Logus Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei, jeg driver og oversetter en bok fra englesk der det er snakk om en del Batman-skurker fra den opprinnelige tv-serien. Er det noen som vet navnene på norsk på følgende skurker: 1. Louie the Lilac 2. Chandell the Great 3. The Bookworm 4. Egghead 5. The Siren Takk for hjelpen Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei, Fant ingen direkte oversettelse på disse. Men kan tippe det er noe slikt: 1. N/A 2. Chandell den store 3. Bokormen 4. Egghodet 5. Sirenen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 1. Louie the Lilac2. Chandell the Great 3. The Bookworm 4. Egghead 5. The Siren Med mange av de på-trynet oversetterne i norge kan det sikkert være noe som dette: 1. Lilla Louie 2. Store Carl 3. Leseslangen 4. Egghodet 5. Blålyset Lenke til kommentar
Logus Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Takk, det er visst mye å hente i et slikt overveldende kunnskapsforum. Særlig det siste svaret vitner om høy språklig kompetanse Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 spennende er at INGEN! av de finnes utenfor den ekstremt crappy serien.. så jeg satt her bare som et sprøsmålstegn.. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Takk, det er visst mye å hente i et slikt overveldende kunnskapsforum. Særlig det siste svaret vitner om høy språklig kompetanse 8625843[/snapback] Det er ingen vits i å komme med slik satire. Vi prøvde å hjelpe deg, når slike navn blir oversatt, er det som regel ganske så merkverdige navn som blir satt. Lenke til kommentar
Logus Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Det er sant, så beklager. Ditt svar var konstruktivt, men det er demoraliserende å få yrket sitt rakket ned på, som i det andre svaret. Lurer fremdeles på om dette forumet kan brukes til noe seriøst... Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det er sant, så beklager. Ditt svar var konstruktivt, men det er demoraliserende å få yrket sitt rakket ned på, som i det andre svaret. Lurer fremdeles på om dette forumet kan brukes til noe seriøst... 8638073[/snapback] Jeg forstår hva du mener, du kan prøve lykken i linken du finner i min signatur: "- Undres.. -" Der kan du stille spørsmålet ditt. Lykke til. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det er sant, så beklager. Ditt svar var konstruktivt, men det er demoraliserende å få yrket sitt rakket ned på, som i det andre svaret. Lurer fremdeles på om dette forumet kan brukes til noe seriøst... Lurer på om du forventer og få noen gode svar når du sel sier dette forumet ikke er godt nok for deg. Og hvis du ikke har humor... vel, ikke tenk på det jeg skrev, du er visst ikke en av de som har noe av det. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det er sant, så beklager. Ditt svar var konstruktivt, men det er demoraliserende å få yrket sitt rakket ned på, som i det andre svaret. Lurer fremdeles på om dette forumet kan brukes til noe seriøst... 8638073[/snapback] Du kan vel kanskje finnet et annet forum å spørre på da. Ingen av oss vil ha deg her når du skriver slikt. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Innlegget over har blitt rapportert, da dette var HELT utenfor hva som ble spurt om. Dessuten var det på et feilaktig språk. -- Der Pfosten rüber berichtet worden, war dieser TOTAL weg vom Thema und an einer falschen Sprache EDIT: Har du funnet ut av det? Endret 24. mai 2007 av DemoniZer Lenke til kommentar
TheFalcon Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hei,jeg driver og oversetter en bok fra englesk der det er snakk om en del Batman-skurker fra den opprinnelige tv-serien. Er det noen som vet navnene på norsk på følgende skurker: 1. Louie the Lilac 2. Chandell the Great 3. The Bookworm 4. Egghead 5. The Siren Takk for hjelpen 8607829[/snapback] Er det noe poeng i å oversette navnene til norsk? Kommer du til å oversette Batman til Lynvingen/Flaggermusmannen eller Two-Face til To-fjes? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Om det er noe poeng? Vel, det er faktisk jobben hans. Så ja, det er vel et poeng. Lenke til kommentar
Logus Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Hva med Green Hornet? På norsk? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Hva med Green Hornet? På norsk? 8786227[/snapback] "Den Grønne Gnomen" er det ikke? Alt. "Den Grønne Vepsen" om du skal ha det direkte oversatt. Endret 6. juni 2007 av DemoniZer Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Hva med Green Hornet? På norsk? Grønne Vepsen, direkte oversatt. Endret 5. juni 2007 av Zippio Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Redigerer litt tenker jeg. Hørtes litt teit ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå