lqpl Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Jeg fant nettopp en ny firmware til Konica KD-400Z og KD-310Z Min firmware var 1.04A og ble oppgradert til 1.50A https://camera.konica-lab.net/soft_verup/so.../soft_verup.php Improvements (oversatt fra japansk) * Improvement of efficiency of AE, AF and AWB * Improvement of image processing * Deletion of demonstration mode * Shortening the photographing cycle * Shortening in animated picture entry time * Shortening in menu indicatory time * Shortening in other times Mine erfaringer: Kamreaet føles raskere i de fleste operasjoner og bildene blir ENDA bedre i lite lys (mindre rødt). Hvitbalansen virker mer korrekt. Hvordan jeg oppdaterte: -ladet batteriet helt fult -formaterte en SD minnebrikke i kameraet -brukte en kortleser til å overføre firmware filen fra PC til SD kortet (det anbefales ikke å bruke kameraet til å overføre) -satte SD brikken i kameraet og slo det på -fulge anvisngene på LCD skjermen lqpl Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hva skjer vis jeg bruker kameraet til å overføre filen. Vil jeg få problemer? På den japanske siden var det 2 filer, hvilken skal jeg bruke? Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Jeg prøvde å overføre via kamera men det hang seg i overføringen faktisk. Fila ble overført men jeg kunne jo ikke vite at den var ok. Dermed tok jeg i allefall ikke sjans på å oppdatere firmwaren. Det er to filer til KD-400Z, den ene er komprimert (LZH), den andre er selve firmvare fila (BIN) Bruk BIN fila, LZH fila må du pakke ut før bruk. Jeg vil anbefale deg å bruk en kort leser til overføringen eller en MP3 spiller som tar SD/MMC kort. PS (jeg brukte et MMC kort istedet for SD, det gikk fint) lqpl Lenke til kommentar
superrune2 Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Har nå lasta ned filen. Tok sjansen på å bruke kameraet og det gikk helt fint. Det første jeg har merket er hvor rask den nå er blitt. Shot to shot time er blitt ultra rask. Takk for tipset. Lenke til kommentar
sdfg Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hei Hvordan finner jeg hvilken versjon av programvare jeg har. Har nettopp kjøpt kameraet, og lurer på om jeg bør oppgradere. S Lenke til kommentar
superrune2 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Du vil få beskjed om hvilken firmware du har og om du vil oppgradere når du overfører filen. Har du en lavere versjon en 1.50a kan du trykt oppgradere. Lenke til kommentar
Erland_R Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hei Fulgte url'en over ogg fikk oppgradert firmware som nå har kommet i versjon 1.55A. Jeg hadde 1.05A fra før og merker spesielt hastighetsforskjell i oppstart og autofokus. Menyene har også blitt vesentlig raskere. Oppgradering anbefales, og for de som ikke leser japansk: http://babelfish.altavista.com/ Du får ikke oversatt url (kryptert), men teksten kopierer du bare inn.... Lykke til! Erland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå