Gå til innhold

Får ikke slettet *.avi filer

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å slette en avi fil (divx-film), men jeg får hele tiden meldingen om at filen brukes av et annet program eller en annen bruker. Dette er litt rart når jeg har lukket alle programmer etc. som kan bruke *.avi filer.

Prøvde å slette filen i sikkerhetsmodus, det gikk heller ikke.

Nogre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har hatt samme problemet, men da er det som oftest fordi ett fildelingsprogram (i mitt tilfelle DC) kjørte i bakgrunnen. Sørg for at du ikke har noen slike programmer oppe. Men hvis det samme skjer i Safe Mode er vel neppe det feilen... spennt på om noen andre har noen ideer om hva det kan være.

mvh GordoN

Lenke til kommentar

How do I delete an "undeletable" file?

Thanks to MS-MVP Kelly Theriot for this tip.

Open a Command Prompt window and leave it open. Close all open programs.  Click Start, Run and enter TASKMGR.EXE   Go to the Processes tab and End Process on Explorer.exe.  Leave Task Manager open. Go back to the Command Prompt window and change to the directory the AVI (or other undeletable file) is located in.  At the command prompt type DEL <filename>  where <filename> is the file you wish to delete.   Go back to Task Manager, click File, New Task and enter EXPLORER.EXE to restart the GUI shell.  Close Task Manager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...