enmannen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Sikkert ingen som vet hva dette er, men kan forsøke... Alltid når jeg jobber i InDesign bytter tastaturoppsettet frem og tilbake mellom engelsk og norsk oppsett. Jeg starter programmet og alt er vel, men etter f.eks en times tid så plutselig funker ikke æ,ø,å (altså engelsk oppsett) Dermed må jeg skrive æ,ø,å i feks notepad og copy/paste inn disse bokstavene. Etter en times tid blir det plutselig norsk igjen. (merk: det gjelder altså kun innenfor programmet) Slik har det vært med alle versjonene jeg har prøvd, både på skolen og hjemme. Skjønner ikke greia Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 har du flere tastaturspråk installert? Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Ja, har engelsk xp, men har norsk som default input language. Kanskje det hjelper hvis jeg sletter English under installed services..hm Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Så det forandrer seg bare helt av seg selv? Jeg vedder ganske mye på at du har "kommet borti" venstre alt + shift. Trykk igjen så stilles det tilbake. Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Så det forandrer seg bare helt av seg selv? Jeg vedder ganske mye på at du har "kommet borti" venstre alt + shift. Trykk igjen så stilles det tilbake. 8629063[/snapback] Nå var det ikke jeg som startet denne tråden da, men takk skal du ha! Har hatt samme problemet i årevis. Hvordan kunne vel jeg vite at det endret seg ved å trykke lshift+alt Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Fiksa seg ved å fjerne engelsk som alternativ, men kjekt å vite hva som har forårsaket dette irriterende problemet!! Bruker jo alt og shift i forbindelse med hurtigtaster hele tida, så er ikke rart. Sært at win kjører dette som default.. vet om flere som sliter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå