TomasK Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Fikk nettopp regning fra mitt forsikringsselskap hvor jeg har registrert tre biler, innbo og reiseforsikring. Den ene bilen er registrert som veterankjøretøy, mens jeg har to biler med 75% rabatt hvorav den ene gikk over til 75% nå. Stusset litt over at differansen mellom 70 og 75 var såpass lav, så jeg gikk inn på nettsiden til selskapet for å prøve å regne ut på nytt - litt for morro skyld. Overraskelsen var mildt sagt stor! I følge papirene har jeg fikk nå skal jeg betale 5929,- for min Chrysler Sebring med full kasko og 75% bonus. Da jeg prøvde å regne ut via nettsidene til selskapet, havnet jeg på ca 5090,- (identiske forhold)! Dvs hvis jeg sier opp forsikringen på denne bilen og registrerer på nytt så sparer jeg 900,-! Det får meg egentlig til å undre littegranne.. Gjelder dette gjengs over? Selskapet er Gjensidige NOR. Tror jeg skal ta en liten tlf inn i morgen og høre hva som e greia her, samt sette ned årlig kjørelengde litt siden jeg kan fordele på to biler nå. P.S. Når det gjelder bil nr 2, så får jeg ikke sjekket denne (Jeep'en) da den er "for spesiell" og må ringes inn.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Interessant, hold oss oppdatert du. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er vel det berømte "førsteårstilbudet" flere selskaper har det. De starter lavt, men øker kraftig etter første året ... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er vel det berømte "førsteårstilbudet" flere selskaper har det. De starter lavt, men øker kraftig etter første året ... 8611507[/snapback] Og hvilke selskaper er det som har det? Har hørt en del snakk om dette jeg også, men ikke opplevd det enda. Fikk nettopp premievarsel fra If her, og det var samme beløpet som i fjor, noe jeg er godt fornøyd med. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Har hørt at Gjensidige, Terra og Enter har det i hvert fall. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Det er vel det berømte "førsteårstilbudet" flere selskaper har det. De starter lavt, men øker kraftig etter første året ... 8611507[/snapback] Veldig lite sansynlig da jeg har vært kunde der ganske lenge. Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Samme gjelder meg, betaler ca 8000 i året, mes på kalkulatoren kommer jeg fram til ca 5-6 tusen. Etter at jeg har vært forsikret hos gjensidige 1 år gikk jeg ned med et par tusen i året Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Var akkurat det samme med min Volvo 460 da jeg fikk ny regning etter et år. Gikk bare ned til gjensidige å fikk de til å legge inn bilen på nytt, og fikk da samme prisen som jeg hadde fått på nettet. Til meg sa de at de måtte ha gjort en feil, men merkelig at mange opplever dette da. Lenke til kommentar
acon Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Min erfaring er at prisen på nett, er den samme som du får over telefon. Og den viker de ikke på! Men jeg kontaktet en i et lokalt forsikringselskap som selger forsiktringer for IF. Stavangerforsikring. De kunne gi meg myyyye bedre priser enn IF, itillegg ordnet de alt, gav meg tips videre osv..! Kjempebra! Førsteåret fikk jeg kjempegod pris. Andre året lå de noe høyere, nesten en tusenlapp over Postbanken, så eg ringt og forklarte. Da ordnet de meg en enda bedre pris Kan anbefales! Hele familien bruker dem, og vi er kjempefornøyde! Stavanger forsikring! for dere i riktig by! Lenke til kommentar
Swe Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Fikk nettopp premievarsel fra If her, og det var samme beløpet som i fjor, noe jeg er godt fornøyd med. 8611788[/snapback] Er dette noe å være fornøyd med da? Det betyr vel i praksis bare at økt bonus ikke gir noe lavere premie, eller sagt på en annen måte at premien din har økt? Eller er det noe jeg har misforstått her? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Fikk nettopp premievarsel fra If her, og det var samme beløpet som i fjor, noe jeg er godt fornøyd med. 8611788[/snapback] Er dette noe å være fornøyd med da? Det betyr vel i praksis bare at økt bonus ikke gir noe lavere premie, eller sagt på en annen måte at premien din har økt? Eller er det noe jeg har misforstått her? 8618837[/snapback] Nå kan det jo hende han har full bonus, da. Selv har jeg IF på en Sprinter varebil. Årssummen har gått opp med kr 138,- ser jeg på fakturaen (full bonus). Edit: rettet "full kasko" til "full bonus" Endret 15. mai 2007 av Autofil Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Fikk nettopp premievarsel fra If her, og det var samme beløpet som i fjor, noe jeg er godt fornøyd med. 8611788[/snapback] Er dette noe å være fornøyd med da? Det betyr vel i praksis bare at økt bonus ikke gir noe lavere premie, eller sagt på en annen måte at premien din har økt? Eller er det noe jeg har misforstått her? 8618837[/snapback] Nå kan det jo hende han har full bonus, da. Selv har jeg IF på en Sprinter varebil. Årssummen har gått opp med kr 138,- ser jeg på fakturaen (full bonus). Edit: rettet "full kasko" til "full bonus" 8619199[/snapback] Haha, du drømmer, right? 19 år og full bonus? Gått opp til 30% bonus nå da, men premien er den samme som i fjor. Og den premien har jeg ingen grunn til å klage på. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Fikk nettopp premievarsel fra If her, og det var samme beløpet som i fjor, noe jeg er godt fornøyd med. 8611788[/snapback] Er dette noe å være fornøyd med da? Det betyr vel i praksis bare at økt bonus ikke gir noe lavere premie, eller sagt på en annen måte at premien din har økt? Eller er det noe jeg har misforstått her? 8618837[/snapback] Nå kan det jo hende han har full bonus, da. Selv har jeg IF på en Sprinter varebil. Årssummen har gått opp med kr 138,- ser jeg på fakturaen (full bonus). Edit: rettet "full kasko" til "full bonus" 8619199[/snapback] Haha, du drømmer, right? 19 år og full bonus? Gått opp til 30% bonus nå da, men premien er den samme som i fjor. Og den premien har jeg ingen grunn til å klage på. 8620684[/snapback] Mulig alderen står i profilen, men der har ikke jeg lest. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Fikk nettopp premievarsel fra If her, og det var samme beløpet som i fjor, noe jeg er godt fornøyd med. 8611788[/snapback] Er dette noe å være fornøyd med da? Det betyr vel i praksis bare at økt bonus ikke gir noe lavere premie, eller sagt på en annen måte at premien din har økt? Eller er det noe jeg har misforstått her? 8618837[/snapback] Nå kan det jo hende han har full bonus, da. Selv har jeg IF på en Sprinter varebil. Årssummen har gått opp med kr 138,- ser jeg på fakturaen (full bonus). Edit: rettet "full kasko" til "full bonus" 8619199[/snapback] Haha, du drømmer, right? 19 år og full bonus? Gått opp til 30% bonus nå da, men premien er den samme som i fjor. Og den premien har jeg ingen grunn til å klage på. 8620684[/snapback] Jaha. Men da har jo som sagt premien din i realiteten økt da. Eller sett på en annen måte, du blir ikke premiert for å ha fått et skadefritt år på nakken. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Fikk nettopp premievarsel fra If her, og det var samme beløpet som i fjor, noe jeg er godt fornøyd med. 8611788[/snapback] Er dette noe å være fornøyd med da? Det betyr vel i praksis bare at økt bonus ikke gir noe lavere premie, eller sagt på en annen måte at premien din har økt? Eller er det noe jeg har misforstått her? 8618837[/snapback] Nå kan det jo hende han har full bonus, da. Selv har jeg IF på en Sprinter varebil. Årssummen har gått opp med kr 138,- ser jeg på fakturaen (full bonus). Edit: rettet "full kasko" til "full bonus" 8619199[/snapback] Haha, du drømmer, right? 19 år og full bonus? Gått opp til 30% bonus nå da, men premien er den samme som i fjor. Og den premien har jeg ingen grunn til å klage på. 8620684[/snapback] Jaha. Men da har jo som sagt premien din i realiteten økt da. Eller sett på en annen måte, du blir ikke premiert for å ha fått et skadefritt år på nakken. 8623891[/snapback] Likevel har jeg ingen grunn til å klage. Premien er behagelig lav og jeg tror de færreste forsikringsselskap kan konkurrere med den prisen jeg har. Dessuten har jeg hatt SÅ mange nær-krasj opplevelser at jeg overhode ikke er fristet til å utfordre noe mer i den retningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå