Wackamole Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei, topic sier det meste... jeg lurer på hvordan jeg justerer lukke hastiget til min Sony Alpha 100?? Håper det er noen som vet dette -Fredrik- Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hva tenker du på? De fleste kameraer har en "S"-modus eller noe tilsvarende ("Shutter-priority") hvor du velger ønsket lukkertid vha. kommandohjulet på kameraet, og så justerer kameraet blenderåpning (og muligens ISO) automatisk for å få rett eksponering. I tillegg har du full manuell modus, hvor du stiller lukkertid og blenderåpning selv, men hvordan det gjøres akkurat på Alpha 100 vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Stemmer som Microsoftbruker sier, du stiller det venstre hjulet på S og ruller på det lille hjulet som er ligger rett forrann utløser knappen til du får lukkertiden du ønsker. Lykke til. Lenke til kommentar
funnybeep Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 For S-innstilling er det som beskrevet ovenfor. I M(anuell) posisjon endrer du blender med kontrollhjulet (høyre pekefinger), og LUKKER med samme hjul mens du holder +/--knappen inne (med høyre tommel). Lykke til, og LES BRUKSANVISNINGEN! Om den er "lite svår", kan du vurdere å anskaffe deg Gary Friedmans utmerkede innføringsbok: http://www.friedmanarchives.com/alpha100/index.htm Den er verd pengene (i det minste som pdf-fil!). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå