Skribenten_ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 jeg lurer veldig på en ting. hvem var det som oppfant selve ideen om operativsystem slik vi kjenner den i dag altså da mener jeg, ideen om et skrivebord, hvor du har "arbeidsplasset" ditt, men ting og arbei, og en søppelkasse. Og ideen om å adskille filer i mappe-systemet. var det PC (windows) eller mac? håper på svar, men prøv å kom med kilder, i og med at jeg skal bruke dette i en diskusjon jeg skal ha med en kompis snart greit at faktaene er riktige. Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Regner med du mener grafisk brukergrensesnitt, og ikke operativsystem.. Det er utrolig hva man finner om man tja.. prøver å lete: Graphical User Interface Timeline Wikipedia: History of the graphical user interface Om filsystemet, vet jeg ikke hvem som var først, og fant heller ikke noen harde fakta på det. Men jeg tør iallefall si at det sannsynligvis ble "oppfunnet" før både Microsoft og Apple ble grunnlagt. Endret 14. mai 2007 av humbuq Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå