Tafsen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Når eg lagde min Xbox 360 Live konto så valgte eg berre å ta i bruk den infoen som eg allerede hadde via hotmail. Det eg ikkje tenkte på då var at den informasjoen eg har på hotmailenl, stemte ikkje. Eg hadde til og med feil land. Så når eg no prøver å kjøpe noko vha VISA så går det ikkje sida dei på krever at eg oppgir stat med riktig zip kode. Er det mulig å få forandra kva for eit land eg kjem frå, på ein eller anna måte? Ringe til kundeservice, bil det hjelpe? Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Dette gikk ikke i november i hvert fall,, Jeg opprettet selv en live-konto med hotmail-adresse som var "fra" USA. Jeg fikk ikke betalt live eller noe som helst og det var ikke mulig å forandre landet uansett hva jeg prøvde. Jeg endte opp med å opprette en ny hotmail-adresse og ny live-konto Vet ikke om dette er fikset opp i nå, men det gikk i hvert fall ikke tidligere. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Kjempe surt iallfall. For då er jo alle achievmentsa bortkasta Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Kjempe surt iallfall. For då er jo alle achievmentsa bortkasta 8608356[/snapback] Hehe ja.. mistet ca 1000poeng jeg.. Men heller det enn å gå glipp av livespilling.. For selv om man kjøper live-abonnement i butikk så virker det ikke med amerikansk konto Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Bah, eg har litt over 3000 poeng =\ Bla 950 poeng i Oblivion Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Fungerer ikke det å forandre til Norge via instillinger på hotmail? Lenke til kommentar
Espp Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Fungerer ikke det å forandre til Norge via instillinger på hotmail? 8608422[/snapback] JO, det funker å skifte land på hotmail, men vet ikke om det hjelper på innstillingene på Xboxen? Det funker i allefall å skifte land på Hotmail. Endret 14. mai 2007 av julelys Lenke til kommentar
Espp Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Når eg lagde min Xbox 360 Live konto så valgte eg berre å ta i bruk den infoen som eg allerede hadde via hotmail. Det eg ikkje tenkte på då var at den informasjoen eg har på hotmailenl, stemte ikkje. Eg hadde til og med feil land. Så når eg no prøver å kjøpe noko vha VISA så går det ikkje sida dei på krever at eg oppgir stat med riktig zip kode. Er det mulig å få forandra kva for eit land eg kjem frå, på ein eller anna måte? Ringe til kundeservice, bil det hjelpe? 8608326[/snapback] Vell, jeg har en stefar som kommer fra Scotland. Når han flyttet hjem til oss, ville han skifte land til Norge. Dette gikk ikke. Han ringte kundeservice, og fikk beskjed at det ikke lot seg gjøre. Det eneste som kunne gjøres var at han oppga den nye brukeren han hadde laget, fikk godkjenning på den og fikk overført alle verdiene som var på den gamle. (Ms-poeng) Det var vell det. desverre. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Kor lenge sida er dette? Lenke til kommentar
Espp Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Kor lenge sida er dette? 8608549[/snapback] Sommeren/Høsten 2006 Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Dette der skal være en enkel sak å ornde. Gå inn på www.xbox.com logg deg inn med e-mailen og passordet ditt, gå inn på "Endre personlig informasjon". Der kan du endre alt fra adresse, navnet ditt fødselsdatoen, land, tlf, e-mail adresse osv. Prety easy, funke som bare det for meg. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Dette der skal være en enkel sak å ornde. Gå inn på www.xbox.com logg deg inn med e-mailen og passordet ditt, gå inn på "Endre personlig informasjon". Der kan du endre alt fra adresse, navnet ditt fødselsdatoen, land, tlf, e-mail adresse osv. Prety easy, funke som bare det for meg. 8608698[/snapback] Det virket ikke før.. Det er nemlig payment-innstillingene som er problemet. Og å få forandret landet på riktig sted i payment-innstillingene var i hvert fall tidligere totalt umulig. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Dette der skal være en enkel sak å ornde. Gå inn på www.xbox.com logg deg inn med e-mailen og passordet ditt, gå inn på "Endre personlig informasjon". Der kan du endre alt fra adresse, navnet ditt fødselsdatoen, land, tlf, e-mail adresse osv. Prety easy, funke som bare det for meg. 8608698[/snapback] Ja, men du kan ikkje forandre på landet... Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg kjøpte og registrerte min Xbox 360 i Norge. Nå bor jeg i Danmark, og jeg har fått forandre den til Danmark. Men jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det. Mulig jeg kun gikk inn på region på systeminnstillingene på selve Xboxen og valgte Danmark. Det jeg kan bekrefte er uansett at på PS-Network er det ikke mulig å skifte navn, så når jeg handler på PS-store, så må det trekkes fra mitt norske VISA-kort siden jeg har norsk adresse på PSN. Sony har også bekreftet for meg at det ikke er mulig å skifte land i en profil, men nå var det ikke helt topic. Uansett. Siden det i det hele tatt skal være umulig å bli "voksen" på Xbox Live. (Tenker på de som regga seg da de var 17, og når er myndig men fortsatt "Child"). Så er det vel like umulig å skifte land også vil jeg tro. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Det her er jo heilt latterlig egentlig... Endret 15. mai 2007 av rEaliTY Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Grunnen til at det kanskje skal være litt vanskelig å skifte region/land er vel fordi noe innhold på Live ikke skal være tilgjenglig i andre land/regioner. Derfor er det nok bevisst fra MS sin side å gjøre det litt vanskelig å skifte land. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det her er jo heilt latterlig egentlig... 8616948[/snapback] Ja for oss forbrukere er det det.. Men regner med at MS har gjort det slik for å blidgjøre rettighetsinnehavere til filmer etc som finnes på det amerikanske marketplace. Dette er jo en meget effektiv måte å hindre folk i å registrere en amerikansk konto for å få tak i amerikansk marketplace selv om de ikke bor i USA. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Burde gjort det på ein anna måte. Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Problemet er jo at det vanskelig å verifisere at folk faktisk oppgir riktig informasjon når de registrerer seg. Man kunne selvfølgelig brukt kredittkortinformasjon, men det blir for dumt at man må oppgi kredittkortinformasjon for å må seg en hotmail-adresse. Noe som sikkert ville skremt bort mange personer, samt at det ikke er alle som har kredittkort, f eks de litt yngre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå