BakerHansen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Er det normalt å sende penger med posten? Isåfall, er det trygt? Sende penger i posten vil si å putte penger i en konvolut og sende den til en postkasse. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg ville nå i såfall brukt rekomandert sending da. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Kan inrømme at dette var en litt impulsiv og korttenkt handling. Så nei, jeg brukte dessverre ikke rekomandert sending. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Leste et sted at 2-4% av all A-post ikke kommer frem til mottaker og blir borte. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er ikke lov å sende penger med vanlig post, dette vil du også se stå på innleveringskasser. Blir det borte er det utelukkende ditt ansvar. Du kan sende det som verdipost, men det blir fort litt dyrt, og er ikke en mye brukt metode. Men hvorfor ikke overføre penger direkte til konto, kjappere, billigere og tryggere. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Snakk om stort beløp? Posten tar ikke ansvar for vanlige brev/klump så hvis den forsvinner er det ikke annet å si enn tristsyndleit. Får håpe at brevet ditt kommer fram, syns arbeidsplassen min får nok pepper fra før av Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det du i alle fall må gjøre er å legge sedlene mellom et par pappskiver el.l. slik at man ikke så enkelt ser at konvolutten inneholder penger. Jeg har sendt penger rett i konvolutt to ganger (for lenge siden) og ingen av dem nådde mottaker. De to-tre gangene jeg har gjort det senere og brukte pappmetoden :-) kom de trygt frem. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Men hvorfor ikke overføre penger direkte til konto, kjappere, billigere og tryggere. 8613642[/snapback] Det er ikke alltid man vil at alt skal rapporteres til myndigheter, selvom jeg tviler paa at det er tilfellet i denne saken. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det du i alle fall må gjøre er å legge sedlene mellom et par pappskiver el.l. slik at man ikke så enkelt ser at konvolutten inneholder penger. Jeg har sendt penger rett i konvolutt to ganger (for lenge siden) og ingen av dem nådde mottaker. De to-tre gangene jeg har gjort det senere og brukte pappmetoden :-) kom de trygt frem. 8615810[/snapback] Ja, hvis man absolutt må sende cash i posten, så sørg iallefall for at man ikke kan se hva som er oppi konvolutten fra utsiden. Papp eller aluminiumsfolie (eller begge deler) bør være et minimum. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Nei , er ikke store beløpet. Men kjipt å tape 700 NOK uansett Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Får enda 200 kroner fra bestemoren min i posten hver gang jeg har bursdag, hun bruker et papir rundt pengene og det har kommet trygt hver gang. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Pengene kom trygt fram 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå