Krissern_ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Heisann.. Tiden har nå kommet for å kjøpe et nytt hovedkort. Jeg tenker meg et kort til under tusenlappen, men ikke for billig heller. Kortet bør ha en del usb porter og selvfølgelig pci-e port. I tillegg må det ha støtte for 8Gb ram(jeg skal kun ha 2 nå, men greit å ha nok i fremtiden) Har sett på en del Asus kort og liker disse, så det ville vært fint hvis dere også hadde dette i tankene. Endret 14. mai 2007 av Krissern_ Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei! Kan anbefale mange hovedkort, men du må oppgi hva socket du skal ha... Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Hei! Kan anbefale mange hovedkort, men du må oppgi hva socket du skal ha... 8608966[/snapback] Selvfølgelig... sorry Jeg skal ha en 775 socket og kjøre en intel core 2 Duo E6600. Jeg skal forresten sette dette kortet inn i en to år gammel fujitsu-siemens pc... Er det noen sjanse for at det ikke passer pga fabrikkbygget pc? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hehe, ok! har hørt mye bra om Asus P5N-E SLI, som koster rundt 900 kroner. Den har støtte for nVidia SLi og 8GB RAM. Har hørt at folk har hatt problemer med Dell-PCer, men har ikke hørt så mye om Fujitsu Siemens, så tror det skal gå bra Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hehe, ok! har hørt mye bra om Asus P5N-E SLI, som koster rundt 900 kroner. Den har støtte for nVidia SLi og 8GB RAM. Har hørt at folk har hatt problemer med Dell-PCer, men har ikke hørt så mye om Fujitsu Siemens, så tror det skal gå bra Lykke til! 8609340[/snapback] Jeg tror også det skulle gå fint i en Fujitsu Siemens pc, i alle de jar har vært borti har du fulgt standard layout på hk. Men jeg ville likevel ha sjekket det raskt først, feks ta et gammelt atx hovedkort og sjekke at skruehullene passer Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg har ett sapphire radeon x1950Pro kort... Skal vel gå greit på dette hovedkortet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg har ett sapphire radeon x1950Pro kort... Skal vel gå greit på dette hovedkortet? 8610183[/snapback] Så sant kortet er pci-e så skal det gå helt fint Lenke til kommentar
1rescue Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det hovedkortet kjøpte jeg for et par dager siden, og er veldig fornøyd, spesielt sett i forhold til pris. Mvh Erik Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Har bestemt meg for å kjøpe det kortet pluss denne rammen og denne prossesoren.... Ser det greit ut? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Ser ikke noe galt i de valgene! Regner med du er klar over at det ikke er sikkert du får D9GMH brikker som de testet av HW.no og minne OC kan derfor bli noe begrendet. Men de gjør gjerne 800MHz + uansett. Lenke til kommentar
1rescue Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Har bestemt meg for å kjøpe det kortet pluss denne rammen og denne prossesoren.... Ser det greit ut? 8612235[/snapback] Hm artig, akkurat det jeg også har kjøpt. Har klokket den prosessoren til 3.0gz uten spesielle inngrep, og er veldig fornøyd. Kjører 1mb SuperPI på ca 16 sekunder. Lykke til, du kommer til å bli fornøyd du og Mvh Erik edit: som nevnt i denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=720962&hl= var vel ikke jeg 'heldig' i den forstand at jeg ikke fikk de mye omtalte D9GMH brikkene. Men de er nå uansett så billige nå at det er et kupp Endret 14. mai 2007 av 1rescue Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Har bestemt meg for å kjøpe det kortet pluss denne rammen og denne prossesoren.... Ser det greit ut? 8612235[/snapback] Hm artig, akkurat det jeg også har kjøpt. Har klokket den prosessoren til 3.0gz uten spesielle inngrep, og er veldig fornøyd. Kjører 1mb SuperPI på ca 16 sekunder. Lykke til, du kommer til å bli fornøyd du og Mvh Erik edit: som nevnt i denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=720962&hl= var vel ikke jeg 'heldig' i den forstand at jeg ikke fikk de mye omtalte D9GMH brikkene. Men de er nå uansett så billige nå at det er et kupp 8612387[/snapback] Ok, da går jeg for det... Jeg får med kjølepasta på cpu'en? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Trudde ikkje det var vanleg, nei, men eg skal ikkje uttale meg for sikkert. Arctic silver skal uansett være svært bra. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er påført pasta på stock kjøleren som følger med CPU. (Boxed versjonen som du lenket til. Bulk er uten kjøler) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå