hautainn Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg har fått et program på pc'en kalt "sw.exe", og i følge denne er dette et spywareprogram. Bør det fjernes, og hvordan? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg har fått et program på pc'en kalt "sw.exe", og i følge denne er dette et spywareprogram. Bør det fjernes, og hvordan? 8607877[/snapback] Har ikke sett på linken din, men svarer på generelt grunnlag. Hvis du har fått spyware på maskinen din så er det flere gode programmer som bruker å kunne hjelpe med å fjerne denslags. Adaware Hijackthis Spybot search and destroy Hvis du har oppdaget spyware på maskinen din så antar jeg at du faktisk bruker en form for antispy, hva med å la dette programmet fjerne skiten? Lenke til kommentar
hautainn Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg har fått et program på pc'en kalt "sw.exe", og i følge denne er dette et spywareprogram. Bør det fjernes, og hvordan? 8607877[/snapback] Har ikke sett på linken din, men svarer på generelt grunnlag. Hvis du har fått spyware på maskinen din så er det flere gode programmer som bruker å kunne hjelpe med å fjerne denslags. Adaware Hijackthis Spybot search and destroy Hvis du har oppdaget spyware på maskinen din så antar jeg at du faktisk bruker en form for antispy, hva med å la dette programmet fjerne skiten? 8607911[/snapback] Det som er tilfellet er at ingen av spyware programmene finner sw.exe, selv om sw.exe står på listen over oppstart. Lenke til kommentar
hautainn Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Dette sier http://www.greatis.com/appdata/u/s/sw.exe.htm om: sw.exe Spyware.SilentSpy It is a software program that monitors all the actions on local and networked computers. Adds the value: "SSConfig" = "SW.exe" to the registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Adds the subkey: "SW" to the registry keys: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software HKEY_LOCAL_MACHINE\CurrentControlSet\Enum Adds the value: "0" = "SW\{B7EAFDC0-A680-11D0-96d8-00AA0051E51D}\{9B365890-165F-11D0-A195-0020AFD156E4}" to the registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\CurrentControlSet\Services\kmixer\Enum Creates the following files: C:\Silent-Spy.cnt C:\Silent-Spy.hlp C:\Wlp.sys C:\Wlg.sys C:\SW.htm Creates the folder C:\SSS, which stores screenshots that the spyware captures. Captures and logs the following items: - Every window that you open and interacted with. - All of the Web site titles and addresses that you visit. - All the keystrokes and windows in which the keystrokes were entered. - Periodic screen shots. ------------------------------------------------------------- Det var forøvrig gjennom CCleaner jeg oppdaget sw.exe, her er et bilde: Endret 14. mai 2007 av hautainn Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Dette sier http://www.greatis.com/appdata/u/s/sw.exe.htm om: sw.exe Spyware.SilentSpy It is a software program that monitors all the actions on local and networked computers. Adds the value: "SSConfig" = "SW.exe" to the registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Adds the subkey: "SW" to the registry keys: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software HKEY_LOCAL_MACHINE\CurrentControlSet\Enum Adds the value: "0" = "SW\{B7EAFDC0-A680-11D0-96d8-00AA0051E51D}\{9B365890-165F-11D0-A195-0020AFD156E4}" to the registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\CurrentControlSet\Services\kmixer\Enum Creates the following files: C:\Silent-Spy.cnt C:\Silent-Spy.hlp C:\Wlp.sys C:\Wlg.sys C:\SW.htm Creates the folder C:\SSS, which stores screenshots that the spyware captures. Captures and logs the following items: - Every window that you open and interacted with. - All of the Web site titles and addresses that you visit. - All the keystrokes and windows in which the keystrokes were entered. - Periodic screen shots. 8608024[/snapback] Nå har jeg ingen erfaring med akkurat denne fysjomen, men du kan jo fjerne registernøklene det referes til i linken din. Dette skulle hindre programmet i å starte opp på nytt. Du kan manuelt slette de filene som det referes til. Start opp i sikkermodus uten nettverk, eller sikkermodus med bare kommandolinje hvis du ikke får tilgang til å slette filene. Prøv å google sw.exe og se om du finner noen andre kilder enn den kilden du allerede har. Det er bestandig lurt å verifisere informasjonen du finner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå