Vt-iversen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Leser her at flere har problemer med å få bilde fra PS3'en sin på TV'n. Har brukt søkefunksjonen i en time og tre kvarter nå her på forumet, men ikke funnet noe relevant info. De fleste har problemer med rene HDMI kabler toro jeg. Men jeg har på min tv ikke HDMI-inngang. Kjøpte derfor en HDMI-til-DVI-kabel på "expert" som jeg ble fortalt skulle virke. Her er det som skjer: Jeg rebooter, holder av/på-knappen inne til jeg hører et pip, får informert at en HDMI kabel er oppdaget og spørsmål om å bruke denne. Jeg velger ja men skjermen blir helt svart. Jeg prøver DVI-kanalen på tv'en (og alle de andre for den saks skyld), men ingenting. Jeg gjenoppretter innstillingene til den ræva originalkabelen og alt funker, og prøver å velge HDMI fra oppsettet under display settings. Der står det at "current output resolution" er satt til 576i, og når jeg prøver å endre til HDMI står det at det vil endre til denne utgangen i 30 sekunder for så å gå tilbake. Skjermen blir svart og jeg prøver å endre til tilsvarende kanal på tv'en, men ingenting... Da kundebehandleren på expert prøvde dette i butikken fikk han opp en helt annen meny da han prøvde å velge HDMI. Istedenfor "bildet endres i 30 sek" fikk han opp et sett med valg for hvilken oppløsning han vil bruke. Har noen en ringeste anelse om hva dette kan være? Det smerter å ha kjøpt en HD (ready) tv og en PS3 og sitte igjen med den samme spillopplevelsen som på PS2. (Edit:endret emnetittel) Endret 14. mai 2007 av Vt-iversen Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 hmm har spurt litt rundt.. kjenner ingen som benytter seg av hdmi til dvi, alle jeg vet om kjører hdmi - hdmi smertefritt. Men etter å spurt litt rundt så er det eneste jeg har kommet frem til at det kan oppstå om dvi'en på tv'en din ikke støtter htpc. Du kan jo starte med å sjekke om det er feilen.. det er det eneste jeg har kommet frem til i hvertfall. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg bruker HDMI-DVI uten problemer. Hvilken TV har du? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg kjører også HDMI til DVI uten noen problemer. Så det er virkelig rart å høre om hvordan det er hos deg. Desverre har jeg ikke stor nok kunskap til å hjelpe deg. Men TV modell ville vært informasjon vi gjerne kan trenge. Viss ikke så har vel gjerne TVen din komponent som en siste løsning. Det er ikke like bra, men godt nok for 360. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det vitale her er vel om DVI-kontakten på tven din støtter HDCP eller ei. Gjør den ikke det, så får du nok ikke HD-bilde. Takk de hyggelige personene som fant ut at kopibeskyttelse i kontakten var en fin ting. EDIT: Støtter ikke DVI-kontakten HDCP er den IKKE hd-ready! Da har du blitt lurt av selgeren som solgte deg tv'en. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hvilken plugg er det i DVI-enden? Det er veldig viktig å vite om den heter DVI-I eller DVI-D. Det er to forskjellige typer, som støtter forskjellige signaler. Om det er samme kabel som ble testet av selgeren på Expert (med hell), er ikke dette relevant. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Heisann. Jeg har en pc-skjerm med dvi inngang og bruker hdmi-kabel med dvi adaptor. Hadde litt trøbbel i starten (fikk ikke bilde) fordi ps3'en sendte lyd gjennom hdmi utgangen. Prøv å sette opp slik at du får kun bilde gjennom hdmi utgangen og lyd gjennom optisk eller den andre, RGB tror jeg. Ikke konfigurer bilde og lyd oppsett automatisk da ps3'en setter lyden automatisk til hdmi utg. Håper dette hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå