Gå til innhold

Intel core 2 Duo E6400-E6600

Anbefalte innlegg

Har en Intel core 2 Duo E6400, er det noe vits og oppgrader til E6600.

Bruker pcn kun til spilling! :thumbup:

Jeg overklokker ikke. Spiller cs Battlefield 2 og Battlefield 2142! :w00t:

Er kjølepasta viktig? :hmm:

Endret av wolf91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8610965[/snapback]

Er ikke noen vits når du allerede har en E6400. Hadde du skulle kjøpt ny pc, eller tatt en større oppgradering, så ville jeg ha sagt E6600. Men det er så liten ytelsesforskjell at det lønner jeg ikke å oppgradere fra E6400 til E6600.

Lenke til kommentar

8610965[/snapback]

kjølepasta skal kun strykest på i ett tynt, tynt lag bare for å få kontakt, har du på for mye blir det motsatt effekt av det

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Du kan jo uten problemer klokke E6400 opp til tilnærmet E6600-hastighet (E6600 har mer cache så den slår ikke E6400 uansett) med stock-kjøling uten å risikere annet en fortjeneste.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Du kan jo uten problemer klokke E6400 opp til tilnærmet E6600-hastighet (E6600 har mer cache så den slår ikke E6400 uansett) med stock-kjøling uten å risikere annet en fortjeneste.

8621604[/snapback]

Hei.

Jeg har E6420, kan jeg gjøre det samme?

Og finnes det noen enkel oppskrift?

Jeg har Asus P5B-Plus Vista Ed, 2GB PC-5300 minne (667mhz)

Jeg fant noe på nettet med en god del skjermdumps, men denne visste seg å være veldig avansert. Jeg tror hverken min kjøler eller minnebrikker tåler en slik behandling.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Vært enkelt system har "forskjellig oppskrift". Du bør ta deg en liten tur inn i overklokkings-kategorien så skjønner du sikkert mye mer etterpå hva du skal gjøre.

For å svare på spørsmålet ditt: Ja, du kan klokke CPUen slik at den "blir bedre enn den er som standar".

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

For enda bedre effekt er det anbefalt å ta av den medfølgende kjølepastaen og smøre på litt AS5 (Arctic Silver 5).

Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal overklokke er det ingen vits i å holde på å styre med denne pastaen.

8628353[/snapback]

Uansett om du klokker eller ikke er pasta/goop et must! Når man kjøper Boxed CPU (de fleste CPU'er i dag leveres med en kjøleribbe) er det allerede satt på en type goop på undersiden av ribba (på den plane flaten). Uten noen form for goop er det fare for at CPU blir ustabil. Selv om man ikke klokker. Årsaken til dette er at den plane flata på kjøleribba, og heatspread'en på CPU, sjelden er 100% rett/plan. Og den minste ujevnhet kan føre til at pc'en "fryser" ved bruk. Derfor bruker man goop for å fylle ut disse ujevnhetene, slik at varmen kan bli spredt fra heatspread/ ev. kjerne til kjøleribbe .

Lenke til kommentar

Akkurat nå kjører jeg med boxedvifta og den pastaen som fulgte med. Funker greit såvidt jeg kan se. Hadde vel tjent et par grader ved å bytte til AS, men jeg hadde ikke mer igjen, så det fikk bli som det ble. Sliter ikke med overoppheting, det som er varmt hos meg er den forbaskede Northbridgen på HK. :hrm:

Lenke til kommentar

Ja, som jeg sa; de siste få gradene du tjener på å bytte goop er ikke verdt det med mindre du skal overklokke eller skal kjøre et lydløst system der du likevel vil få veldig høye temperaturer! I de fleste tilfeller, der folk bruker den medfølgende vifta, og ikke tenker over at datamaskinen faktisk bråker en del, så vil jeg påstå at du nesten ikke trenger goop i det heletatt. Det (å kjøre uten noe som helst), har vertfall fungert veldig fint for meg de gangene jeg bare sånn raskt har koblet opp for ett eller annet! Edit: Men det krever muligens at du har en kjøler som har fått noe sliping først.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...