Kriss-O Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) jeg forandret tråd navnet fordi brukermoderator ønsket det, men for å utdype litt hva jeg mener, jeg vil høre hvilke filmer som treffer deg helt perfekt, en som gir deg gåsehud (positivt) og som du kan sette på for å få den følelsen igjen og igjen. Legger til litt flere filmer: The Trumanshow Man on the moon spiderman filmene brokeback mountain snow cake the village lady in the water Endret 15. mai 2007 av Kriss-O Lenke til kommentar
VepsoO Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hvorfor er ikke Big Fish nevnt? Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Before Sunrise og Before Sunset Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Garden State Forrest Gump Shawshank Redemption Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Har vært nevnt før, men The Shawshank Redemption troner høysetet for den slags filme for meg. Den inneholder alt: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Mann uskyldig dømt, hard og brutal overlevelse, sakte men sikker planlegging og gjennomføring av fluktplan, alle "slemme" får sin straff som fortjent på en utspekulert måte, helten(e) seirer Selv om det er stappa med klisjeer av enhver sort i den filmen, er det alikevel et eller annet med den lune måten Morgan Freeman forteller historien på som gir meg en skikkelig god følelse. Endret 16. mai 2007 av Gurglemuffin Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 -Princess Mononoke -My Neighbor Totoro -Spirited Away -Dazed and Confused -True Romance -A Scene at the Sea -Erin Brockovich -Finding Nemo -Kiki's Delivery Service -Mind Game -Whisper of the Heart -Ping Pong -Shall We Dance? (1996) -Castle in the Sky -Big Wednesday -Finding Forrester -Kikujiro -Office Space -Swing Girls -Waterboys Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Definitivt Forrest Gump. Og The Green Mile gir meg en god følelse. Lenke til kommentar
CuriousPencilSharpener Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg ble veldig glad i Bin Jip da jeg så den. Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 - The Thing (spesielt den) - The Fly - Predator Jeg får den gode følelsen og de gode minnene tilbake når jeg ser på de filmene Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 God følelse? 1. Shining 2. Gjøkeredet Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Pulp Fiction L.A. Confidential Forrest Gump The Shawshank Redemption Buddy Lost Highway Er noe spesielt med de filmene som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Tenker vi sier samtlige filmer av Ghibli studios jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 - Little Miss Sunshine - Forrest Gump(!)* - Glasskår - The Shawshank Redemption(!)* - Howls Moving Castle *Filmer som godt kan sees flere ganger. Lenke til kommentar
Kriss-O Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 brokeback gir meg en god følelse, det er musikken og naturen som gjør det for meg, er ikke så vedig mye om de homofile cowboyene.. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Munich, ikke det at filmen ga meg en god følelse fordi den historien den er basert på er fin, men fordi filmen er så mektig bra. Hovedrollen i filmen spiller så mektig bra, og musikken legger til rette for alt. Munich er noe av det største innen film jeg har sett på lenge. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Såg nettopp The Shawshank Redemption. Trudde ikkje eg hadde sett han før, men fann ut sånn halvvegs ut i filmen at eg hadde sett han for 4-5 år sidan, om ikkje lengre. Filmen var mektig bra, og ja.. Eg sit att med ein god følelse i magen, ekstremt god.. =) Andre filmar de anbefaler i denne tråden skal eg få fatt i snarast mogeleg... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Trådstarter har presisert hva han mener med temaet for tråden, så da er det ingen grunn til å fortsette å diskutere det mer for dere andre. jeg forandret tråd navnet fordi brukermoderator ønsket det, men for å utdype litt hva jeg mener, jeg vil høre hvilke filmer som treffer deg helt perfekt, en som gir deg gåsehud (positivt) og som du kan sette på for å få den følelsen igjen og igjen. 8616708[/snapback] Noen poster er slettet. Hva "feelgood"-begrepet er egentlig innebærer kan være en en interessant diskusjon i en annen tråd, men nå er det altså ikke lenger en del av emnebeskrivelsen. Ellers vil jeg få anbefale at filmforslag begrunnes, ellers blir dette en ren telletråd. Jeg kan nevne en bråte filmer som kvalifiserer for meg personlig, men det er ikke så fryktelig interessant når sjangeren ikke er gitt av temaet. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå