Nettulf Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei. Beveger meg inn på ukjent terreng, da jeg som liker stilrene og nøytrale (les kjedelige) kabinett, skal hjelpe en tenåring med å bygge PC. Han skal bruke den mest til spill selvfølgelig, og de fleste av komponentene klarer jeg fint å plukke ut. Men hvilke kabinett er kult for en gutt på 15? Er det vindu og masse lys som gjelder, eller er det mange forskjellige smaker her også? Tar imot forslag på gode kabinett som har et litt kult utseende. Fint om de ikke støyer alt for mye da.... Nettulf Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Et kabinett støyer vel ikke? men mange liker jo fjortsiss kabinettene med masser og neonlys. Andre liker litt mer stilrene, enkle kabinetter, kanskje med noen fine farger? Personlig har jeg hatt Chieftech dragon siden jeg var 16 (5år), og er meget fornøyd med det. Endret 14. mai 2007 av vargaz Lenke til kommentar
Locci Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Dette tenker jeg er en god mellomting mellom det meste, relativt stilrent samt at det har to 120mm vifter og en 80mm i døra, samt litt lys krimskrams Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er vanlig at jo yngere en er, jo mere lys skal man ha. Bare ta en titt på ITavisens Pimp MY PC. Du kan jo gå for noe som kombinerer stil med det glorete. Ta en titt på Aerocool T40, men smaken er som baken... Lenke til kommentar
akerb Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 ...Hvis karen/jenta skal litt på LAN partys osv, er det fint å ha en maskin som ikke er altfor stor. Se på f.eks. Apevia X-QPACK/QPACK2: http://www.apevia.com/category.php?cid=101...ec265c467223592 Disse har full m-atx formfaktor, ålreit PSU (kan byttes, bruker std. formfaktor), og er lite, kult og bærbart. OG stille (med den rette vifta - 120mm). NB! Kjøp ny, stillegående 120mm vifte til kabinettet. Den som følger med er typ. ca 30 db... Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Takker for mange raske svar! De små Apevia X-QPACK kabinettene blir kanskje litt trange med et stort skjermkort og et par disker inni. Synest det er enklere å få grei plassering og lavt støynivå i et vanlig midi tower, så tror jeg går for det. Tenker jeg får sende noen bilder til gutten, så han for bestemme seg litt selv.... Nettulf Lenke til kommentar
akerb Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 De små Apevia X-QPACK kabinettene blir kanskje litt trange med et stort skjermkort og et par disker inni. Bare en liten replikk... Min ene fetter kjører et Apevia-kabinett med et GF8800GTS (digert kort) i, null stress å få det inn der. God luftflyt også. Og det er plass til 2 stk disker i kabinettet, samt en stk til under den eksterne 3 1/2 slotten. Det _burde_ holde... Men om karen gjerne vil ha et digert kabinett stående og ta opp plass, så, klart... P.S. Se på Silverstone Sugo etc også, de har tilsvarende. Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Lian Li. Disse kabinettene kan styles bra, samt at de også har bra kvalitet osv. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Lian Li. Disse kabinettene kan styles bra, samt at de også har bra kvalitet osv. 8609231[/snapback] Men så er de litt dyre... Lenke til kommentar
pharao-dn Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Asus Vento 3600 - Übernajs! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Faen pharao! Du sprengte sarkasmedetektoren min! Den var ikke kalibrert for så høye verdier! Og for å være litt on topic: Du bør kanskje spørre vedkommende selv? Du vet, noen liker mora, andre liker faren ... -C- Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Var masse "BlingBling" ute å gikk her ja, men kanskje denne er noe å ha? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Redigert: Ser at inlegget til Skruff er blitt fjærnet... Jeg har selv et Aspire X-Qpack (Aspire heter Apevia nå). Sølv/sort uten vindu er det ganske stilrent. Men har dårlig erfaring med den medfølgende strømforsyninga, det brukes di billigste komponentene som er å oppdrive, som i mitt tilfelle førte til at en kondensator på 5V utgangen konka. Er og enig med akreb. Det er faktisk ganske god plass i det lille kabinettet Endret 14. mai 2007 av k-orm Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 hvis man vil ha lys og dill dall så er det jo bare og kjøpe på da, derfor stemmer jeg for et stilrent et! Lenke til kommentar
axi Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) jeg har dette kabinette: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=L...SLSLB&mcat=c432 har kjøpt sidedør med vindu utenom og satt i neonlys.. det er kjempe kult + det er bra kvalitet syns eg. er 15år selv. her har du noen andre alternativer: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=R...OWSTB&mcat=c432 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=RECOMBDS&mcat=c432 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBCATR1BB&mcat=c432 Endret 14. mai 2007 av axi Lenke til kommentar
rankine Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Selv synes jeg dette kabinettet er ganske fint: https://prisguiden.no/product.php?productId=63847 Sånn passe stilrent, men muligheter for tonnevis med neonlys og blingbling. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Hvorfor ikke bare spørre ham hvilket kabinett han vil ha, eventuelt hvilken stil han vil ha på det? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) dette har jeg, og er veldig fornøyd. 120mm vifte med blå LED foran, god luftstrøm gjennom kabinettet. Endret 17. mai 2007 av sn0dig Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Hvorfor ikke bare spørre ham hvilket kabinett han vil ha, eventuelt hvilken stil han vil ha på det? 8633997[/snapback] Ikke alle har like lett for å bestemme seg.... Har spurt, men skifter mening litt ofte. Ville derfor ha andre sine tips for å kanskje finne noe som traff blink når det gjelder smak. Så takker for flere gode tips her, ser ut som det blir noe litt nøytralt, men med sidevindu og katode inne i kabinettet. Kanskje det blir satt inn noe kul viftestyring senere, masse å velge mellom der også. Nettulf Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Både kvalitet og utseende har du her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå