Kriss-O Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) En tråd for filmer dere liker som gir dere en god følelse når dere ser den. Kan selv nevne: Wonder Boys Eternal sunshine of the spotless mind Kill bill Vol. 1 Pulp fiction Endret 14. mai 2007 av Kriss-O Lenke til kommentar
Thorvis Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Little Miss Sunshine. Jeg gråt flere ganger iløpet av denne filmen. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 300 Lord of the rings triologien. Med 3'rn i spiss! Lenke til kommentar
9001 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Garden State Fight Club American Beauty Broken Flowers Lost in Translation Clerks Crash Donnie Darko Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) 300Lord of the rings triologien. Med 3'rn i spiss! 8611640[/snapback] Tror du har misforstått. 300 og LOTR kan ikke kalles feelgood-filmer. Trådstarter, Forrest Gump, Amelie og Life Is Beautiful er noe du burde se etter. Tre av de aller beste. Endret 14. mai 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Kriss-O Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Har sett forest gump, den glemte jeg på lista;) legger til donnie darko og little miss sunshine hadde helt glemt dem. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Eg får ein god følelse når eg ser 300 ja.. Kanskje fordi eg veit litt fakta bak filmen/historia.. Synes historia er ekstremt facinerande. Definer "feel-good-filmar" då? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Eg får ein god følelse når eg ser 300 ja.. Kanskje fordi eg veit litt fakta bak filmen/historia.. Synes historia er ekstremt facinerande. Definer "feel-good-filmar" då? 8611746[/snapback] Jeg skjønner hva du mener. 300 er en kjempegod film. Men den er fortsatt ikke noen "feelgood"-film. Først og fremst har man jo slutten på filmen. Ingen happy ending for heltene. Se Forrest Gump, så har du definisjonen på feelgood. En emosjonell berg-og-dalbane hvor man flere ganger ender opp med tårer i øynene, og karakterene er elskverdige, etc. Jeg er elendig på definisjoner. Bare se Forrest Gump, så skjønner du hva feelgood er. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Oki, eg gir opp =) Men allikevel, det gir ein god følelse når Dilios (David Wenham) seier på slutten: "se på de ti tusen spartanere, de leder treogtyve tusen frie grekere" "Fienden overstiger oss med tre i mot en" "God sjanse for en hver greker." Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Stand by me The straight story of mice and men Life Is Beautiful The Sound of Music Shawnshank redemption Endret 14. mai 2007 av H1lle Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Shawnshank Redemption American History X Leon Rørende Filmer spør du meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Samtlige Kevin Smith-filmer. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Garden State Beatuiful girls Stand by me Wimbledon Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Lost in translation (skal komme på flere etter hvert) Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Trodde det var snakk om feelgoodfilmer,og ikke de som er mest rørende. De som gir meg en god følelse: Fever Pitch Forrest Gump Spiderman 2(Dont ask,noe med at han fikk Mary Jane) Any Given Sunday Om man skal velge rørende filmer blir det en helt annen type liste. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Må nesten hive på Hooligans Filmen gir en sterk følelse av sammhold, pluss at sangen deres er fengende. Eneste som trekker ned er slutten som ikke er så lykkelig, men ettersom de synger sangen da og blir det bedre Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Tror du har misforstått. 300 og LOTR kan ikke kalles feelgood-filmer. 8611712[/snapback] Det er vel strengt tatt du som har misforstått når du tror du kan fortelle noen hva slags filmer som gir dem en god følelse. The Big Lebowski - tidenes film - gir meg godfølelsen. Fear and Loathing med sin psykedeliske moro. Introduksjonen i Irreversible kan gi noen og enhver voldselsker frysninger oppetter ryggmargen. Hot Fuzz ga meg en god følelse nå nettopp, så morsomme filmer er det langt mellom. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Så hva er en god følelse? Det finnes selvfølgelig de som får god følelse eller feelgood av horror/splatter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Så om jeg mener at Starsky & Hutch er horror/splatter, så har jeg "rett" jeg da, siden jeg selv påstår det? Det finnes jo en definisjon på feelgood. Man kan diskutere god og dårlig feelgood, men feelgood er da forsåvidt en "sjanger" det også.8615420[/snapback] Feelgood er ikke en sjanger - det er horror og splatter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå