CyMTeC Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg har lyst til å lære meg alvisk og lurer på om noen har noe erfaring med språket. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg mener det aller meste om språket står bakerst i Lord of the Rings. Vet ikke om det er med i de små pocketbøkene som kom etter filmen, men i hovedutgaven (den store der alle 3 er slått sammen) er det en 100 siders appendix med info om alle rasene, alfabetene og hvordan språkene er bygd opp. Kanskje søke i google også? Lenke til kommentar
jammi Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Kan du forklare litt nærmere? Alvespråket har jeg aldri hørt om.. Hvor snakkes det, og hvorfor vil du lære det? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Snakkes ikke noen steds. Er bare et språk J.J Tolkien fant opp. Lenke til kommentar
CyMTeC Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg har lyst til å lære meg det fordi jeg synes det er ett fint språk, selv om det ikke har noen praktisk nytte. Jeg fant en "guide" til Quenya på nettet, men lurte på om noen hadde noen praktisk erfaring med det. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Snakkes ikke noen steds. Er bare et språk J.J Tolkien fant opp. 8608639[/snapback] J.R.R. Tolkien, faktisk. John Ronald Reuel Tolkien Men, alvisk er et utrolig vakkert og grasiøst språk, og jeg skulle gjerne kunnet det selv. Edit: Manglet en "e" i navnet Endret 14. mai 2007 av OML Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Omfattende Quenyakurs, på norsk til og med. Endret 15. mai 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Ikke for å være noen gledesdreper, men å lære et av språkene som Tolkien fant opp, vil være mye vanskeligere enn å lære f.eks. tysk. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Ikke for å være noen gledesdreper, men å lære et av språkene som Tolkien fant opp, vil være mye vanskeligere enn å lære f.eks. tysk. 8630967[/snapback] Det vil det nok helt sikkert, og ikke vil man ha like mye nytte av det som tysk heller. Men så utrolig mye mer morsomt, å lære seg et språk man virkelig har interesse for å lære. Har selv prøvd meg litt på quenya, drev en periode å leste mye grammatikk og pugget gloser. Endret 17. mai 2007 av Nevnarion Lenke til kommentar
CyMTeC Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Ikke for å være noen gledesdreper, men å lære et av språkene som Tolkien fant opp, vil være mye vanskeligere enn å lære f.eks. tysk. 8630967[/snapback] Fullt klar over det. Men har ikke finni noen andre språk som jeg har hatt like lyst til å lære. Så tror det er en god måte komme igang igjen. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Tror de lærer bort Quenya på et av universitetene i England. Cambridge eller noe. De snakket om det i nyhetene for noen år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå