Gå til innhold

Får ikke distribuert MSI-pakker via GPO

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til å distribuere MSI-pakker via GPO i AD! :(

Jeg skal ha programvaren installert per maskin, og ikke per bruker, så da velger jeg logisk nok Datamaskinkonfigurasjon. Her legger jeg til ei ny pakke under Programvareinnstillinger og så Programvareinstallasjon, i dette tilfellet PRO11.msi (Office 2003) og velger å "assigne" MSI-fila.

Når jeg da starter opp maskinen som er i OUen der GPOen ble satt, så får jeg opp "installerer behandlet programvare..." før påloggingsvinduet kommer opp. Men så skjer det ikke noe videre etter man har logget inn. :hmm: ikke blir det laget noe mappe på c:\programfiler, ikke blir det lagt noe på skrivebordet, ikke blir det lagt til noe på start-menyen, ikke kommer det opp noe "installasjones-boks" el., absolutt ingenting skjer!

Men regner med det er jeg som gjør noe galt, så.... :blush:

HVA gjør jeg galt?! :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekket i event loggen på pcen du prøver å distribuere msi pakken til om det står noen feilmeldinger der?

8611355[/snapback]

Jepp....står bare at installasjonskilden til produktet ikke er tilgjengelig. Står også at en gruppepolicy hindret programvaren i å kjøre, noe jeg ikke kan skjønne, da det ikke er satt noe policy på dette!

Lenke til kommentar
Mappen msi filen ligger i er del på nettverket og i policyen står det \\servernavn\share\filnavn.msi?

Har alle lesetilgang til sharet msi filen ligger på?

8613832[/snapback]

Jepp...så man har lov til å kjøre filer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...