Sinnsro Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 jeg trenger en formel får å finne ut vilke motstander jeg kan bruke på leds(er ikke helt sikker på om det er en formel, syntes cfd sa noe om det). jeg regner med at jeg kan bruke 820ohm på en 20ma led, men åssen regner jeg ut at det er den rette motsanden? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hehe... jeg må opplyse om mulige feil! Men se her: Vist du har 12v som input?! som du sikkert har, (Molex) Da lyder ohm'z lov: U = I x R, men den er ikje den rete så: I = U : R. Men først regne ut spennings fallet!!!! Du opllyser mare Ampere du! Satser på at de er på 2.1 daa,,, Altså: 12 - 2.1 = 9.9. Spenningsfallet skal være 9.9V --- I = 9.9 : 0.02 = 495 ohm. Da vil du få 20mA ved en spenning på 2.1V. Men HUSK at du børr finne nermeste motsand over denne verdien: f.eks: .... Motstand 0.25W Kullsjikt 5% toleranse 560 ohm ..... Orker ikje å regne ut hvor mye A og U det vil være med denne! m,en denne funker! =) håoer dette inlegget var til hjelp! Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 ikke mobb meg fordi jeg ikke kan matte å sånt, men jeg fikk til diodene jeg whoooohoooo Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 ikke mobb meg fordi jeg ikke kan matte å sånt, men jeg fikk til diodene jeg whoooohoooo Jeg mobba ikje?! Eller?? DET VAR IVERTFALL IKKE MENINGEN! Men du! var diodene på 2.1V??? Måytte bare tippe litt jeg! :-D :wink: Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 jepp de var på 2.1 men de jeg egentlig skulle ha var på 1.7 eller.no Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 jepp de var på 2.1 men de jeg egentlig skulle ha var på 1.7 eller.no hehe.. Men det er jo bedre med litt mere spenning! LOL skjønte du den?? LOL!!! offa...... kjede me.... spøer med noe som er så dumt at jeg burde legges inn! LOL Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 jepp de var på 2.1 men de jeg egentlig skulle ha var på 1.7 eller.no Hmm.. ok! men du svarte ikje på spm et mittt! :wink: Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 31. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2002 dobbel blæææ Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 31. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2002 nei da du mobba ikke du bare var litt viktigper Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 nei da du mobba ikke du bare var litt viktigper da så.... ikje hjelpe deg neste gang i ivertfall Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 LOL:.... nei daa... er bare det at jeg liker å regne med Ohm'z LOV! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå