ictys Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg tenker å lage en konfetti kanon, de som du kjøper er så dyre Tenker ett rør som kan fylles med konfetti også trykkluft eller noe sånt. Co2 patroner kanskje? Men hvordan man kan gjøre dette billig og bra og teknist lovelig det er jeg litt mer usikker på. Noen som har noen tips, ev vet om nettsider som dette gjøres på? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 billig, bra OG teknisk lovlig?? skaff en pyroteknikker, blir ikke billig men... anyway, jeg ville anbefallt ett rør og en gass-patron ja, men det er noe vanskelig og lage, og konfetti går ikke så langt. jeg ville brukt svart-krutt(som er lett å lage), dette gir mer futt, og god kontroll på når det skal avfyres, og bedre røyk-effekt evt brukt gass, og tent på denne Lenke til kommentar
ictys Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Svartkrutt er vel ikke så veldig lovelig å mikse med. Digresjon: hvordan lager man svartkrutt og hva er egentlig reglene for dette. Pyrotekniker er for dyrt, skal bare bruke det i barneselskaper osv. Får jeg konfettien til å gå 5-6-7-8 meter opp i lufta er jeg strålende fornøyd. Vet at det var noen som laget en kanon med puffet-ris og trykkluft en gang, men aner ikke hvordan i de gjorde det. http://www.eurotek.no/e_leie_kat_konfetti.htm Fant denne nå, noe sånt men kanskje litt større rør. Fotpumpe ventil og gjennbruksrør funker også. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 "Svartkrutt er vel ikke så veldig lovelig å mikse med. Digresjon: hvordan lager man svartkrutt og hva er egentlig reglene for dette." lovligheten av dette er jeg usikker på, men jeg tror det er lov til å lage, men ikke å oppbevare uten godkjennt sted å ha det på... hvordan man lager det tror jeg at jeg holder utenom forumet, men det er ganske enkelt, er bare 3 ingredienser, 2 av dem er lett å få tak i, det siste er noe værre, men ikke veldig vanskelig Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 På paintball shappa i bergen får man kjøpt noe som skal være en slags mine, den har to rør som vender oppover, man fyller den med maling, og en liten co2 patron, så napper man i ei snor og malinga fyker ut... Kanskje dette er verdt å ta en titt på ? Lenke til kommentar
ictys Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) På paintball shappa i bergen får man kjøpt noe som skal være en slags mine, den har to rør som vender oppover, man fyller den med maling, og en liten co2 patron, så napper man i ei snor og malinga fyker ut... Kanskje dette er verdt å ta en titt på ? 8610743[/snapback] Kult har du en link? Endret 15. mai 2007 av ictys Lenke til kommentar
RIP Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Du kan jo komprimere en fjær, og bruke den til å få det til å fyke opp? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 På paintball shappa i bergen får man kjøpt noe som skal være en slags mine, den har to rør som vender oppover, man fyller den med maling, og en liten co2 patron, så napper man i ei snor og malinga fyker ut... Kanskje dette er verdt å ta en titt på ? 8610743[/snapback] Tror det er ganske uaktuelt mtp at det smeller som faen og at det skal brukes i barneselskap.. Lenke til kommentar
ictys Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 På paintball shappa i bergen får man kjøpt noe som skal være en slags mine, den har to rør som vender oppover, man fyller den med maling, og en liten co2 patron, så napper man i ei snor og malinga fyker ut... Kanskje dette er verdt å ta en titt på ? 8610743[/snapback] Tror det er ganske uaktuelt mtp at det smeller som faen og at det skal brukes i barneselskap.. 8621951[/snapback] Fillern, hadde håpet dette ikke skulle smelle så voldsomt. Det hadde vært helt optimalt. Jeg har tilgang på kompressorer. hva med å sveise ett kammer og lage en åpningsmekanisme. Så lage trykkluft og utløse dette? -sikkert alt for komplisert. En fjærmekanisme er en god idee, men tror faktisk det blir for svakt. Da hadde det vært bedre å rett og slett koble til en kompressor og blåse hele greia opp i lufta. Fant også ut idag at konfetti faktisk er dyrt, må finne en måte å "hakke opp" div farga ark. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 En fjær blir absolutt ikke for svakt, kommer helt annpå hvilken fjær du bruker. Om du tar en fjær fra en bil, så kan du jo få ganske mange kilos trykk om du komprimerer den helt Du får også et høyt smell om du lar den stoppe i en metallring hehe Lenke til kommentar
ictys Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 hvis jeg tar ett metallrør, lager to spalter i sidene med ett håndtak som jeg sveiser fast øverst i fjæra, så trekker jeg ned fjæra, fyller røret og fyrer av. Burde jo funke det da. Enkelt og greit iallefall. Må forske litt på det, en enkel, billig og lovelig løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå