mflp Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg kjører feisty via VMware i Vista, og da skulle jeg ha fått installert WMware Tools, men jeg klarer ikke å kjøre de to filene som dukker opp i ubuntu.. Jeg kan bruke terminalen, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre her Lenke til kommentar
comicz Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Noe i denne stilen: tar xvzf vmware-tools-distrib.tar.gz cd vmware-tools-distrib sudo -s apt-get install linux-headers-`uname -r` build-essential ./vmware-install.pl ...ja, jeg fant noe jeg hadde skrevet før, så her er resten av regla: You will be prompted to accept the installation path, normally /usr/bin. If you prefer, you may give /usr/local/bin as installation path instead – this will have the installer assume /usr/local/ as the prefix. /usr/local was given as prefix during the this installation. Next we need have the X server restarted in order to have it take advantage of the new drivers installed by vmwaretools. # /etc/init.d/gdm restart If you want to make sure everything is restarted, you may give the server a reboot instead: # reboot That's it – vmware tools is now installed. You may run through the configuration again with # vmwareconfig.pl To administer vmwaretools, run # vmwaretoolbox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå