Gå til innhold

Media eller Elektro? Trenger svar før 1. Juni

s1991

Anbefalte innlegg

Trenger svar før 1. Juni da angrefristen går ut.

Jeg er veldig usikker om jeg skal velge Media og Komunikasjon eller Elektrofag som føste valg til neste år (går i 10 klasse).

Jeg er intresert i nesten alt som har med data å gjøre, men kansje litt mer det med programmer og sånne ting. Har lyst til å jobbe med noe i data når den tid kommer.

Jeg er nesten helt sikker på at jeg vil studere på høyskole senere.

Hvis jeg velger elektro har jeg lyst til å fulføre utdanningen der, og hvis jeg da skal gå på på høyere utdanning trenger jeg studiekompetanse som jeg må ta i tilleg, og kansje ta kurs etterpå for å ta de fagene jeg ikke fikk på studiespesialisering (allmenn) hvis høyskolen krever det.

Går jeg Media Og Komunikasjon får jeg studiekompetanse i tilleg til yrkeskompetanse (er i hvertfall det jeg tror), og trenger da bare å kansje ta kurs for å ta de fagene jeg ikke fikk.

Så det jeg lurer på er hvilken linje jeg bør ta?

Og hvilken linje høres det ut som er best for meg?

Er veldig usikker siden jeg har ikke lyst til å bruke for lang tid ved skolebenken.

Setter veldig pris på svar. :)

Trenger svar før 1. Juni da angrefristen går ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du liker programer mest, GÅ media, elektro linja er ikke for folk som liker programer, men for dem som liker teknologien inni selve hjerte av pcen.

Du velger elektro hvis du liker teknologi og har lyst og vite hvordan og hvorfor pcen tenker.

Jeg har selv gått elektro, der hadde vi ett fag som hadde med pc og gjøre, og det var elektronikk, alt inni selve toweret, men ingen programer

Lenke til kommentar

Det hørtes ganske inntresangt ut det med elektro. Jeg er har lyst til å lære hvordan datamaskinen tenker, men også andre ting som kansje er på IKT-driftsfag eller media og komunikasjon.

Er det noen andre som har noen flere meninger??

Takk for svar

Lenke til kommentar

Jeg går nå på IKT, og kommer fra elektro. Kan ikke si at elektro hadde så veldig mye med datamaskiner å gjøre, men lærte mye som er greit å vite om strøm å slikt (Greit å vite når man bygger).

90% av medelevene mine i elektro var datanerder, men dette er nok ganske tilfeldig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vet at vi er forbi 1. Juni, men til de neste som kommer å spør.

Det er ikke på elektro du lærer om datamaskiner, det er elektronikk.

altså andre året etter gk/vg1 elektro.

Der lærer man om microprosessor systemer o.l

edit, nå kommer den nye reformen inn på vk1 elektronikk til høsten.

lærerne mine sa at de skulle bygge noen roboter å greier :)

Endret av frredrik
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

vet det er her litt sent men håper du valgte elektro?

Første år er planke kjøring, skal beggyne på andre året nå, data og elektronikk. Skal ta det i england. :D Hvis du skal gå høyskole ville jeg gått elektro, data og elektronikk, Dataelektroniker, data elektroniker.

Vilbli.no med alle fagene jeg ville tatt

Så ville jeg tatt fagbrev samtidig med allmenn studiekompetanse om man ikke får muligheten for det før. Så ville jeg ha gått høyskole osv.

Det er iallfall min plan ;)

Lenke til kommentar

Jeg ligger et år foran deg :p

Tenker på å gå NTNU etterpå...

Foresten så kan jeg anbefale Elvebakken VGS i oslo hvis man skal gå elektro! Der er det bra miljø, lærer og elevråds sjefer (<- meg i fjor :p).

Gikk ut derifra med 8xfemmere og en sekser i Data og elektronikk uten å gjøre lekser omtrent!?! :D (en toer i matte men den nevner vi ikke her...)

Bountyhunter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...