Spartakus Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Har en listview (form1) der brukeren kan dobbeltklikke på en valgt rad for å redigere data. Når en rad blir dobbetklikka på, åpnes en "EditDialog" (form2). Når brukeren har oppdatert verdiene, så skal han kunne trykke på "Save" i form2 og den valgte raden i listview'et i form1, skal oppdateres. Kort sagt: Hvordan oppdatere data i en parent form FRA en child form? Jeg antar jeg må bruke noen form for delegate og event? Har søkt litt rundt på nettet, men klarte ikke helt å finne det jeg var ute etter. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Enkleste er bare å lagre data i formen; f.eks. et passordvindu: public partial class PasswordDialog : Form { private TextBox PasswordBox; private TextBox UsernameBox protected byte[] m_pwd_hash; protected string m_username; public byte PasswordHash { get { return m_pwd_hash; } } public string Username { get { return m_username; } } public OnClickOk(object sender, EventArgs e) { m_username = UsernameBox.Text; System.Security.Cryptography.SHA256 alg = System.Security.Cryptography.SHA256.Create(); m_pwd_hash = alg.GenerateHash(System.Text.Encoding.Unicode.GetBytes(PassworBoxd.Text)); } } public class Form1 : Form { public void RequestUser() { PasswordDialog dlg = new PasswordDialog(); if(dlg.ShowDialog() == DialogResult.OK) { Login(dlg.Username, dlg.PasswordHash); } } } Du kan evt gi et Form1 som et parameter i constructoren til den andre formen. Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Takk, fungerte helt topp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå