Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norge, et flerkulturelt samfunn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal skrive en stil til samfunnsfagen min, om Norge.

Oppgaven er som følger: "Hvordan kan frykten for det fremmede og utslag av rasisme motarbeides i et slikt samfunn?"

Jeg har allerede noen ideér, men noen som kan komme med noen forslag? Så jeg får et bredere spekter av synspunkter =)

Tusen takk

Andak

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kilden til frykten må elimineres. Med det mener jeg at det ikke bør slippes inn flere innvandrere enn Norge kan klare å ha kontroll over. Problemer Norge ser nå er ghettofisering, muslimer som stiller høye krav, innvandreres som ikke får jobb, kvinneundertrykkelse, gruppevoldtekter. Det kan ikke stikkes under en stol at disse problemene finnes. Det er åpenbart at Norge har hatt en naiv tro på at multikultur bare blir gull og grønne skoger uten at man sørger for å ta hånd om innvandrerne når de kommer til Norge.

Mye av grunnen til misnøye blant det norske folk ovenfor innvandrere i dag er innvandrere faktisk er sterkt overrepresentert på kriminalitetsstatistikker og at mange innvandrere snylter på velferdsstaten. Naturligvis gjør langt fra alle innvandrere det, men det bør da bare være naturlig for nordmenn å føle at gjester burde ha enda mindre rett enn nordmenn til å snylte på hjemmets goder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...