Gå til innhold

erfaringer med bachelor i petroleum?

Anbefalte innlegg

eg sliter noke vanvittig med å bestemme meg for utdanning.

eg har GK Elektro, VKI Elektronikk, og VK2 Serviceelektronikk, samt 8mnd godkjent læretid.

Holder på å ta fagbrev som Serviceelektroniker, + skal ta Telekommunikasjons montør fagprøva.

har vel egentlig ikkje noken spesielle drømmer. men veit at eg kan vere flink til mange ting. så lønn er litt viktig for meg egentlig. Har lyst å kunne invistere i eigedom, og leige ut etc. og da er det greit å ha penger å rutte med.

eg har følgende valg:

Lærling befal utdannelse i militæret. inkl gen studiekompetanse

Almennfaglig påbygging. (kombinert med lastebil køyring)

AFIS Fullmektig. 28 vekers kurs.

Flygeleder (krever påbygging)

Anvendt geologi med petroleumsrelaterte fag bachelor grad

er i militæret no. ferdig i sommer engang. og tjenesta mi gjer endel av det samme som Tårnet gjer på en flyplass.

AFIS har grunnlønn på 299k + tillegg på mellom 50 og 100k, ifølge en hos avinor eg snakka med idag.

ifølge min svigerfar som jobber på platform, så vil en med min datautdannelse + den bachelorgraden lett få en jobb med 1mill i lønn. Han kjente en som gikk den linja, som begynte på like under 900.000. 2 veker av, og 2 veker på..

Men, eg veit ikkje om petroleum er noke for meg..veit lite om det desverre.. har ikkje lyst å bruke 4 år på skule, for så å finne ut at eg blir lei av jobben like etterpå.

noken som har noke gode erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...