(ODIN) Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 skal selv knekke mitt 7900 gt etter at ati har falt i pris. 8616896[/snapback] Ikke knekk det, gi det til meg istedet... 8616906[/snapback] sorry dette kortet har vært så kjipt at jeg skal ha gleden av å sprenge det eller knekke det. muligens legge det ut på you tube hvis jeg sprenger det Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 sorry dette kortet har vært så kjipt at jeg skal ha gleden av å sprenge det eller knekke det. muligens legge det ut på you tube hvis jeg sprenger det 8617392[/snapback] Æsj. Jaja, det er jo ditt kort, så du gjør hva du vil med det . På hvilken måte har dette kortet vært kjipt? Selv har jeg gode erfaringer med GeForce-kort. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) skal selv knekke mitt 7900 gt etter at ati har falt i pris. 8616896[/snapback] sorry dette kortet har vært så kjipt at jeg skal ha gleden av å sprenge det eller knekke det. muligens legge det ut på you tube hvis jeg sprenger det 8617392[/snapback] Send det til meg eller ta det med til meg så kan vi voltmodde det til en viss plass og tilbake slik at det til slutt dør. Mye kjekkere enn å knekke det..... Endret 15. mai 2007 av aspstein Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 skal selv knekke mitt 7900 gt etter at ati har falt i pris. 8616896[/snapback] sorry dette kortet har vært så kjipt at jeg skal ha gleden av å sprenge det eller knekke det. muligens legge det ut på you tube hvis jeg sprenger det 8617392[/snapback] Send det til meg eller ta det med til meg så kan vi voltmodde det til en viss plass og tilbake slik at det til slutt dør. Mye kjekkere enn å knekke det..... 8617456[/snapback] fortell meg mer om den voltmoddingen vel kortet nekter å virke med vista. det er bare å glemme. søk på vista scrambled lines 7900 gt. for å ikke snakke om alle spillene mine som ikke virker. gitt meg så mange bsod at det sykt irriterende. noen av disse kortene kom ut med særdles dårlig minne. kortet mitt er et av disse. samtidig driter nvidia i problemet. å nekter å ordne drivere. skylder på alt annet Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Kan jo sette litt spørsmålstegn ved verdien av en slik test der man nesten kun kjører DX9, etter min mening er DX10 resultatene de viktigste, ikke hvilket kort som klarer 10 FPS mer i BF2 på 110% maks. Hvis ATI kortet lever mer opp til sine specs der, er de raskt på banen igjen. AT Dette kortet henger med 8800GTX selv uten AA/AF i DX10 lover jo godt. Men 8800GTX har jo allerede vunnet, vil jeg si. 1/2 års forsinkelse er alt for mye. Too hot, Too late, vil jeg si. 8611759[/snapback] Man kan jo like gjerne sette spørsmålstegn ved å teste for DX10 når det i praksis ikke er i bruk i dag, og dette slår meg ikke som et kort for folk som oppgraderer sjeldent. Det er sjeldent økonomsik å kjøpe et dyrt kort for å beholde det lenge, i motsetning til mellomklasse litt hyppigere. AtW Lenke til kommentar
Muvule Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Personlig er jeg spent på å se hva slags ytelses økning ATI greier å få til med nye drivere... Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) skal selv knekke mitt 7900 gt etter at ati har falt i pris. 8616896[/snapback] sorry dette kortet har vært så kjipt at jeg skal ha gleden av å sprenge det eller knekke det. muligens legge det ut på you tube hvis jeg sprenger det 8617392[/snapback] Send det til meg eller ta det med til meg så kan vi voltmodde det til en viss plass og tilbake slik at det til slutt dør. Mye kjekkere enn å knekke det..... 8617456[/snapback] fortell meg mer om den voltmoddingen vel kortet nekter å virke med vista. det er bare å glemme. søk på vista scrambled lines 7900 gt. for å ikke snakke om alle spillene mine som ikke virker. gitt meg så mange bsod at det sykt irriterende. noen av disse kortene kom ut med særdles dårlig minne. kortet mitt er et av disse. samtidig driter nvidia i problemet. å nekter å ordne drivere. skylder på alt annet 8617512[/snapback] Da er kortet ditt gåen Denne feilen skjer gjerne de første dagene etter man har fått kortet. Og det er spenningsregulatorer til minne som har tatt kvelden. Du skulle ha sendt kortet inn for lenge siden. For 1 år siden eller noen kjøpte jeg ett MSI 7900GT fra PSdata. Fikk denne feilen iløpet av noen dager. Plagdes og forstod ikke hva det var. Helt til jeg begynte å lese rundt på nett. Da var jeg snar å sende det i retur. Fikk pengene tilbake. Tok ikke sjansen på flere slike kort. Men for de som har velfungerende 7900GT kort er det/var det et meget bra kort Så om du har garanti på det enda så send det tilbake. Og bruk spes. Deep Freeze testen i 3DMark06 som referanse. For her skal PC-en lage artifacts på slutten av denne testen og maskinen skal fryse, uten unntak, hver gang. Og på alle 7900GT som er blitt rammet av dette problemet skal dette skje. Lykke til. Endret 15. mai 2007 av OcMax Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 vel kortet nekter å virke med vista. det er bare å glemme. søk på vista scrambled lines 7900 gt. for å ikke snakke om alle spillene mine som ikke virker. gitt meg så mange bsod at det sykt irriterende. noen av disse kortene kom ut med særdles dårlig minne. kortet mitt er et av disse. samtidig driter nvidia i problemet. å nekter å ordne drivere. skylder på alt annet 8617512[/snapback] Selv bruker jeg GNU/Linux, BSD og har planer om å ta i bruk UNIX. Skjermkort franVIDIA fungerer ypperlig her. