Gå til innhold

[Løst] Sette opp start.no sin mail og MS Outlook?

Anbefalte innlegg

Har letet på forumet, men fant ingen tråd som forklarer akkurat mitt problem.

Har fått en start.no-mailadresse gjennom jobben og skrøtet på meg at jeg greier å sette den opp mot Microsoft Outlook.

Jeg kommer et stykke, jeg får iallfall lest mailene, men får ikke sendt noen.

Når jeg er på innstillingsmenyen, får jeg denne feilmeldingen da Outlook vil sende en mail for å teste.

Noen som har noen tips? Er det faktisk mulig å bruke start.no sin mail og Outlook?

Mvh Rune

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får svar fra dem at jeg må bruke leverandør sin smtp-server. Prøvde smtp.online.no, men får samme feilmelding. Er det noen måte jeg kan finne ut hvilken leverandør jeg har? Får internett gjennom en HSDPA/3G Router, vet ikke hvem som blir leverandøren da.

Lenke til kommentar
Får svar fra dem at jeg må bruke leverandør sin smtp-server. Prøvde smtp.online.no, men får samme feilmelding. Er det noen måte jeg kan finne ut hvilken leverandør jeg har? Får internett gjennom en HSDPA/3G Router, vet ikke hvem som blir leverandøren da.

8623694[/snapback]

Gi meg din IP så skal jeg sjekke hvem du har som leverandør.

www.whatismyip.com

Lenke til kommentar

Ok, da er vi like langt. Slik jeg har forstått det, bruker Telenor smtp.online.no, som tidligere nevnt får jeg samme feilmelding når jeg bruker denne. I tillegg får jeg spørsmål om å logge meg inn på deres server. Da vil jeg jo anta at jeg trenger et brukernavn/passord type Telenor-bruker? Hvis jeg skaffer dette fra Telenor, er det mulig at det løser seg da?

Lenke til kommentar
Ok, da er vi like langt. Slik jeg har forstått det, bruker Telenor smtp.online.no, som tidligere nevnt får jeg samme feilmelding når jeg bruker denne. I tillegg får jeg spørsmål om å logge meg inn på deres server. Da vil jeg jo anta at jeg trenger et brukernavn/passord type Telenor-bruker? Hvis jeg skaffer dette fra Telenor, er det mulig at det løser seg da?

8624128[/snapback]

Jeg regner nesten med det, ta kontakt med telenor. 0800 eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Du hendelse. Supporten der sa at smtp-serveren deres ikke krevde innlogging, så jeg måtte slå av autoriseringen. For andre som skulle ha samme problem, slår en da av "Server for utgående e-post (SMTP) krever godkjenning". Bingo bango.

Takk for hjelp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...