Gå til innhold

Popup løst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann.. Testa bare et lite program jeg fant på nettet.. "LPS" heter det, og skulle bare lage et harmløst-virus. Så testet jeg en av egenskapene på megselv, og jeg får da en popup under hver oppstart.. Kjipt.

Noen som har peiling på hvor enten filen ville vanligvis ha blitt lagret eller har vært borti det før? :) (Popup-scriptet)

8611266[/snapback]

Jeg bare lurer på om jeg har forstått dette riktig.

1. Du lastet ned et program som lager virus?

2. Du laget et virus?

3. Du kjørte viruset på din egen maskin?

4. Du trenger hjelp for å bli kvitt ditt eget virus?

Svarer du ja på mer enn ett av disse spørsmålene, så tror jeg at jeg pisser på meg i krampelatter.

Lenke til kommentar
le du  :roll:

Sender ikke folk virus, uten at jeg vet hva det gjør  :p

Tenkte vel det sto noe om hvordan man fikk det vekk.. Tja, burde kanskje tenkt flere ganger...

Tja, litt plagsomt "virus" om det kan kalles for det. Den gjorde blandt annet det å lage popup under oppstart, men andre problemer er fikset :)

8655579[/snapback]

Man sender uansett ikke virus til folk. Det er en kriminell handling. Videre er det tydelig at du ikke visste hva du gjorde. Ellers er det forkastelig at folk laster ned virustools, det er lowlife scriptkiddies som gjør slikt. Beklager at jeg er hard med deg, men dette må være det tåpeligste jeg noen sinne har hørt her inne på HW.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Ingenting som gjør skade for den skyld. Forstår det er ulovlig med slike virus og trojanere, men denne var en enkel som ikke gjør noen skade, og testet (som dere kanskje vet) på meg selv, for å se hvordan den kan fjernes.. Derav, er denne tråden skapt

8656610[/snapback]

Smart, prøve et virus på seg selv for deretter å spørre her. Spør du meg graver du din egen grav her. Det er din egen feil at dette startet. :roll:

Lenke til kommentar

Du kan gjøre det GeirGrusom nevner - let etter filer som er opprettet rundt det tidspunktet du mener dette startet.

Mulig at Combofix kan vise div. filer som er oppettet den siste måned.

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører.

Post loggfilen fra combofix. (vanligvis c:\combofix.txt)

Du kan også kjøre som tidligere nevnt en systemgjenoppretting til en dato før du begynte med dette. Kanskje er det det som skal til (fordi du ikke vet hva fila heter og hvor den ligger og som derfor gjøre det litt mer innviklet å finne den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...