Gå til innhold

Penger i Posten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke lov å sende penger med vanlig post, dette vil du også se stå på innleveringskasser. Blir det borte er det utelukkende ditt ansvar.

Du kan sende det som verdipost, men det blir fort litt dyrt, og er ikke en mye brukt metode. Men hvorfor ikke overføre penger direkte til konto, kjappere, billigere og tryggere.

Lenke til kommentar

Snakk om stort beløp? Posten tar ikke ansvar for vanlige brev/klump så hvis den forsvinner er det ikke annet å si enn tristsyndleit.

Får håpe at brevet ditt kommer fram, syns arbeidsplassen min får nok pepper fra før av :)

Lenke til kommentar

Det du i alle fall må gjøre er å legge sedlene mellom et par pappskiver el.l. slik at man ikke så enkelt ser at konvolutten inneholder penger. Jeg har sendt penger rett i konvolutt to ganger (for lenge siden) og ingen av dem nådde mottaker. De to-tre gangene jeg har gjort det senere og brukte pappmetoden :-) kom de trygt frem.

Lenke til kommentar
Det du i alle fall må gjøre er å legge sedlene mellom et par pappskiver el.l. slik at man ikke så enkelt ser at konvolutten inneholder penger.  Jeg har sendt penger rett i konvolutt to ganger (for lenge siden) og ingen av dem nådde mottaker.  De to-tre gangene jeg har gjort det senere og brukte pappmetoden :-) kom de trygt frem.

8615810[/snapback]

Ja, hvis man absolutt må sende cash i posten, så sørg iallefall for at man ikke kan se hva som er oppi konvolutten fra utsiden. Papp eller aluminiumsfolie (eller begge deler) bør være et minimum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...