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 vel kortet nekter å virke med vista. det er bare å glemme. søk på vista scrambled lines 7900 gt. for å ikke snakke om alle spillene mine som ikke virker. gitt meg så mange bsod at det sykt irriterende. noen av disse kortene kom ut med særdles dårlig minne. kortet mitt er et av disse. samtidig driter nvidia i problemet. å nekter å ordne drivere. skylder på alt annet 8617512[/snapback] Selv bruker jeg GNU/Linux, BSD og har planer om å ta i bruk UNIX. Skjermkort franVIDIA fungerer ypperlig her. 8618872[/snapback] Som jeg har nevnt ovenfor, det er ikke en driver, eller programvarefeil. Det er hardware feil på kortet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Ah, da skjønner jeg. Det er ikke noe gøy. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Ah, da skjønner jeg. Det er ikke noe gøy. 8618917[/snapback] Nei, og det er/var utrolig mange folk som satt og plaget seg selv med feilsøking. Fordi de ikke forstod at det lå en fysisk feil på 7900 kortene som kunne inntreffe etter noen dager. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Nei, og det er/var utrolig mange folk som satt og plaget seg selv med feilsøking. Fordi de ikke forstod at det lå en fysisk feil på 7900 kortene som kunne inntreffe etter noen dager. 8618945[/snapback] Det er i så fall alvorlig, og her burde nVIDIA tatt tak. Jeg er en av de som har omtalt meg svært positivt om nVIDIA, men det betyr ikke at de ikke skal klare å rette opp i slike feil. Hardware-feil er noe som absolutt ikke skal kunne forekomme. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det er i så fall alvorlig, og her burde nVIDIA tatt tak. Jeg er en av de som har omtalt meg svært positivt om nVIDIA, men det betyr ikke at de ikke skal klare å rette opp i slike feil. Hardware-feil er noe som absolutt ikke skal kunne forekomme. 8619038[/snapback] Det ble rettet opp i nesten revisjon av kortene. De som opplevde flest problemer var de som hadde kort som var fabrikk-overklokket. Alle som har problemer med dette kan sende inn kortene til der de ble kjøpt, for å få et nytt. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det er jo bra at de tok tak i det. Nok en grunn til å ikke kjøpe fabrikk-overklokkede skjermkort hvis det er stabilitet man er ute etter, bare for å eliminere bort den muligheten. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Etterhvert så kom det vel frem at det ikke primært var de som hadde fabrikkoverklokkede kort, det gjaldt alle. For de fleste kortene fulgte referanse designet til Nvidia og led av samme problem. Det kom nye revisjoner fra bla. EVGA. Men disse kom veldig sent. Og Nvidia og kortprodusenter var veldig tibakeholden med informasjon. Hadde de vært mer åpne og spilt med åpne kort så hadde folk sluppet å sittet å feilsøke på alt mulig annet. Og problemet var mye større enn det som kom frem i virkeligheten. Jeg tror ikke det bare var en liten prosent av kortene som var ødelagte, eller ble ødelagte iløpet av noen dager. Jeg tror det var svært mange. Som sagt, så sitter enda folk på ødelagte kort som ikke vet om det. De tror det er alt mulig annet som lager problemene. Har lest om folk som har fått nye kort fra leverandør 4-5 ganger før de fikk ett som funket mer enn bare noen dager. Så dette var en masse-feil. Dette var en av grunnene til at jeg ikke godtok å få et nytt 7900GT hos psdata.no. Jeg fikk pengene refundert og kjøpte heller et ATI kort på det tidspunktet. Skal dog nevnes at dette gjaldt 7900GT og endel 7900GTX. Det var ingen slik problemer på hele 7800 serien eller andre kort fra Nvidia. Så vidt meg bekjent. Og har heller aldri hatt problemer med noen andre Nvidia kort. Endret 15. mai 2007 av OcMax Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Er det kun entisiastverisjonen som er kommet nå med DX10 støtte? Jeg tenker på at det ikke er noe HD 2800 XT for eksempel slik nVidia har med 8500GT. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Raptor,14/05-2007 : 20:50]Helt enig! MistaPi: Har du lest AnandTech sin test? Lurer på om det er noe i det han skepkulerer i, med at hoveddelen av AA i R600 gjøres på shader... 8612899[/snapback] Dette gjelder bare for CFAA etter at ROP-ene har gjort sitt. Jeg er enig med MistaPi i at det er nok mer å hente for R600s fremtidige drivere enn for G80s nå ganske modne drivere. 8615447[/snapback] Vel nå, det ser ut som Anandtech har rett og ROP AA er ikke-fungerene. Men dette er også noe AMD visnok har sagt skal bli fikset i fremtidig driver oppdatering. Endret 15. mai 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Er det kun entisiastverisjonen som er kommet nå med DX10 støtte? Jeg tenker på at det ikke er noe HD 2800 XT for eksempel slik nVidia har med 8500GT. Mellomklassekortene X2400 og X2600 som skal konkurrere med 8500/8600-serien kommer dessverre ikke før til sommeren etter hva som ryktes. Endret 15. mai 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Toskete av de å begynne med en 8 pins tilkobling og en 6 pinner... blir bare så mye styr med det, istedenfor å ha 2 6-pinnere. En annen ting som er synd er jo det syke effektforbruket i forhold til ytelse Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Let's face it, HD 2900 XT er og blir en stor skuffelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå