Billy Bob Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Har letet på forumet, men fant ingen tråd som forklarer akkurat mitt problem. Har fått en start.no-mailadresse gjennom jobben og skrøtet på meg at jeg greier å sette den opp mot Microsoft Outlook. Jeg kommer et stykke, jeg får iallfall lest mailene, men får ikke sendt noen. Når jeg er på innstillingsmenyen, får jeg denne feilmeldingen da Outlook vil sende en mail for å teste. Noen som har noen tips? Er det faktisk mulig å bruke start.no sin mail og Outlook? Mvh Rune Endret 16. mai 2007 av Billy Bob Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg bruker start.no via Outlook. pop.start.no smtp.start.no Port 22 Det fungerer hos meg, ta kontakt med start.no for mere support. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Hm. Hadde det samme som deg, bare med port 25. Skiftet jeg til 22, fikk jeg enda mer problemer. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 SMTP er på port 25, jeg som hadde en skrivefeil. Litt for sent. Beklager. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Merkelig greier det her. Har sendt mail til de, så får se. Men siden du sier at du bruker Outlook med start.no, så er det vel håp. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Brukte er vel mer ordet, jeg brukte det før, nå bruker jeg mozilla sin versjon, med samme instillingene. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Arg. Tenkte jeg kunne prøve med Opera, siden jeg er mest vant med Opera, får samme problemet. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Ikke fått svar fra start.no sin support heller? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Niks, ikke annet enn et autosvar. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Niks, ikke annet enn et autosvar. 8616598[/snapback] Prøvd å ringe dem da? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Får svar fra dem at jeg må bruke leverandør sin smtp-server. Prøvde smtp.online.no, men får samme feilmelding. Er det noen måte jeg kan finne ut hvilken leverandør jeg har? Får internett gjennom en HSDPA/3G Router, vet ikke hvem som blir leverandøren da. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Får svar fra dem at jeg må bruke leverandør sin smtp-server. Prøvde smtp.online.no, men får samme feilmelding. Er det noen måte jeg kan finne ut hvilken leverandør jeg har? Får internett gjennom en HSDPA/3G Router, vet ikke hvem som blir leverandøren da. 8623694[/snapback] Gi meg din IP så skal jeg sjekke hvem du har som leverandør. www.whatismyip.com Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Ok, da er vi like langt. Slik jeg har forstått det, bruker Telenor smtp.online.no, som tidligere nevnt får jeg samme feilmelding når jeg bruker denne. I tillegg får jeg spørsmål om å logge meg inn på deres server. Da vil jeg jo anta at jeg trenger et brukernavn/passord type Telenor-bruker? Hvis jeg skaffer dette fra Telenor, er det mulig at det løser seg da? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ok, da er vi like langt. Slik jeg har forstått det, bruker Telenor smtp.online.no, som tidligere nevnt får jeg samme feilmelding når jeg bruker denne. I tillegg får jeg spørsmål om å logge meg inn på deres server. Da vil jeg jo anta at jeg trenger et brukernavn/passord type Telenor-bruker? Hvis jeg skaffer dette fra Telenor, er det mulig at det løser seg da? 8624128[/snapback] Jeg regner nesten med det, ta kontakt med telenor. 0800 eller noe slikt. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Du hendelse. Supporten der sa at smtp-serveren deres ikke krevde innlogging, så jeg måtte slå av autoriseringen. For andre som skulle ha samme problem, slår en da av "Server for utgående e-post (SMTP) krever godkjenning". Bingo bango. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Jupp, det var rett og slett en hake som skulle vekk, så funket det. Sliter ennå litt med at det titt og ofte blir fyllt ut navnet mitt i alle rutene der en skriver inn serverne, men det er bare en bagatell. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Godt det ble fikset Sett gjerne [LØST] i emnefeltet på den første posten din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå