassen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Bare ta H/K for et eksempel. De oppgir på modellen AVR132 at den gir ut 30W. Enkelte ville holdt seg unna denne da de automatisk tror at en Eltax med 120W er MYE bedre. Sannheten er derimot det helt motsatte. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er også viktig å poengtere at det ikke er fordi det er "færre watt" at den er bedre. Poenget er hvordan produsentere måler watt. Mens Eltax kanskje måler med en kanals maks gjennom et minutt tester HK alle kanalene samtidig over en lengre periode. Dette fører til mer troverdige målinger. Lenke til kommentar
aldreyer Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Skreiv feil :S riktig svar er under : ) Endret 14. mai 2007 av aldreyer Lenke til kommentar
aldreyer Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Dette kan ikke sies nok ganger,watt er et veldig relativt begrep siden mange produsenter beregner det på sin måte. Eltax er verstingene innen dette og lyver specsene opp til 10 ganger mot hva de egentlig kan yte. Om du vil ha noe fast å se etter skal du heller se på strømforbruk/strømforsyning. Er denne som avgjør hvor kraftig forsterkeren er. Vekt er også en god pekepinne på kvaliteten. Så om jeg kan gi deg et godt tips vil det være å holde deg langt unna Eltax og satse på en av de andre om du må ha i den prisklassen. 8613033[/snapback] okey, skal holde meg unna Eltax. men hva slaks forsterker "bør" jeg ha utifra det utstyret jeg har da? til en fornuftig pris. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Vel,jeg syns nå den Cambridgen er til en fornuftig pris Men vil da tro du får nok moro ut av både Pioneeren og Yamahaen jeg linket til. Om du får interessen vil du nok gå lei av de høyttalerne ganske fort uansett så Lenke til kommentar
aldreyer Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Vel,jeg syns nå den Cambridgen er til en fornuftig pris Men vil da tro du får nok moro ut av både Pioneeren og Yamahaen jeg linket til. Om du får interessen vil du nok gå lei av de høyttalerne ganske fort uansett så 8613178[/snapback] hehe. det stemmer vell. jeg skal i bunn og grunn ha en forsterker som jeg kan spille musikk til fest. og kan se på film med:) Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jaja,til den prisen må du passe på når du skrur opp volumet for å si det sånn Om man blir full nok kan man nok sprenge det meste,og Eltaxkloner er ikke noe unntak. Lenke til kommentar
aldreyer Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Jaja,til den prisen må du passe på når du skrur opp volumet for å si det sånn Om man blir full nok kan man nok sprenge det meste,og Eltaxkloner er ikke noe unntak. 8613274[/snapback] ja, men hva bør jeg velge da? utifra det forbruket jeg kommer til å ha... noen endringer i din avgjørelse? : ) Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Nei,jeg står nå fortsatt på at de tre jeg har linket til er greie alternativer. Selv ville jeg spart opp litt og valgt Cambridgen. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Litt offtopic, men noen som vet hvordan målingen på frekvensgangen på de høyttalerene der er? Responsbåndbredde 40 - 20000 Hz det er jo ikke akkurat imponerende når det sitter 2x10" der. Mine går jo dypere på 30° ±1.5dB. Siden Følsomheten er på 92 dB så er det ikke veldig tungdreven, men litt krefter må du nok spandere på den. Så jeg ville gjort som DanielL sier. Å spart til Cambridgen, så kan du oppgradere til bedre høyttalere senere (når du vokser fra de du har i dag ) Endret 14. mai 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 GnoMiz, han sier at han ikke har de samme men noen lignende Men er nok noe ganske likt. Og det er da også måte på hva du kan kreve av elementer på 10" når hele pakka kommer på ca 1500? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det eneste jeg ikke likte med Cambridgen var at den så så liten og "spinkel" ut. Men jeg antar det skjuler seg store krefter under den flotte finishen. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det er jo en del av deres enkle design. Ikke noe unødvendig juggel,bare ren kraft og mye for pengene. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jepp, de har en riktig filosofi. Du betaler for lyde og ikke alt det andre man ikke har noe bruk for Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå