Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

opel kadett c 1200 1978

Anbefalte innlegg

kjøpte min kadett den 12 mai 2007,

å skal ha den når jeg blir 18,

før den tid skal jeg ta ellt av rust og den skal hellakkeres og senkes,

skal også til å bytte bremsetrommler bak nå

den har nå rulla 135000km, tror det var 1978 modell

har noen bilder, men litt dårlige.

PC040163.jpg

PC040162.jpg

PC040164.jpg

PC040166.jpg

PC040167.jpg

PC040168.jpg

PC040169.jpg

PC040174.jpg

PC040175.jpg

PC040178.jpg

PC040179.jpg

PC040182.jpg

Endret av oletider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, jeg elsker utseendet på disse bilene. Din hadde jo veldig lav km-stand også :D Hvor mye ga du for den? Har du eventuelle andre planer for den? Jeg tenker at alt den trenger er et sett felger og en god lakkjobb, så er bilen så rå den kan bli :)

Lenke til kommentar

Ah, vi hadde en sånn fra 1991 til 95 *gode minnner*. Husker den var en knall bil som dessverre tok kvelden da min mor lot den skli på isen og inn i autovernet. :(

Uansett, lykke til med arbeidet, dette skal jeg følge med på. :)

Lenke til kommentar

ja takk takk,

jeg er 17 år, jeg syntes ikek det er serlig mye rust enkli, det ser ut som det er mye, men det meste er overflate rust, et hull p kanal som må sveises og så er det leppa forran som er dønn rust, så den blir bytta ut. ellers er det mest bare å sandblåse å så på med wurth og zink grunning etter på. så blir det toppers.

har stressa litt idag med tenningslåsen, har ikke nøkkel, så hvis noen har komplett låseset til dører,tenning og bagasjelokk,

så skrik ut.

har også forhørt meg med et firma i oslo som bredder felger, så dit skal jeg sende mine 13tomms orginal felger etter hvert å få de bredda:-)

har også fått bytta bremsetrommler bak i dag og skifta olja på sperra.

så nå er den go som ny:P

Endret av oletider
Lenke til kommentar

har fått gjort divers med bilen i dag au, men gikk tom får sveisetråd så fikk nesten ikke sveist noe, har pussa litt og behandla det med wurth, noe som er ufattelig bra, brukt av bilopprettere i 15-20år med fantastiske resultater, forskjermene ar jeg ikke så mye rust av da de kun skal brukes som form,

bilder:

P1010007.jpg

P1010003.jpg

P1010006.jpg

P1010005.jpg

P1010004.jpg

P1010002.jpg

P1010001.jpg

Lenke til kommentar

går på internatskole, så er kun hjemm i helgene:(

men forrige helg fikk jeg gjort litt med kanalen, begynt å sveise litt, men ser ikke fint ut,

noen som hvet om bt blir gretne hvis jeg sparkler over der jeg har sveist?

og så har jeg 1 hull på vær side rett under bakruta å i innfestningen til bakrua, så har fiksa et av de hullene å skal ta det andre til helga,

å gjøre ferdig kanalen, forhåpentligvis,

så skal jeg kansje begynne å støpe forskejrmer.

hvis jeg har råd:P

men det var det om jeg kunen sparkel over der jeg har sveist på kanalen da?

det den plata jeg svesie på blei liksom litt lengre inne en resten av kanalen så vil sparkle den ut i samme "høyde" med resten av kanaleen,.

Endret av oletider
Lenke til kommentar

har fått sandblåst den ene kanalen,bakrute"hålet" og det ene siderute "hålet idag, smørt på med sånn middel. og må vente litt før jeg gjør no mer, bilder kommer,

men når jeg har sveist på kanalen, så ligger "lappen" jeg har sveist, lit lengre inne en selve kanalen, så lurte på om det går ann å sparkle slik at man ikke kan se det.

hva sier BT til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...