Gå til innhold

Feil på temperatursensor?

drbo

Anbefalte innlegg

Hei,

sitter med mitt nye Asus Commando hovedkort og en E6600 CPU. :)

Men jeg har et problem med temperaturavlesningen - tror jeg ...

Under stresstest (stock), så følger jeg temperaturutviklingen (har vannkjøling) på kjerne 1, kjerne 2, CPU og hovedkort. Disse ligger stabilt på 38-39 (26-27 idle) for kjernene og 39-40 (27-28 idle)for CPU og 38-42 (32-34 idle) for hovedkort i opptill en time. Vanntemperatur 25-28 (23-25 idle).

Men pluttselig (og av til) går tempsensor for CPU i taket til 77-78, mens alle andre temperaturer er stabile (kjerne 1 og kjerne 2 fortsatt på 38-39). Jeg kan stoppe stresstesten, men CPU temp står fortsatt høyt, og går ikke ned. Først når jeg rebooter får jeg normal temp igjen.

Hva kan dette være? og hva betyr det for meg? :hmm:

Burde jeg RMA kortet? (noen dager igjen til angrefristen går ut ...) :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Ingen temperatursensorer er helt til å stole på. Forskjellige "buggs" kan forekomme. Forskjellige programmer har også en tendens til å vise forskjellig resultat (av en eller annen merkelig grunn. Men slettes ikke alltid). Hvilket program bruker du nå? Prøv med et annet og se om det samme skjer der. Et annet tips er å holde på/rundt kjøleblokken for å kjenne om temperaturen virkelig stiger.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Jeg bruker Everest Ultimate og Asus ProbeII, de viser det samme!

Siden jeg kjører vannkjøling, med aquaero som styringssystem, samt automatisk "shut-down" via denne og vanntemp, så vet jeg egentlig ikke om det betyr så mye ...

men jeg har til fredag og bestemme meg ... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...