Gå til innhold

Norske navn på Batman-skurker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg driver og oversetter en bok fra englesk der det er snakk om en del Batman-skurker fra den opprinnelige tv-serien. Er det noen som vet navnene på norsk på følgende skurker:

1. Louie the Lilac

2. Chandell the Great

3. The Bookworm

4. Egghead

5. The Siren

Takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Louie the Lilac

2. Chandell the Great

3. The Bookworm

4. Egghead

5. The Siren

Med mange av de på-trynet oversetterne i norge kan det sikkert være noe som dette:

1. Lilla Louie

2. Store Carl

3. Leseslangen

4. Egghodet

5. Blålyset

Lenke til kommentar
Takk, det er visst mye å hente i et slikt overveldende kunnskapsforum. Særlig det siste svaret vitner om høy språklig kompetanse :thumbup:

8625843[/snapback]

Det er ingen vits i å komme med slik satire.

Vi prøvde å hjelpe deg, når slike navn blir oversatt, er det som regel ganske så merkverdige navn som blir satt.

Lenke til kommentar

Det er sant, så beklager. Ditt svar var konstruktivt, men det er demoraliserende å få yrket sitt rakket ned på, som i det andre svaret. Lurer fremdeles på om dette forumet kan brukes til noe seriøst... :hmm:

Lenke til kommentar
Det er sant, så beklager. Ditt svar var konstruktivt, men det er demoraliserende å få yrket sitt rakket ned på, som i det andre svaret. Lurer fremdeles på om dette forumet kan brukes til noe seriøst... :hmm:

8638073[/snapback]

Jeg forstår hva du mener, du kan prøve lykken i linken du finner i min signatur:

"- Undres.. -"

Der kan du stille spørsmålet ditt. Lykke til.

Lenke til kommentar

Lurer på om du forventer og få noen gode svar når du sel sier dette forumet ikke er godt nok for deg.

Og hvis du ikke har humor... vel, ikke tenk på det jeg skrev, du er visst ikke en av de som har noe av det.

Lenke til kommentar

8638073[/snapback]

Du kan vel kanskje finnet et annet forum å spørre på da. Ingen av oss vil ha deg her når du skriver slikt.

Lenke til kommentar

Innlegget over har blitt rapportert, da dette var HELT utenfor hva som ble spurt om. Dessuten var det på et feilaktig språk.

--

Der Pfosten rüber berichtet worden, war dieser TOTAL weg vom Thema und an einer falschen Sprache

EDIT:

Har du funnet ut av det?

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Hei,

jeg driver og oversetter en bok fra englesk der det er snakk om en del Batman-skurker fra den opprinnelige tv-serien. Er det noen som vet navnene på norsk på følgende skurker:

1. Louie the Lilac

2. Chandell the Great

3. The Bookworm

4. Egghead

5. The Siren

Takk for hjelpen :D

8607829[/snapback]

Er det noe poeng i å oversette navnene til norsk?

Kommer du til å oversette Batman til Lynvingen/Flaggermusmannen eller Two-Face til To-fjes?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...