Gå til innhold

PS3 firmware 2.00 details leaked?

iCar

Anbefalte innlegg

The method of selecting an output resolution has been changed in [Video Output Settings] under [Display Settings].

La oss håpe det gir oss 720p hele tiden

8608395[/snapback]

jeg å.. merker når jeg setter inn en blu.ray film så nedskalerer ps3 bilde til vanlig dvd format.. jeg vil se filmen i 720!! =P siden har ikke full hd tv=/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The method of selecting an output resolution has been changed in [Video Output Settings] under [Display Settings].

8608395[/snapback]

jeg å.. merker når jeg setter inn en blu.ray film så nedskalerer ps3 bilde til vanlig dvd format.. jeg vil se filmen i 720!! =P siden har ikke full hd tv=/

8612922[/snapback]

Du har vel mulighet for 1080i på TVen din. De fleste TVer som kan kjøre 720p kan også kjøre det. Å da skalerer TVen din det ned til 720 og man ser HDfilm med HD kvalitet.

bedre det en at TVen skal oppskalere et dårligere signal.

Lenke til kommentar

8608395[/snapback]

8612922[/snapback]

Du har vel mulighet for 1080i på TVen din. De fleste TVer som kan kjøre 720p kan også kjøre det. Å da skalerer TVen din det ned til 720 og man ser HDfilm med HD kvalitet.

bedre det en at TVen skal oppskalere et dårligere signal.

8613967[/snapback]

jepp, det kan jeg. men tv'en nedskalerer ikke bilde til 720.

Den holder seg da på 1080i. Er jo kjempe bra bilde det å, men siden tv'en er en 720 vil det bli bedre bilde hvis jeg kunne ha sett blu-ray filmen i 720. det er ikke tv'en som nedskalerer, men ps3.. Testet det på en pioner 50 " plasma, å det samme skjedde der. det endte med at vi så filmen i 1080i.

Lenke til kommentar
Tørr vi håpe på at denne kommer på torsdag/fredag? Det hadde vært gull ;) Samt Ps1 spill på PsStore'en :D

8609415[/snapback]

Tror ikke 2.0, kommer før Home kommer..

Kult!

Hvor har du lest det?

Leste på psn network at Puzzle 4-kant gubber et eller annet skal komme den 18 Mai?

Stod ikke noe om CAC?

Håper seff på det beste.

8610660[/snapback]

Mener å ha lest på threespeech at Go! Puzzle-samlingen (Sony Europa) skulle komme 18 mai, Calling all Cars (Incog/Sony A) 14 dager etter der, og så var det ett annet nytt spill 14 dager senere fra Sony Japan, men meldingen som det sto i da jeg lette etter det igjen var borte.

Vet ikke når alle de Midway-portene fra SOE kommer..

Men det ser ikke så aller værst ut, blir bra dette når de kommer igang. :)

Lenke til kommentar

Den holder seg da på 1080i.  Er jo kjempe bra bilde det å, men siden tv'en er en 720 vil det bli bedre bilde hvis jeg kunne ha sett blu-ray filmen i 720. det er ikke tv'en som nedskalerer, men ps3.. Testet det på en pioner 50 " plasma, å det samme skjedde der. det endte med at vi så filmen i 1080i.

8615914[/snapback]

OK, la oss bli litt tekniske her da. TVen viser 1080i signalet. Og det blir da omgjort til et signal som vises 768p mest sansynlig. Siden de fleste HDTVer har den oppløsningen. Så du ender ikke opp med ekte 1080i selv om Skjermen viser det. Men begynner kanskje å snakke litt utenfor mitt fagfelt her. Dr.PeeDee har nok litt meir peiling.

Uansett så blir det er veldig bra bilde. Ser selv egentlig ikke grunnen til å klage på det. Eneste jeg ser grunn i å klage på er at man må bytte for å se film.

Lenke til kommentar
Sony nektet for at det var dem som hadde lagt listen ut.. hmm.... var det ikke derfra listen var funnet .........

8617608[/snapback]

Nei, det var noen (husker ikke i farta) som påsto at de hadde fått listen tilsendt i en "pressemelding".

Lenke til kommentar

Jeg frykter at det var nabo'n til fetteren av vaskekjerringa som vaska der jeg pleide å jobbe som vikar noen ganger, som sa dette.

Hun igjen hadde hørt det av sin eks samboers kusine, som hadde blitt adoptert av sin tidligere stefar, året før.

Men seff håper jeg på noe bra snart!

Lenke til kommentar

Den holder seg da på 1080i.  Er jo kjempe bra bilde det å, men siden tv'en er en 720 vil det bli bedre bilde hvis jeg kunne ha sett blu-ray filmen i 720. det er ikke tv'en som nedskalerer, men ps3.. Testet det på en pioner 50 " plasma, å det samme skjedde der. det endte med at vi så filmen i 1080i.

