sonne Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 hallo jeg har nextgentel 1024/512 adsl, men jeg får ikke til å sende filer over msn/mirc mm. prøver også og lage en rtcw server for kødd, funker ikke det heller (serveren vises ikke på lista i all seeing eye + at ingen kan joine ipen) går det an og fikse dette? Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 å sende filer over msn går ikke: http://www.relativt.net/faq.php?id=3 men å sette opp server skal gå an om du setter opp NAT (forwarde portene til din maskin). Du finner ut hvordan du gjør det ved å se på denne siden: http://www.relativt.net/ Lenke til kommentar
sonne Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 takk, men hvordan kan jeg ikke sende over mirc? Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 http://www.relativt.net/faq.php?id=8 der står det noe om det. det står masse på den sida Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Det går faktisk å sende filer over MSN hvis du bruker dette programmet... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 helt rett, jeg sender filer over msn og irc med nextgentel...... Lenke til kommentar
Calm Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Når man legger til et filter på Netopia'n, så kan man under "protocol type" velge enten TCP, UDP, ICMP, ANY eller ett hvilktet som helst tall fra 0 til 255, og på listen over incoming filtere, er det tre filtere som kjører på protokoll 50, 51 og 2... Hva slags protokoller er dette? Noen som vet? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 takk, men hvordan kan jeg ikke sende over mirc? Har skrevet en liten guide om ident/dcc. http://student.iu.hio.no/~s108343/irc.html Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 alle skider skriver at du skal kun finne NGT i filter set, jeg har tre av en snodig grunn, noen som vet hva de andre er? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 alle skider skriver at du skal kun finne NGT i filter set, jeg har tre av en snodig grunn, noen som vet hva de andre er? Ikke noe uvanlig det der. Når jeg fikk ruteren min var det også flere filter sets i tillegg til NGT's eget. Mener å huske at et av dem het noe slikt som "Basic Firewall" el. noe i den duren. Tror det er ett el. to default filtre som er definert som standard i ruteren. I nyere konfigurasjoner er disse muligens fjernet helt. Ruteren kan ha flere filter sets, men det er alltid kun 1 som er aktivt mot den bestemte profilen. Hvis du ser på "Connection Profile" i Quick-menyen, velger så "Display/Change Connection Profile" -> "NextGentel". Under "IP Profile Parameters" vil du se hvilket filter set som er aktivt. Som du ser kan ruteren ha flere forskjellige filter sets som man kan skifte mellom, og også deaktivere de helt (anbefales ikke). Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 alle svar her er helt på trynet. Bare last ned en firmware oppdatering fra netopias nettsider. Jeg sender filer som bare det jeg Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 alle svar her er helt på trynet. Bare last ned en firmware oppdatering fra netopias nettsider. Jeg sender filer som bare det jeg Det er lett for deg å si, hører daglig om folk som har problemer med msn selv med nyeste firmware. Har hørt at nyere firmware støtter UPNP som skal muliggjøre sending med msn. Selv bruker jeg ikke msn, men du kan kanskje fortelle oss hvilken versjon av msn du bruker? 5.0 er visstnok mye enklere å få til å fungere enn 4.0. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Selv bruker jeg ikke msn, men du kan kanskje fortelle oss hvilken versjon av msn du bruker? 5.0 er visstnok mye enklere å få til å fungere enn 4.0. Bruker Trillian Fungerer på samme måte som MSN. Ellers satte jeg opp dette hos pappa i går på 2 pc'er med den versjonen av MSN som følger med XP, samt den nyeste fra m$. Vet ikke om dette er forskjellige versjoner, men det funka fint det! Lenke til kommentar
-Hansi- Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har NextGenTel og har kunnet sende filer over MSN hele tiden, men det funker ikke med FTP og DCC............. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå