Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrenset eller ingen forbindelse..

Anbefalte innlegg

Får ikke logget meg på det trådløse nettet på kontoret etter at jeg formaterte laptopen. Har lagt inn drivere på nytt, og jeg finner nettet, men når jeg logger på står det bare "begrenset eller ingen forbindelse". Og så er det en gul firkant på linja på nettverkstilkoblinger.. Noen som vet hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får 169.x.x.x IP så er det ikke statisk på maskina, derimot får du ikke mottatt IP fra DHCP-serveren.

Men prøv å sett opp statisk, det kan funke. bare sjekk ip-en fra en av dem andre maskinene (cmd-ipconfig) og legg til et par siffer på siste i ip-en.

f.eks:

En av dem andre maskinene:

IP-adresse: 192.168.1.110

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Default gateway: 192.168.1.1

Dns-server: 192.168.1.1

Prøv da på din:

IP-adresse: 192.168.1.125

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Default gateway: 192.168.1.1

Dns-server: 192.168.1.1

(dette er bare et eksempel, derfor har jeg fetet opp endringen som skal gjøres, alt det andre skal stå som det er)

dette setter du opp i egenskapene for nettverkstilkoblingen - tcp/ip - egenskaper

Han mente sikkert at det var statisk outside IP (ut til internett)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Hvis noen i nettverket har samme IP som du har lagt inn, kommer du enkel og greit ikke inn ("Begrenset eller ingen forbindelse" har jeg selv opplevd da...) Prøv å høyreklikke på "Trådløs nettverkstilkobling" velg egenskaper, bla ned til "Internett-protokoll (TCP/IP)" og trykk egenskaper igjen. Der kan du enten huke av på "Motta ip-adresse automatisk" eller "Bruk følgende IP......." Du har mest sannsynlig ett eller annet på "Bruk følgende IP...:." Snakk med den nettverksansvarlige om hvilke IP'er som er "ledige" og benytt den. Hvis ikke huk av på "Motta IP-adresse automatisk."

Er jeg inne på noe nå?

EDIT: Litt sen

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Hvis noen i nettverket har samme IP som du har lagt inn,  kommer du enkel og greit ikke inn ("Begrenset eller ingen forbindelse" har jeg selv opplevd da...)

Hvis fler har samme ip, er det normalt at det kommer melding om at det er en ip-konflikt på nettverket. men det finner han jo ut nå han sjekker, mulig det er riktig det du sier

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Vi kommer aldri til å vite hva som var feil, da det merkelig nok virker i dag..

Må vel egentlig ha vært noe med linja fra Telenor da, ellers drev jeg med mye rart inne på forskjellige innstillinger i går, men endret aldri IP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...