8615914[/snapback]

OK, la oss bli litt tekniske her da. TVen viser 1080i signalet. Og det blir da omgjort til et signal som vises 768p mest sansynlig. Siden de fleste HDTVer har den oppløsningen. Så du ender ikke opp med ekte 1080i selv om Skjermen viser det. Men begynner kanskje å snakke litt utenfor mitt fagfelt her. Dr.PeeDee har nok litt meir peiling.

Uansett så blir det er veldig bra bilde. Ser selv egentlig ikke grunnen til å klage på det. Eneste jeg ser grunn i å klage på er at man må bytte for å se film.

8616500[/snapback]

Moppeken:

Bromlexl har rett her Moppeken. Når HDTV'n din mottar et 1080i signal nedkonverterer den i de-interlacer den det til panelstørelsen hvilket er 768p på de aller aller fleste HDReady TV'er. Disse TV'ene er ikke i stand til å vise noe annet enn det panelet har av piksler (768=1366x768 piksler for lcd, evt 1024x76p for en del plasma tv'er), og visre det også kun progresivt. (Gjelder digitale flatskjermer som LCD, plamsa, SXRD).

Så - er det noe problmet at TV'n din nedskalerer og de-interlacer 1080i til 768p (panelstørrelse på TV'n din) direkte fra 1080i signalet? Eller er det et større problem og la PS3 (hvis en slik patch kommer) nedskalere 1080p til 720p og sende det til TV'n som da faktisk må begynne å oppskalere 720p signalet til 768p igjen for å tilpasse det til skjermen? Det kan godt være at det siste blir mer galt eller omtrent det samme. For det er heller ikke gitt at PS3'n vil gjøre noen bedre nedskaleringsjobb enn TV'n din (og andres). Riktignok er det forskjellig kvalitet på disse scalerne i TV'ene. (Og du kan miste noe informasjon unødvendig hvis scaleren/de-interlaceren gjør en dårlig jobb). Men du ser ikke på 1080i bilde på en 720p (768p) TV. Du ser det panelet ditt kan fremvise slik Bromlex skriver, og digitale skjermer som LCD, plasma og SXRD tegner opp bildet progresivt åkke som.

Kortversjonen - nyt dine Blu-ray filmer med PS3 på 1080i utsignal og la TV'n gjøre skaleringen til 720p noe den gjør automatisk (768p egentlig høyst sannsynlig). Du ser nemlig da på 720p(768p)!. Når eller Hvis en 720p utsignal støtte kommer på PS3 kan du forsøke det, men det er ikke sikkert PS3'n vil gjøre noen merkbart bedre jobb enn det TV'n din gjør.

Lenke til kommentar
Vil dette si at den vil oppskalere dvd'er snart, kanskje? Eller misforstår jeg kraftig?

8622934[/snapback]

De snakket forsåvidt om blueray 720p vs 1080i på en tv som native støtter 768 linjer.

Men softwareoppskalering på dvd er teoretisk mulig i fremtiden.

Lenke til kommentar

fant i går en latterlig feil med ps3 OS, eg dreiv og kopierte bilder fra HDD fra ps3 over på en usb minnepenn, men så skulle eg finne på og sette på noko musikk fra ps3en i bakgrunnen, gjekk innatt på foto avdelinga og då var kopierings funksjonen sperret, gjekk ikkje an og kopiere alle bilda på en gang eller eit og eit bilde, men så stoppet musikken som surret i bakgrunnen, og da kunne eg plutselig kopiere att...ikkje spørr meg hvorfor dette skjer...noen som har svaret kansje..

power of cell..??

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
fant i går en latterlig feil med ps3 OS, eg dreiv og kopierte bilder fra HDD fra ps3 over på en usb minnepenn, men så skulle eg finne på og sette på noko musikk fra ps3en i bakgrunnen, gjekk innatt på foto avdelinga og då var kopierings funksjonen sperret, gjekk ikkje an og kopiere alle bilda på en gang eller eit og eit bilde, men så stoppet musikken som surret i bakgrunnen, og da kunne eg plutselig kopiere att...ikkje spørr meg hvorfor dette skjer...noen som har svaret kansje..

power of cell..??

8624199[/snapback]

er vel bare sånn xmb er satt opp da , men hvis det blir litt klager på det blir det sikkert fiksa

Lenke til kommentar

Står jo playlist for video der.. regner med det bør være det for musikk også da..

Files can now be played sequentially.

kanskje i hvertfall..

jeg synes det blir latterlig å klage igjen og igjen.. sony er ganske kjappe med å sende ut updates, så det kommer nok helt sikkert.

Xmb access fra spill har vært klaget på hele tiden her.. når det blir fikset så klages det på noe annet.

Hva med å være litt fornøyde for engangsskyld. Jeg synes det gjør en kjempejobb.

Alle som har vært i militæret vet hvordan ting fungerer. TTT er den gylne regel.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...