TrashMaster Skrevet 14. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2007 Hei! Lurer på hvilken teknologi som blir brukt for å overføre bilder trådløst fra kamera til PC og om dette er utstrakt? Tenker da på bilder som raskt må til PC (i forbindelse med sportsarrangementer og lignende). Er det spesielle kameraer som støtter dette og lignende? Har søkt litt på nett, men finner kun et vanlig Ixus kamera. Forslag til hvor jeg skal lete videre for å finne mer info om temaet? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 14. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2007 Hei! Lurer på hvilken teknologi som blir brukt for å overføre bilder trådløst fra kamera til PC og om dette er utstrakt? Tenker da på bilder som raskt må til PC (i forbindelse med sportsarrangementer og lignende). Er det spesielle kameraer som støtter dette og lignende? Har søkt litt på nett, men finner kun et vanlig Ixus kamera. Forslag til hvor jeg skal lete videre for å finne mer info om temaet? 8611270[/snapback] Ikke at jeg på noen måte er ekspert på omdrådet, men vil tippe at du ikke finner noen løsninger som slår vanlig usb 2.0. Trådløse løsninger vil sansynligvis bli tregt, og dermed går "vinningen opp i spinningen". Sats heller på et skikkelig minnekort med høy lesehastighet. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 14. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2007 Canon har en WLAN-overføring (802.11b/g) for enkelte digitale speilreflekser via en tilleggsenhet som heter WFT-E1A, koster dessverre noen kroner: http://www.usa.canon.com/dlc/controller?ac...t&articleID=127 http://www.usa.canon.com/dlc/controller?ac...=329&fromTips=1 Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2007 Denne har kommet i en ny utgave, som burde være ute på markedet nå. Den ble lansert sammen med 1D mk3. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2007 Hei! Lurer på hvilken teknologi som blir brukt for å overføre bilder trådløst fra kamera til PC og om dette er utstrakt? Tenker da på bilder som raskt må til PC (i forbindelse med sportsarrangementer og lignende). Er det spesielle kameraer som støtter dette og lignende? Nikon har noen modeller som støtter å bruke WLAN, det er vel det mest "vanlige" i den grad noe er vanlig til dette. Lønner seg nok å velge de seneste modellene med dette, da de trolig har best løsning for dette. Ellers er det som nevnt noen andre DSLR som har det som ekstrautstyr, men det koster jo litt - i tillegg til at du må ha et sånt kamera fra før (ellers blir det veldig dyrt). Lenke til kommentar
andm Skrevet 14. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2007 Stikkordet her er vel WLAN. Har du for øvrig en grei nok PDA, kan du hive inn en USB-kabel hvis det er mulig, og sende bildene via et trådløst nettverk med riktig programvare. Jeg har sett et slikt program før, men glemt hva det heter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå